DRAMATIČAN OBRAT

Krunski svjedok promijenio iskaz u korist Tome Horvatinčića

06.05.2013 u 13:35

Svjedočenjem krunskog svjedoka, njemačkog nautičara Klausa Fuchsa, na sudu u Šibeniku nastavljeno je suđenje Tomislavu Horvatinčiću za izazivanje pomorske tragedije u primoštenskom akvatoriju u kolovozu 2011.godine. Horvatinčić je glisirajući brzinom od čak 26 čvorova svojim gliserom naletio na jedrilicu, prilikom čega su živote izgubili Francesco Salpietro i Mariella Patelli

Fuchs je, prema tvrdnji DORH-a, promijenio i iskaz o nasukavanju broda kada je danas rekao da su on i Horvatinčić zajedno nasukali brod. Naime, kod istražnog suca Fuchs je rekao da je Horvatinčić sam nasukao brod. 'I tu je riječ o pogrešnom prijevodu mog iskaza. Približavao sam se gliseru s mojim gumenjakom i vidio sam da je Horvatinčić bio u šoku, tresao se i stalno šetao gore i dolje. Vidio sam da se brod može potopiti i da može nastati šteta pa smo zajedno išli nasukati brod. Uspeo sam se na njegov brod i ja sam bacio sidro. Sjećam se da me je tada pitao, ne znam je li na njemačkom ili na engleskom, može li pomoći i uzeti moj gumenjak i otići tamo', rekao je Fuchs u nastavku suđenja Tomislavu Horvatinčiću u Šibeniku

'Je li netko iz Hrvatske, s obzirom na to da ste potpuno promijenili iskaz, kontaktirao s vama zbog svjedočenja', upitala ga je državna odvjetnica, a Nijemac je zanijekao, piše Večernji list. Zastupnica optužbe na ročištu je njemačkog nautičara Klausa Fuchsa upitala zašto je promijenio iskaz.

'Bila sam dva puta na ispitivanju i svjedok je dva puta rekao da ga Horvatinčić, kada je došao do njih, ništa nije pitao o nesreći, a sada spominje da ga je pitao može li im pomoći u više navrata. Molim da mi objasnite. U dva navrata svjedok je tvrdio upravo suprotno od ovoga što tvrdi danas na sudu', rekla je državna odvjetnica.

Fuchs je na to odgovorio kako je vjerojatno došlo do pogreške u prijevodu.'Kad sam došao do broda, odmah sam rekao da ima mrtvih, a gospodin me pitao može li se gumenjakom otići do broda pomoći im jer on nema gumenjak', rekao je Fuchs. Njemački nautičar prvi je došao na mjesto tragedije i pokraj potpuno uništene jedrilice vidio u moru tijela talijanskih supružnika.

'Ja nisam vidio nego sam samo čuo zvukove u trenutku kad se dogodila pomorska nesreća. Moja obitelj i ja tada smo bili na povišenom dijelu broda, a ne na krmi. S gumenjakom sam krenuo prema jedrilici. Vidio sam prvo žensko tijelo, a potom i muško tijelo u moru i odmah mi je bilo jasno da im više nema pomoći i rekao sam to muškarcu i ženi koje sam zatekao u gliseru nedaleko od mjesta nesreće', svjedočio je o stravičnom prizoru i potom o razgovoru s Tomislavom Horvatinčićem i Anicom Dilber njemački nautičar Klaus Fuchs.

Na upit jednog od trojice Horvatinčićevih odvjetnika je li zamijetio još koje plovilo u blizini koje bi pokušalo pomoći, Nijemac je rekao kako je vidio jednog ribara, ali da se taj ribar, iako ih je vidio, nije odazvao njegovu pozivu u pomoć. S Horvatinčićem je na gliseru bila njegova nevjenčana supruga Anica Dilber, no ona je u svome svjedočenju uglavnom navodila da ne zna gotovo ništa i da je Horvatinčiću pozlilo prije nego što je gliserom prepolovio jedrilicu talijanskih državljana.