VELIKo pospremanje

Kreće servisiranje klima u autobusima ZET-a, preznojavanje u njima trebalo bi postati prošlost

28.01.2020 u 20:34

Bionic
Reading

Nesnosne vrućine u autobusima ZET-a u ljetnim mjesecima u naredne dvije godine trebale bi biti prošlost. Naime zaključen je natječaj za servis klima i hladnjaka u autobusima javnog prijevoznika Grada Zagreba. Iako je posao procijenjen na 900 tisuća kuna, na kraju je prihvaćena ponuda od 1,5 milijuna kuna

Velike vrućine prošlog ljeta dodatno su pogodile Zagrepčane koji koriste javni gradski prijevoz, odnosno ZET-ove autobuse. Bilo je dana kada je u njima bilo neizdrživo. Građani su se žalili da klime u autobusima ne rade, pa su ih novinarske ekipe obilazile za najvećih gužvi i vrućina s termometrima u rukama, a oni su pokazivali 35-36 Celzijevih stupnjeva.

Posebno gadno bilo je na najfrekventnijim linijama 268 i 109, na kojima je zabilježeno i padanje u nesvijest, a blagodati gradskih autobusa iskusile su i poznate osobe koje su u lipnju bile pozvane na domjenak kod predsjednice na Pantovčak, pa su svoje znojno iskustvo podijelile i na društvenim mrežama.

Kako to obično biva, prvi na meti našli bi se vozači ZET-a, a oni su na koncu prozivali upravu gradskog prijevoznika, uz tvrdnje da u više od 80 posto autobusa klima ne radi ili je nema. Iz ZET-a su se pravdali da čine sve što je u njihovoj moći, gradonačelnik Milan Bandić danima se ispričavao građanima i najavio inspekciju, a gradska oporba je likovala.

Sedam mjeseci kasnije zaključen je natječaj za popravak hladnjaka i isparivača klime za autobuse ZET-a.

Posao je dobila tvrtka Katarin iz Zagreba, a iako je Grad procijenio da posao vrijedi 900 tisuća kuna (bez PDV-a), na kraju je odabrao spomenutu tvrtku čija je ponuda iznosila 1,5 milijuna kuna bez PDV-a. Oni su se jedini javili na natječaj i s njima je sklopljen dvogodišnji okvirni sporazum za servis hladnjaka i klima na velikom broju od 438 autobusa u voznom parku ZET-a.

Na servis će tako sedam tipova autobusa MAN i tri tipa Mercedesa. I dok se iz natječajne dokumentacije da zaključiti da će 102 Mercedesa, što je skoro četvrtina voznog parka, morati u ruke majstora, kod MAN-a je situacija nešto drugačija jer uz tip autobusa naveden je tek kataloški broj pojedinih dijelova koje je potrebno zamijeniti pa je moguće da se na istim autobusima radi i nekoliko stvari. Ali vidljivo je da je najviše problema na modelu NL 313 P. Njih 40 morat će tako na popravak hladnjaka vode.

Dokumentacija je propisala da serviser mora u 24 sata od preuzimanja hladnjaka i isparivača pristupiti detekciji kvara, što mora sadržavati popis svih dijelova i zahvata s količinama koje je neophodno zamijeniti. Nakon toga dužni su završiti popravak u roku ne dužem od četiri dana.

  • +2
ZET-ov autobus Izvor: Pixsell / Autor: Robert Anic/PIXSELL