VELIKo pospremanje
Kreće servisiranje klima u autobusima ZET-a, preznojavanje u njima trebalo bi postati prošlost

Izvor: Pixsell / Autor: Goran Stanzl/PIXSELL
Velike vrućine prošlog ljeta dodatno su pogodile Zagrepčane koji koriste javni gradski prijevoz, odnosno ZET-ove autobuse. Bilo je dana kada je u njima bilo neizdrživo. Građani su se žalili da klime u autobusima ne rade, pa su ih novinarske ekipe obilazile za najvećih gužvi i vrućina s termometrima u rukama, a oni su pokazivali 35-36 Celzijevih stupnjeva.
Posebno gadno bilo je na najfrekventnijim linijama 268 i 109, na kojima je zabilježeno i padanje u nesvijest, a blagodati gradskih autobusa iskusile su i poznate osobe koje su u lipnju bile pozvane na domjenak kod predsjednice na Pantovčak, pa su svoje znojno iskustvo podijelile i na društvenim mrežama.
-
Zagrebački gradski prijevoznik
Epilog slučaja 'ćelave gume': ZET nabavlja pneumatike za 3,9 milijuna kuna
-
kolektivni ugovor
Veće plaće i za radnike ZET-a, Vodoopskrbe i Zagrebačkog velesajma
-
21
'KORUPCIJA U TIJEKU'
I Juričan otvorio zagrebački rotor: Nije čudno što je cijena skočila, nije kum cicija!
Kako to obično biva, prvi na meti našli bi se vozači ZET-a, a oni su na koncu prozivali upravu gradskog prijevoznika, uz tvrdnje da u više od 80 posto autobusa klima ne radi ili je nema. Iz ZET-a su se pravdali da čine sve što je u njihovoj moći, gradonačelnik Milan Bandić danima se ispričavao građanima i najavio inspekciju, a gradska oporba je likovala.
Sedam mjeseci kasnije zaključen je natječaj za popravak hladnjaka i isparivača klime za autobuse ZET-a.
Posao je dobila tvrtka Katarin iz Zagreba, a iako je Grad procijenio da posao vrijedi 900 tisuća kuna (bez PDV-a), na kraju je odabrao spomenutu tvrtku čija je ponuda iznosila 1,5 milijuna kuna bez PDV-a. Oni su se jedini javili na natječaj i s njima je sklopljen dvogodišnji okvirni sporazum za servis hladnjaka i klima na velikom broju od 438 autobusa u voznom parku ZET-a.
Na servis će tako sedam tipova autobusa MAN i tri tipa Mercedesa. I dok se iz natječajne dokumentacije da zaključiti da će 102 Mercedesa, što je skoro četvrtina voznog parka, morati u ruke majstora, kod MAN-a je situacija nešto drugačija jer uz tip autobusa naveden je tek kataloški broj pojedinih dijelova koje je potrebno zamijeniti pa je moguće da se na istim autobusima radi i nekoliko stvari. Ali vidljivo je da je najviše problema na modelu NL 313 P. Njih 40 morat će tako na popravak hladnjaka vode.
Dokumentacija je propisala da serviser mora u 24 sata od preuzimanja hladnjaka i isparivača pristupiti detekciji kvara, što mora sadržavati popis svih dijelova i zahvata s količinama koje je neophodno zamijeniti. Nakon toga dužni su završiti popravak u roku ne dužem od četiri dana.