NIKE, ADIDAS, PUMA

Koliko će od SP-a zaraditi proizvođači sportske opreme?

16.06.2014 u 15:37

Bionic
Reading

Svjetskom nogometnom prvenstvu ne raduju se samo navijači. Proizvođači sportske opreme u Brazilu se također bore za kupce, a samim tim i za velike zarade. Najveća borba vodi se na internetu, piše Deutsche Welle

Opremu američkog proizvođača sportske opreme Nike na Svjetskom prvenstvu u Brazilu nosi deset reprezentacija. Pored Brazila, Nikeovu opremu nose i reprezentacije Engleske, Nizozemske i SAD-a. Njemački proizvođač sportske opreme Adidas obukao je devet reprezentacija, među kojima su Bosna i Hercegovina, Njemačka, Argentina i Španjolska. Adidas, kao službeni sponzor i partner FIFA-e, ove godine odijeva suce, djecu koja donose lopte i dobrovoljne pomagače. Adidas je i proizvođač službene 'Brazuce'.

Puma, također proizvođač sportske opreme iz Njemačke, u nogometnom svijetu na trećem je mjestu, iza Adidasa i Nikea. Puminu opremu na SP 2014. nosi osam reprezentacija, uglavnom iz Afrike. 'To ima povijesne razloge', kaže Pumin glasnogovornik Ulf Santjer. 'Na afričkom kontinentu smo aktivni već 15 godina i sportskom opremom snabdijevamo deset reprezentacija', kaže Santjer. Na Svjetsko prvenstvo u Brazilu ove godine plasirali su se Kamerun, Alžir, Obala Bjelokosti i Gana. 'Dresovi su vrlo upečatljivi', kaže Santjer i dodaje da su prilikom njihova dizajniranja uzimani u obzir detalji koji su specifični za jednu zemlju.

U Adidasu, Nikeu i Pumi ne govore o tome koliko koštaju marketing i sponzorstvo, piše Deutsche Welle. Samo je direktor Adidasa Herbert Hainer jednom slučajno spomenuo da se radi o dvoznamenkastim milijunskim iznosima. Markus Voeth, profesor za marketing na sveučilištu Hohenheim kaže da je upitno isplati li se na kraju to sve. 'Mnogo toga se jednostavno radi kako bi se suprotstavilo konkurenciji', kaže Voeth. Nike u proteklih nekoliko godina u nogometu sve više ugrožava Adidasovu dominaciju. 'Zbog toga je Adidas došao u situaciju da se upravo sada, na Svjetskom prvenstvu u Brazilu, mora ofanzivnije reklamirati', kaže Voeth.

Većina tih troškova odlazi na reklamiranje na internetu. 'Skoro da više i ne izdvajamo novac za tiskane reklame', kaže direktor Adidasa Hainer. Facebook, Twitter, Youtube i Instagram zovu se nova 'bojna polja' na kojim se danas vodi borba za kupce.

Članak u cijelosti možete pročitati OVDJE