izbori_tportal copy-08

tko kome pomaže?

Kampanja u Zagrebu bez PR agencija? Gotovo svi tvrde da su 'sam svoj majstor'

  • Maja Šurina
  • Zadnja izmjena 14.05.2017 13:45
  • Objavljeno 14.05.2017 u 12:57
Bionic
Reading

Još je tjedan dana ostalo za kampanju za prvi krug lokalnih izbora. Kandidati u Zagrebu razletjeli su se na sve strane, počelo je prikazivanje prvih spotova na televizijama, a osvanuli su i prvi plakati. Tko je zaslužan za poruke koje šalju građanima, upitali smo u stožerima kandidata za čelno mjesto Zagreba

Iako je Hrvatska udruga za odnose s javnošću, kao i ranije, pozvala svoje članice da javno otkriju kome će raditi kampanje na lokalnim izborima, rijetke su agencije koje su se htjele pohvaliti za koga rade.

U Zagrebu, ako se pita kandidate za gradonačelnike i njihove stožere, gotovo svi su 'sam svoj majstor' i nisu angažirali agencije za kampanju.

Tko je osmislio kampanju, jesu li angažirali neku od PR agencija, tko je izrađivao plakate i videospotove te tko je radio zakup medijskog prostora - dio je pitanja koje smo postavili stožerima zagrebačkih kandidata.

Bandić: Nema potrebe trošiti novac na agencije

Aktualni zagrebački gradonačelnik Milan Bandić, kažu u njegovu stožeru, nije angažirao nijednu agenciju već PR aktivnosti odrađuje njegov izborni stožer koji čine članovi i volonteri. Na ulicama su se već pojavili prvi plakati sa sloganom 'Živim Zagreb 365', no u stožeru tvrde da su oni zaslužni za njihovo osmišljavanje.

'Naš predsjednik stranke je i aktualni gradonačelnik Grada Zagreba već punih 16 godina, a iza njega su brojni ostvareni projekti koji govore sami za sebe te smatramo da nema potrebe trošiti novac na razne agencije koje bi javnosti prezentirale kako se živi u Gradu Zagrebu. To naši sugrađani jako dobro znaju i osjete u svojoj svakodnevici. Slogan kampanje 'Živim Zagreb' nije bilo teško osmisliti jer naš predsjednik stranke, aktualni gradonačelnik i kandidat za ponovnog gradonačelnika Grada Zagreba gospodin Milan Bandić, zaista i živi Zagreb 365 dana u godini 16 sati dnevno, a kratke poruke koje se nalaze na našim plakatima i na društvenim mrežama samo prikazuju činjenice o već započetim projektima koji će se završiti u narednom mandatu', poručili su za tportal iz Bandićeve Stranke rada i solidarnosti.

Iza Anke Mrak Taritaš nagrađivani tim

Njegova glavna protukandidatkinja Anka Mrak Taritaš već nekoliko godina ima uigran tim sačinjen od članova HNS-a. Radi se o istim ljudima koji su joj na parlamentarnim izborima radili preferencijalnu kampanju, zbog čega su u ožujku ove godine osvojili i nagradu Hrvatske udruge za odnose s javnošću za političku komunikaciju.

Uz već postojeći slogan #AnkaJeMrak, u izbornoj utrci sada su dodali i novi - #ZajednoDoPromjene.

U stožeru Anke Mrak Taritaš kažu nam da su plakate osmislili sami, a što se tiče zakupa plakata, surađivali su s Europlakatom i Outdoor Akzentom. Plakati, kažu nam u stožeru, još nisu po cestama, već se zasad koriste samo 'city lightovi' na kojima se vrte spotovi.

Za spotove je pak zaslužna produkcijska kuća Kabinet, koja je, primjerice, radila i reklame za Karlovačko pivo, Lidl i Hrvatsku lutriju.

Jingl koji se vrti na radiostanicama također je kreativno rješenje stožera, dok je za zakup radijskog prostora zadužena marketinška agencija Fervens.

Tajnovita agencija radila kreativna rješenja za Sandru Švaljek

Mandatu gradonačelnice nada se i nezavisna Sandra Švaljek. Uz slogan 'Nezavisna', Švaljek je bila jedna od prvih koja je objavila svoju kandidaturu za gradonačelnicu.

No tko je zaslužan za taj slogan, plakate i spotove, u stožeru Sandre Švaljek ne otkrivaju. Naime, plakate i spotove radila je PR agencija koja nije željela otkriti da rade za Švaljek.

'PR kampanja Sandre Švaljek kreira se i provodi u koordinaciji unutar organizacije. U programskom dijelu sudjeluju članovi užeg stručnog tima Sandre Švaljek', poručili su za tportal iz njenog stožera.

Komunikaciju na društvenim mrežama za Švaljek odrađuje Tonći Talaja, koji je ranije radio i online timu Vlade Zorana Milanovića, dok je glasnogovornik kampanje Dean Šarčević, bivši glasnogovornik ORaH-a.

U stožeru su nam potvrdili da zakup na radiostanicama rade sami, dok ostali zakup medijskog prostora radi UNEX grupa.

Prgomet - individualna kampanja unutar nacionalne poruke

'Jedna Hrvatska' slogan je s kojim će se nacionalno predstaviti HDZ. Za njega su zaslužni UNEX grupa i Boris Malešević, koji je HDZ-u osmislio i kampanju za prošle parlamentarne izbore pod sloganom 'Vjerodostojno'.

No uz nacionalnu zajedničku kampanju, svaki će od HDZ-ovih kandidata imati i svoju individualnu kampanju, pa tako i njihov kandidat za zagrebačkog gradonačelnika Drago Prgomet.

'Briga za ljude, briga za Zagreb' slogan je kojim će Prgomet pokušati osvojiti mandat. U njegovu stožeru kažu nam da za kampanju nisu angažirali PR agenciju te da su mu tim mladi volonteri. 'Drago Prgomet aktivan je u odabiru kanala komunikacije. Radit ćemo standardnu kampanju, odnosno door to door kampanju', poručuju iz Prgometova stožera.

Most provjereno s Grizlijem

Kampanju Mostova Marka Sladoljeva, kao i cijeloj stranci, odrađuju Grizli komunikacije, koje su i ranije radile Mostove kampanje. Sladoljevu su osmislili slogan 'Vaš sused, gradonačelnik', ali i 'Grad, a ne močvara', koji se pojavljuje i na plakatima.

Spotova Sladoljev nema, a zakup medijskog prostora radi sama stranka, kažu nam u Mostu.

I Bruna Esih 'sama svoj majstor'?

Zahvaljujući trzavicama s HDZ-om, ali i kandidaturi Zlatka Hasanbegovića, Bruna Esih je sa svojom kampanjom u javnosti gotovo svakodnevno. Slogan joj je 'S Brunom za Zagreb', a uz to je napravljeno i vizualno rješenje u obliku registarske tablice.

Tko je autor tih rješenja, Esih nije otkrila. Za tportal je samo kratko rekla: 'Nismo nikoga angažirali za PR usluge i nemamo namjeru.'

Jednako tako nejasno je ostalo tko je autor spota koji je pojavio za vikend.

Spot Bruna Esih Izvor: Promo fotografije / Autor: Bruna Esih

Zagreb je naš! i Tomašević pjesmom osvajaju Zagreb

Profesionalni PR nije angažirao Tomislav Tomašević, kandidat platforme 'Zagreb je naš!'. 'Sve odrađujemo volonterski uz zaista veliki angažman i trud podržavatelja i članova platforme. Imamo ograničena financijska sredstva, ali zato imamo ljude', kazali su za tportal iz platforme.

Umjesto uobičejanog predizbornog spota, platforma je u javnost pustila pjesmu. 'Nju su besplatno napravili glazbenici, redatelji i podržavatelji platforme,  a koju je samo u jednom danu pogledalo preko 55.000 ljudi na društvenim mrežama', kazali su nam iz platforme.

O PR kampanji upit smo poslali Ivanu Lovrinoviću, kandidatu koalicije Jedino Hrvatska, no odgovore do zaključenja ovog teksta nismo dobili.

Pratite nas na društvenim mrežama

Najbitnije od bitnog

Newsletter tportala donosi tjedni pregled najbitnijih vijesti

tportal