'NEMA OPASNOSTI OD ŠAHTOVA'

HAC osniva povjerenstvo zbog nesreće u tunelu Plasina

Bionic
Reading

HAC je priopćio da će osnovati povjerenstvo kako bi se utvrdilo funkcioniranje svih sigurnosnih sustava tunela i službi, prenosi Večernji list

'Kako bismo detaljno istražili okolnosti prometne nesreće na autocesti A1 u tunelu Plasina, Uprava Hrvatskih autocesta dala je nalog da se osnuje prošireno povjerenstvo koje će uključiti djelatnike Hrvatskih autocesta i Hrvatskih autocesta održavanje i naplata cestarine te vanjske suradnike. Svrha osnivanja ovog povjerenstva je utvrđivanje funkcioniranja svih sigurnosnih sustava tunela i službi, uključujući i vatrogasnu dojavu, dolazak vatrogasaca i hitne pomoći, a sve u cilju osiguranja maksimalne sigurnosti prometa i korisnika autocesta', priopćili su, kako prenosi Večernji list, danas iz HAC-a.

Osim toga, HAC se oglasio i povodom teksta u Jutarnjem listu, u kojem su se u pitanje dovodili šahotvi u tunelu Plasina. U priopćenju ističu da je Uprava Hrvatskih autocesta održavanje i naplata cestarine dala nalog odmah u ponedjeljak 22. 7. 2013. da se svi poklopci sustava odvodnje dodatno provjere, što je i učinjeno, te je ustanovljeno da nema opasnosti za sigurnost prometa i korisnika.

Na napise u jednim dnevnim novinama o sumnji u sigurnost prometa na autocesti A1 uslijed neadekvatno ugrađenih revizionih okna, Uprava HAC-a ističe da je dužna obavijestiti javnost o točnim činjenicama.

'Izvještaj Sektora za održavanje HAC -ONC-a, koji se spominje u tekstu, Uprava je smatrala pristranim jer se u zaključku predmetnog Izvještaja navodi da su službe održavanja obavljale preglede revizionih okna i okna drenaže prema pravilima struke, odnosno utvrđenim pravilima Standarda redovnog održavanja, a što je sve kontradiktorno prema upisanim količinama sati rada i broja pregledanih okana (šahta) iz dnevnika rada. Vezano uz dio Izvještaja u kojem se navodi kako je sporni poklopac neoriginalno spojen s okvirom revizionog okna, uprava HAC-ONC-a nije bila u mogućnosti prejudicirati da je do pucanja poklopca došlo iz tog razloga, a sve prije vještačenja poklopca.

Također se napominje da su djelatnici održavanja bili dužni prema utvrđenim pravilima Standarda redovnog održavanja, detaljno pregledati najmanje dva puta godišnje sva reviziona okna i okna drenaže, a što nije učinjeno kod svih revizionih okna te isto u Izvješću nije navedeno.

Zbog toga je Uprava Hrvatskih autocesta održavanje i naplata cestarine temeljila svoju odluku o smjenama rukovoditelja Sektora za održavanje, na Izvješću Hrvatskih autocesta.

Slijedom svega navedenoga, predmetno Izvješće na kojem se tekst u dnevnim novinama temelji nije niti prezentirano javnosti već je javnosti prezentirano objektivnije Izvješće sukladno stavovima Uprava HAC i HAC-ONC', naglasili su u priopćenju.