pozvali hrvatske ceste

Gradsko vijeće Vukovara traži što bržu gradnju obilaznice

10.10.2023 u 15:24

Bionic
Reading

Na tematskoj sjednici posvećenoj gradnji vukovarske obilaznice, vijećnici Gradskog vijeća Vukovara usvojili su u utorak većinom glasova zaključak kojim se Hrvatske ceste pozivaju da što prije krenu u javnu nabavu i ugovaranje izgradnje te za Vukovar ključne prometnice.

Predsjednik Kluba vijećnika vladajućeg Domovinskog pokreta (DP) Domagoj Bilić naveo je kako Vukovarom prolaze četiri državne ceste, među kojima i D2 koja spaja krajnji sjever i istok Hrvatske, a Vukovar je jedini grad uz tu prometnicu koji nema obilaznicu već sav promet, uključujući i teretni, prolazi gradom.

"Godinama se teretni promet preusmjerava s te ceste prema tzv. obilaznici, u stvari nerazvrstanoj cesti koja prolazi neposredno uz obiteljske kuće i osnovnu školu, što predstavlja veliku opasnost za građane i njihovu imovinu jer dolazi do pucanja zidova na kućama uslijed teretnog prometa", upozorio je Bilić.

Podsjetio je kako je Vlada u ožujku 2020. objavila javnu nabavu za gradnju dionice vukovarske obilaznice od čvora Bršadin do čvora Lužac, da bi nakon 630 dana, u prosincu 2021. godine, bila donesena odluka o poništenju javne nabave.

"Indikativno je da je odluka o javnoj nabavi donesena uoči parlamentarnih izbora, a odluka o poništenju nakon lokalnih izbora", kaže Bilić. Sada je javna nabava za tu dionicu ponovno stavljena u plan Hrvatskih cesta za zadnji kvartal, ali DP tome više ne vjeruje, kazao je.

Gradonačelnik Ivan Penava ističe da dnevno kroz Vukovar prođe oko 12.000 vozila, pa već samo te brojke pokazuju koliko je neophodna gradnja gradske obilaznice. "Više ne apeliramo, nego zahtjevamo jer je stanje neodrživo", poručio je.

Raspisivanje javne nabave za dvije dionice obilaznice

Goran Puž iz Ureda Uprave Hrvatskih cesta najavio je raspisivanje javne nabave za dionicu vukovarske obilaznice čvor Bršadin-čvor Lužac za studeni. Riječ je o 5,6 kilometara dugoj dionici čija bi gradnja stajala 22 milijuna eura, a projekt će se financirati iz kreditnog zaduženja Hrvatskih cesta.

"Imamo novac i riješeno pitanje zemljišta te čvrstu volju da se pokrene postupak javne nabave koji bi, za projekt ovakve veličine, mogao trajati i do šest mjeseci", kaže Puž.

Na proljeće bi se trebala raspisati i javna nabava za drugu dionicu, čvor Lužac-Vukovar jug u dužini 10 kilometara i vrijednosti 35 milijuna eura, koja bi se djelomično gradila istodobno kada i prve dionice.

Uz to, do kraja godine trebala bi biti raspisana javna nabava za gradnju brze ceste Nuštar-čvor Bršadin, kaki bi se brzom cestom povezali Vinkovci i Vukovar, najavio je Puž.

Predsjednik Kluba vijećnika oporbenog HDZ-a Nikola Mažar rekao je da njihovi vijećnici neće podržati predloženi zaključak jer je jasna namjera Hrvatskih cesta da se krene u izgradnju dviju dionica obilaznice pa te nema potrebe tražiti nešto što je već u planu za ovu godinu.

"I sama tematska sjednica čini mi se nepotrebnom. Trebali smo pričekati da prođe zadnji kavrtal i sastati se početkom siječnja pa vidjeti jesu li Hrvatske ceste ispoštovale ono što su najavile", poručio je Mažar.