pod unesco zaštitom

Dubrovčani ne mogu živjeti od taksija; 500 ih je optimalno, sami žele odrediti tko će voziti

07.08.2019 u 21:44

Bionic
Reading

Mato Franković i Andro Krstulović Opara, dubrovački i splitski gradonačelnik službeno od Vlade traže promjenu zakona kako bi sami odredili broj taksi prijevoznika kao i uvjete po kojima trebaju raditi jer smatraju kako je liberalizacija auto taksi tržišta smanjila kvalitetu života u tim gradovima

Andro Krstulović Opara i Mato Franković, gradonačelnik Splita i Dubrovnika uputili su dopis ministru prometa Olega Butkoviću i Vladi u kojem navode kako žele sami određivati broj taksija i uvjete njihova rada.

'Što se nas tiče ne može se dogodit da u ljetnim mjesecima vozilo hitne pomoći ne može proći, vatrogasci ne mogu proći, da građani moraju čekat da netko iskrca svoje goste, a sve zato što se povećao za deset puta broj vozila u gradu', rekao je za RTL Danas predsjednik vijeća gradskog kotara Grad, Marin Krstulović.

Dubrovnikom je prije liberalizacije vozilo oko 300 taksista, a sada ih je, kako sami procjenjuju, više od 2000. Optimalan broj taksija za dubrovačkog gradonačelnika Matu Frankovića je oko 500 kako bi se smanjila gužva u gradu. Javnim natječajem kojega će raspisati gradska uprava ili za to ovlašteno tijelo odredit će koji će taksisti ubuduće prometovati gradom.

'Prema ministarstvu je odaslan zahtjev za promjenu zakona što bi značilo da se unutar Unescove zaštićene jezgre omogući određivanje limita broja taksista na ulicama. A do konkretne brojke će se doći daljnjim analizama', rekla je zamjenica dubrovačkog gradonačelnika Jelka Tepšić te dodala kako Dubrovnik poduzima niz paralelnih mjera kako bi se generalno smanjile gužve u gradskoj jezgri.

'Osim smanjivanja broja taksista, radi se na novom urbanom centru Gruža koji će imati i nove infrastrukturne elemente, odnosno prometnice, ali jednako tako i nove garaže i parkirna mjesta. Oni koji parikiraju u garaži moći će s parking karticom ući i u javni gradski prijevoz', istaknula je ona.