Splitski gradonačelnik i saborski zastupnik Tomislav Šuta pridružit će se inicijativi dubrovačkog kolege Mate Frankovića za izmjenama zakona kojim bi se znatno preciznije i strože regulirao rad taksija, a pogotovo tvrtki 'agregatora', zapravo paravana za velike servise poput Ubera
Šuta je u izjavi za tportal kazao da potpuno podržava Frankovićevu ideju i da će supotpisati njegov prijedlog izmjena Zakona o prijevozu u cestovnom prometu.
'Taksi djelatnost očito treba dodatno i bolje regulirati i kao gradonačelnik i saborski zastupnik to ću također tražiti', kaže Šuta za tportal.
Gradonačelnik Dubrovnika Franković proteklog se vikenda oštro osvrnuo na 'izigravanje brojnih zakona i varanje države' u radu tvrtki 'agregatora' i osoba koje obavljaju prijevoz taksijem.
Najavio je da će u izmjenama zakona predložiti da ubuduće jedna licenca vrijedi samo za jednu tvrtku i za jedno vozilo, umjesto da kao danas može vrijediti i za više stotina vozila. Tražit će, rekao je, i to da taksiji dobiju svoje posebne registracijske pločice s oznakom 'TX'.
'Time će korisnici znati da se uistinu voze vozilom koje je registrirano za prijevoz putnika, dok je danas slučaj da na hrvatskim cestama imamo na tisuće vozila koja obavljaju auto taxi djelatnost putem agregatora, a nisu registrirana za obavljanje navedene gospodarske djelatnosti', rekao je Franković nakon što je, kada je u Dubrovniku profunkcionirala zona posebnog prometnog režima u strogom centru grada, dobio uvid u 'protuzakonito ponašanje i varanje države koje se očito godinama tolerira'.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković za tportal je ovog tjedna rekao da mu se Frankovićevi prijedlozi 'čine dobri' i da će 'podržati sve što doprinosi boljem funkcioniranju cijelog sustava prijevoza taksijem'.
Uskoro sastanak
Gradonačelnik Splita Tomislav Šuta za nekoliko dana sastat će se s predstavnicima obrtnika i taksista koji rade na području ovog grada, a već nekoliko godina upozoravaju na neodrživ sustav i za njih neizdrživu situaciju - od polulegalnog ili potpuno ilegalnog statusa taksija koji voze za platforme poput Ubera i Bolta, preko potpuno nereguliranog tržišta, što rezultira povremenim 'pljačkanjem' turista, pa do golemog broja od nekoliko tisuća taksija koji dolaze iz drugih gradova u turističkoj u sezoni i uzrokuju kaos na cestama.
'Zbog konfiguracije grada i potrebe pristupa trajektnoj luci u Splitu teško može biti uvedena zona posebnog prometnog režima poput one u Dubrovniku, ali takav režim možemo primijeniti u zoni oko Dioklecijanove palače, odnosno u Zagrebačkoj, Sinjskoj i Livanjskoj ulici. U idućem razdoblju radit ćemo na tome', rekao je Šuta za tportal.