TEHNO BRITANIJA

Djeca će od pete godine učiti dijeljenje i programiranje

09.07.2013 u 13:47

Bionic
Reading

Prema novoj reformi obrazovanja u Velikoj Britaniji, djeca će od pete godine učiti razlomke i pisanje računalnih programa, a od 11. godine će koristiti 3-D printere kako bi ih se što bolje i ranije pripremilo za sveučilišta i poslovni svijet

Ministar obrazovanja Michael Gove predstavio je novi školski program namijenjen što ranijem savladavanju vještina koje se danas traže na tržištu rada. Za Guardian je izjavio: 'Program je osnova za učenje ključnih naprednih vještina koje sveučilišta i poslovni svijet očajnički trebaju – vještina kao što su pisanje eseja, rješavanje problema, matematičko modeliranje i računalno programiranje.'

Izradu programa, posebice za povijest i zemljopis, pratile su brojne kontroverze, a sindikat nastavnika i profesora dao je do znanja da je rok do 2014. prekratak da bi se uspješno uvele tako kardinalne promjene. Premijer David Cameron nazvao je program 'strogim, privlačnim i teškim'. Iako nosi pridjev nacionalni, novi školski program će se za početak primjenjivati samo u Engleskoj.

Neke od glavnih promjena su sljedeće: učenici između 11 i 14 godina će u lektiri imati dvije Shakespeareove drame, a oni mlađi će morati recitirati poeziju u prve dvije godine obrazovanja.

U okviru programa dizajna i tehnologije učenici će od sedme godine koristiti mehaničke i elektroničke sustave kao što su strujni krug, prekidači, žarulje i motori. Iza 11. godine koristit će 3-D printere u obrazovanju, a naučit će i uvoditi mikroprocesore u proizvode koje su sami izradili.

Nadalje, učit će se ih od početka osnovnog obrazovanja kako napisati i testirati računalni program te kako pohraniti i organizirati podatke. Nakon toga će savladati niz programskih jezika te naučiti kako hardver i softver međusobno djeluju. Učenike će se od rane dobi također učiti o internetskoj sigurnosti, tj. kako zaštititi privatne podatke online.

U program iz zemljopisa uvode se stavke o klimatskim promjenama, o djelovanju čovjeka na okoliš te o njegovoj ovisnosti o prirodnim sustavima.

Petogodišnjaci će početi s učenjem razlomaka, što bi im trebalo pružiti dobru osnovu u kasnijem savladavanju složenije matematike, a devetogodišnjaci će učiti tablice množenja do 12. Naglasak na prirodnim znanostima znači i opširniji program biologije, kemije i fizike u osnovnim školama.