PRESICA KRUZERSKE ASOCIJACIJE:

'Brodovi su sigurniji no ikad'

19.01.2012 u 18:09

Bionic
Reading

Povodom tragedije kruzera Costa Concordia u kojoj je izgubilo život jedanaestoro ljudi, International Shipping Association održao je press konferenciju u Londonu na kojoj su zatražili temeljitu evaluaciju nesreće. Zaključak čelnika kruzerskih vijeća i udruga na svjetskoj razini ipak se složilo da je riječ jednom od najsigurnijih načina putovanja

Christine Duffy, predsjednica asocijacije Cruise Line International bila je jasna: 'Kruzerska industrija jedna je od najsigurnijih rekreativnih industrija globalno.' Londonska press konferencija održana povodom prevrnuća Coste Concordie ipak ostavila prostor za mnoga pitanja, bez obzira na generalni optimizam organizatora.

Brodovi su veći, ali su veće i mjere sigurnosti. Mnogo se napravilo na sustavu prevencije, to je ono što nas zanima. Zadovoljni smo stabilnošću brodova, rutinama evakuacije, vatrogasnim procedurama', rečeno je na konferenciji.

Postavilo se, naravno, i pitanje kompetencije kapetana brodova da procijene kritične situacije. Predstavnici industrije odgovorili su da su svi kapetani prošli četverogodišnji studij te proveli dugi niz godina na brodovima, od čina kadeta do čina kapetana. Usto, pomorska industrija je strogo regulirana, istaknuto je. To bi možda trebalo djelovati kao utjeha, no očito da se incidenti mogu provući kroz sijaset zaštitnih mjera.

Povuklo se i pitanje je li dopušteno kapetanu napuštanje broda prije ostalih putnika. Međunarodni zakon ne propisuje ništa na tom tragu, ponekad je čak i bolje da kapetan napusti brod ranije. U slučaju Condordie, još je uvijek prerano za zaključak da li je kapetanovo napuštanje broda prije nekih drugih bilo opravdano ili ne.

Zanimljivo pitanje bilo je treba li hotelskom osoblju na brodu bolji trening za slučaj uzbune. Premda je najavljeno da će se vjerojatno postrožiti njihova edukacija o sigurnosnim mjerama, već se sada na snazi tzv. plan za uzbunu koji svakom članu posade broda nalaže što točno činiti u takvim situacijama.

Na kraju, za bilo kakve radikalnije promjene u međunarodnoj regulativi za kruzere morati ćemo pričekati proljeće kada se sastaje Međunarodno vijeće za sigurnost na moruz.