Slovačka je službeno otvorila dugo očekivani cestovni tunel dug 7,4 kilometra. No uz svečano otvaranje, slovački premijer Robert Fico završetak radova obilježio je na bizaran način - cijelu dužinu tunela prošao je na rolama
Fico je iskoristio priliku da se prepusti jednoj od svojih omiljenih zabava, a istovremeno je kritizirao političke prethodnike za koje je rekao da nisu uspjeli dovršiti projekt koji se gradi već više od 27 godina, prenosi TPV.
'Nisam htio propustiti ovu priliku da prođem kroz cijeli tunel na rolama', poručio je Fico na snimci dok je rolao glatkim asfaltom.
Tunel Višňové, najduži u Slovačkoj, otvoren je za promet u ponedjeljak kao dio nove dionice autoceste D1 od 13,5 km između Lietavská Lúčka i Dubná Skala, u blizini sjevernog grada Žiline. Autocesta D1 prelazi planinski teren na rubu planinskog lanca Mala Fatra u Zapadnim Karpatima, području koje je dugo predstavljalo inženjerske izazove i ometalo glavnu prometnu rutu zemlje u smjeru istok-zapad.
Na svečanom otvorenju, Fico je rekao da će 'tunel Višňové poboljšati živote Slovaka - a to je temeljna misija političkog rada.'
Ficova ljubav prema rolanju
Kontroverzni slovački premijer je ranije javno govorio o svojoj sklonosti rolanju. Tijekom događaja u sjevernoj Slovačkoj 2017. godine, rekao je: 'Za one koji vole rolanje, nema ljepšeg osjećaja nego kada prolaze uz rijeku ili potok, s livadama s jedne i šumama s druge strane.'
Takvi se pogledi ne nude u tunelu Višňové - ali njegovim otvorenjem ovog tjedna završava se dugogodišnja saga. Radovi na tunelu datiraju iz 22. svibnja 1998., prije više od 10.000 dana, kada su započeli istražni radovi. Proces je više puta odgađan. Istražni radovi su zaustavljeni 2002. godine, a puna izgradnja dionice D1 započela je tek 12 godina kasnije.
Početni ugovor s konzorcijem koji je predvodio Salini Impregilo raskinut je 2019. godine, a projekt je kasnije dovršila švedska Skanska.
Time se ukupna duljina slovačkih autocesta koje prolaze kroz tunele povećava na više od 26 kilometara, što je, prema riječima dužnosnika, najveća brojka u srednjoj Europi.
Vrijeme putovanja oko Žiline bit će smanjeno, što će vozačima uštedjeti otprilike 17 minuta, dodali su dužnosnici, rekavši da će to preusmjeriti promet dalje od grada i smanjiti gužve. Prometne analize procjenjuju da bi tunel mogao prevesti gotovo 40.000 vozila dnevno.
'Zacijelili smo jedan ozbiljan prometni ožiljak', rekao je slovački ministar prometa prije rezanja vrpce.