italija u problemu

Analiza troškova i koristi od izgradnje brze željeznice Torino-Lyon negativna

03.02.2019 u 15:07

Bionic
Reading

Analiza troškova i koristi od 26 milijarda eura vrijedne brze željezničke linije koja bi povezivala Italiju s Francuskom imat će jasno negativu ocjenu, piše u nedjelju nekoliko talijanskih listova

Planiranoj izgradnji 270 km duge brze željezničke linije koja bi povezala Torino s Lyonom protive se članovi talijanskoga Pokreta pet zvijezda, a za početak izgradnje zalaže se njihov koalicijski partner Liga.

Analiza će upozoriti na to da projekt ne bi trebalo privoditi kraju, pišu Repubblica, Corriere della Sera, Il Sole 24Ore i Messaggero, pozivajući se na izvore iz ministarstva prometa koje je odbilo komentirati novinske napise.

Talijanski ministar prometa Danilo Toninelli, član Pokreta 5 zvijezda, osnovao je povjerenstvo za provedbu analize troškova i koristi, a druga grupa zakonodavaca proučava zakonske implikacije koje bi imala Italija u slučaju povlačenja iz dogovora.

Tonineli je kazao da će Italija odluku o završetku TAV-a donijeti do kraja svibnja.

U Pokretu pet zvijezda izgradnju TAV-a smatraju velikim rasipanjem novca te misle da bi se on mogao iskoristiti puno bolje, primjerice u poticanje izgradnje trošne infrastrukture drugdje u zemlji.

Članovi Lige, čije je glasačko tijelo većinom u sjevernome dijelu zemlje, smatra da će izgradnja TAV-a omogućiti otvaranje novih poslova te smanjiti zagađenje i gužve na cestama. Smatraju da ne bi bilo mudro povući se iz projekta koji je već u tijeku.

  • +6
Giuseppe Conte Izvor: Profimedia / Autor: N.N.

Troškovi izgradnje TAV-a podijelile bi Italija, Francuska i EU.

Taj 'željeznički autoput' trebao bi biti pušten u promet 2028-2029 te obustaviti cestovni promet najmanje milijun kamiona godišnje.

Projekt izgradnje brze željezničke pruge Lyon-Torino, čiji je središnji element tunel dugačak 57,5 km, a trebao bi prolaziti talijanskim i francuskim Alpama, kamen je spoticanja od samog početka.

Osobito su protiv njega pripadnici udruga za zaštitu okoliša i ekolozi s obiju strana Alpa koji ga osporavaju i smatraju prekomjernim u odnosu na promet.