Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture

321 milijun kuna bespovratnih sredstava za zagrebački rotor

28.03.2019 u 09:30

Bionic
Reading

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture dodijelilo je 321 milijun kuna bespovratnih sredstava Gradu Zagrebu za projekt 'Rekonstrukcija raskrižja Jadranske avenije i Avenije Dubrovnik – rotor Remetinec'

Iznimno važan ugovor za Grad Zagreb! Ugovor za rekonstrukciju rotora Remetinec vrijedan je ukupno 331,7 milijun kuna a Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture ga financira u iznosu od 320,1 milijun kuna i to pomoću 85% sredstava EU fondova i 15% iz državnog proračuna. Završetkom rekonstrukcije rotora Remetinec povećat će se njegova protočnost i sigurnost za sve Zagrepčane ali i sve kojima je rotor jedna od prilaznih točaka Zagrebu.

'S ponosom ističem kako smo za ovaj trenutno najvažniji cestovni projekt glavnog grada Republike Hrvatske osigurali značajna europska sredstva sa kojima ćemo riješiti jedan od gorućih problema zagrebačkog prometa. Kako bi bolje razumjeli važnost realizacije ovog projekta, treba reći kako kroz rotor Remetinec dnevno prolazi više od 100.000 vozila, a projektiran je za gotovo dvostruko manji kapacitet prometa od trenutnog te predstavlja najnesigurnije raskrižje u gradu Zagrebu!' – izjavio je ministar Oleg Butković i dodao: 'Čestitam Gradu Zagrebu na još jednoj uspješnoj prijavi projekta za financiranje sa EU sredstvima za razvoj prometa te vjerujem kako ćemo sljedeće godine svi zajedno svjedočiti otvorenju novog, učinkovitijeg i sigurnijeg zagrebačkog rotora!'

Ugovor su potpisali ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije (SAFU) Tomislav Petric i gradonačelnik Grada Zagreba Milan Bandić. Potpisivanju su nazočili i predsjednik Vlade Republike Hrvatske Andrej Plenković, ministrica regionalnog razvoja i fondova Europske unije Gabrijela Žalac te brojni drugi uzvanici.

Završetkom radova očekuje se poboljšanje cestovne sigurnosti za sve sudionike u prometu ali i skraćivanje vremena putovanja za stanovnike Zagreba koji svakodnevno prolaze kroz rotor da bi došli do svojih odredišta. Također, novim prometnim rješenjem rotora Remetinec očekuje se značajno povećanje njegove protočnosti kroz rasterećenje dijela prometa kružnog toka, odnosno prometa u smjeru istok-zapad te isključenjem mogućnosti preplitanja automobila između prometnih traka u samom kružnom toku.

Postojeće rješenje raskrižja Jadranske avenije i Avenije Dubrovnik ne odgovara trenutnoj prometnoj potražnji, dok se iz aspekta sigurnosti radi o najnesigurnijem kružnom toku u Zagrebu. S ciljem adresiranja navedenih problema preopterećenosti i nesigurnosti postojećeg rotora, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture je u okviru specifičnog cilja 7a1: Unaprjeđenje cestovne mreže TEN-T i pristupa cestovnoj mreži TEN-T Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020., objavilo poziv i dodijelilo sredstva Gradu Zagrebu kako bi se rekonstruiralo postojeće denivelirano raskrižje Jadranske avenije i Avenije Dubrovnik.

'Ovaj projekt je pokazatelj nastavka investicijskog ciklusa u promet ali i pokazatelj uspješnosti u povlačenju EU sredstava u sektoru prometa. Naime, danas možemo reći da imamo ukupno 50 ugovorenih projekata u okviru prometnih prioriteta Operativnog programa Konkurentnost i kohezija, što predstavlja 83% ugovorenosti iz navedenog programa. Riječ je o projektima ukupno vrijednim 11,5 milijardi kuna, kojima je dodijeljeno 7,5 milijardi kuna bespovratnih EU sredstava!' – dodao je ministar Oleg Butković.

Projekt rekonstrukcije rotora Remetinec nije prvi projekt suradnje Grada Zagreba i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, naime prethodno su dodjeljena europska sredstva kroz dva ugovora za nabavku ukupno 44 nova autobusa za javni gradski prijevoz. Tako je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture sa Gradom Zagrebom u do sad ugovorilo projekte vrijedne 400 milijuna kuna. Vrijednost ovih ulaganja svakako govori o izvrsnoj suradnji ministarstva s Gradom Zagrebom kroz zajednički rad na razvoju i poboljšanju prometa u Zagrebu i okolici.

Projektom rekonstrukcije rotora Remetinec, geometrija samog kružnog toka neće se mijenjati već će ostati na istoj razini. Izgradnjom podvožnjaka na Jadranskoj aveniji/Aveniji Dubrovnik omogućit će se deniveliran nesmetan promet u smjeru istok-zapad te će kružni tok bit rasterećen tog dijela prometa. Samo raskrižje, svi ulazi i kružni tok ispred ulaza će biti semaforizirani. Vožnja kroz kružni tok bit će dodatno vođena vertikalnom signalizacijom na ulazu u kružni tok. Takvim prometnim rješenjem isključeno je preplitanje automobila u samom kružnom toku, a time i mogućnost prometnih nesreća. Predviđeni završetak projekta je kraj 2020. godine. Ovaj članak je sufinanciran sredstvima iz Operativnog programa konkurentnost i kohezija.