CRNA ZVIJER

Vozili smo Porsche vrijedan 1,6 mil. kuna, upoznajte Panameru 4S!

21.12.2016 u 13:04

Bionic
Reading

Druga generacija limuzine iz Stuttgarta može promijeniti vašu percepciju vremena i prostora kad snažno pritisnete gas, no još bolje funkcionira kao svakodnevni komforni ekspres

Prva generacija Porscheove limuzine oduvijek je bila pomalo čudan predstavnik game; velik broj ljudi doživljavao ju je kao rastegnuti 911, a borbi protiv takvog imidža nije pomagao ni dizajn. Kako to uvijek biva s ovom tvrtkom, novi model je dizajnerska dobrodošla evolucija pa je Panamera sad puno skladnija te, iako je veća od prethodnika, djeluje kompaktnije, skladnije i proporcionalnije. Ukratko, oku ugodnije. Isto je i što se tiče interijera, u kojem je evolucija napredovala nekoliko koraka, a ne samo jedan. Zadržana je osnovna arhitektura s masivnom središnjom konzolom i odvojena četiri sjedala, a sve drugo je novo.


Spomenuta konzola ima fizičke prekidače za osnovne i najčešće korištene stvari, poput kontrole temperature klimatizacijskog uređaja te gumb za kontrolu glasnoće audiouređaja, i to je to - sve ostale funkcije kontroliraju se na dodir. Stražnja klupa ima svoju, smanjenu izvedbu središnje konzole putem koje putnici mogu kontrolirati klimatizacijski uređaj i još nekoliko detalja rezerviranih za stražnja dva sjedala. Na njima se udobno sjedi jer je zbog svoje širine i povećanog međuosovinskog razmaka, u odnosu na prvu generaciju, Panamera komforna te se oni koji žele mogu komotno voziti s vozačem ako žele, sve dok ne stigne izvedba namijenjena baš za to.

Osim središnje konzole, i instrumentna ploča je digitalna, izuzmemo li za Porsche tradicionalno središnje smješten brojač okretaja, i dalje u klasičnoj, analognoj izvedbi. Njegova kazaljka na modelu koji smo vozili, Panameri 4S, potegne do gotovo sedam tisuća okretaja, a maksimalnih 440 konja benzinskog 2,9-litrenog motora V6 turbo na sve se kotače isporučuje nešto ispod toga, na 6600 okretaja, dok je 550 Nm okretnog momenta dostupno od 1750 do 5500 okretaja u minuti. Sve navedeno se na sva četiri kotača šalje putem novog PDK mjenjača s osam stupnjeva prijenosa i dvije spojke.

Mjenjač reagira munjevito, sam se brzo prilagođava promjenama stila vožnje, a jedina je zamjerka malo trzanje pri malim brzinama u gradskoj vožnji. Performanse su izvrsne, voženi model bio je opremljen Chrono packom (doplata) te s njim automobil od 0-100 km/h stiže za samo 4,2 sekunde dok mu maksimalna brzina iznosi 289 kilometara na sat. Ukratko, pritisnete li gas, Panamera ispušta snažan zvuk iz ispušnog sustava te mijenja vašu percepciju vremena i prostora, a držite li ga do daske dulje od nekoliko sekundi, na većini cesta u Hrvatskoj kandidat ste za automatsko gubljenje vozačke dozvole.

Pretjerate li s gasom na mokroj cesti, Panamera će se probati oteti kontroli, no sigurnosni sustavi odradit će svoj posao te će se svatko za upravljačem ovog automobila moći osjećati kao vozač koji je u stanju ukrotiti toliku snagu. U vožnji se osjeća masa od 1945 kilograma, bez obzira na moguće podešenje ovjesa - fizika je nešto protiv čega se ne može, a isto je s kočnicama, koje dobro grizu, no pretjerate li, masa postaje faktor na koji treba računati prilikom kalkulacije gdje treba kočiti.

Doduše, iskustvo je moguće začiniti odabirom podešenja rada automobila na kotačiću na upravljaču te podešenjem tvrdoće ovjesa pa je od normalnog rada moguće prijeći u Sport ili Sport Plus ili čak isključiti sustav kontrole stabilnosti, no najveća je prednost Porsche Panamere to što za tim nema nikakve potrebe. Naime, ona svoju svrhu najbolje ispunjava kao veliki i brzi direktorski ekspres koji je, pazite sad, i udoban.

Po šahtovima i rupama isprepletenim cestama Zagreba i okolice Panamera u normalnom načinu rada ovjesa čak i s velikim kotačima od 21 cola (također doplata) uspijeva biti komforna te opuštajuća i fino izolirana od svijeta. Prednost Panamere nad konkurentima koje je dostigla po komforu upravo je ta dodatna doza sporta dostupna na nekoliko pritisaka prekidača ako vlasnik poželi. Cijena je u ovom razredu automobila brutalno visoka, pa ovako opremljena Porsche Panamera 4S stoji 1.669.148 kuna, odnosno cca 221.580 eura