Michela Magaš:

'Učenje računalnog programiranja je oblik pismenosti'

  • Autor: D.R.
  • Zadnja izmjena 07.11.2017 13:24
  • Objavljeno 07.11.2017 u 13:12
tportal

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Tportal

Michela Magaš europska je inovatorica 2017., koja će na predstojećoj konferenciji u Zagrebu prezentirati viziju inovativnosti i poduzetništva u Europi, ali s naglaskom na Hrvatsku

Michela Magaš europska je inovatorica koja će na CORP2IN – Corporate Innovation & Intrapreneurship 2017 konferenciji otkriti kako razviti sustav u kojem su zaposlenici angažirani na stvaranju inovacija i ukazati kako to rade inovativne domaće, regionalne i svjetske kompanije. 

Prije konferencije postavili smo joj nekoliko pitanja i doznali zašto ona upravo kroz povezivanje industrija, ljudi i umjetnosti vidi prostor za novi razvoj.

Tijekom jednog intervjua rekli ste da živimo u značajnom trenutku, trenutku kada ulazimo u 'fizički internet'? Kako će to utjecati na poslovanje i tradicionalne poslovne modele?

Ne utječe samo na poslovanje - to utječe na sve. Migracijom interneta u 'fizički prostor' svjedočimo velikoj transformaciji i pomaku paradigme našeg razumijevanja kategorija industrije, te načina podjele tih vertikalnih sektora. Rad na ovom 'fizičkom prostoru' započeli smo tijekom posljednjih pet godina i tek smo 'zagrebli površinu' – unatoč tome potencijal koji smo otkrili je ogroman, osobito kada se kombinira nekoliko područja industrije ili se spajaju poslovni modeli i testiraju novi pristupi. Prošli smo kroz prvu fazu 'on screen', s aktivnostima 'on screen' i trgovinom 'on screen', ali sada se vraćamo na opipljive proizvode koji spajaju podatke i povezivost, što mijenja prirodu onoga što ti proizvodi mogu i jesu.

Vi često naglašavate spajanje znanosti i umjetnosti, akademske zajednice i industrije, startupa i investitora i koliko je to ključno za napredak. Zbog toga ste organizirali desetke događanja u kojima povezujete ljude i ideje u fizičkom svijetu. Zašto smatrate da je neophodno stvoriti takve zajednice i da li bi organizacija trebala biti dio toga?

Postoji već veliki broj tvrtki koje su prepoznale potencijal ovog 'prostora'. Većina industrija danas se mora nositi s istim osnovnim tehnologijama: cloud computing, big data, robotika - a oni predstavljaju vrlo sličan niz izazova za različite industrije. Kada spojite raznolike i zanimljive ljude kako biste stvorili nove i hibridne ideje koje prepoznaju sličnosti, a ne razlike, među sektorima i počnete spajati ideje iz različitih pozadina i specijalizacija, tada razbijate silose, razmjenjujete informacije s različitim disciplinama, stvarate nova znanja, inovirate u novim prostorima i stvarate potpuno nova tržišta.

Jednom ste rekli da, uz čitanje i pisanje, trebamo razviti različite metode komuniciranja kako bi bili inovativni i omogućili kreativno okruženje, da moramo više komunicirati kao djeca. Može li se u organizaciju uvesti nove načine komunikacije i kako organizacija može potaknuti takvu komunikaciju?

'Nove vrste' pismenosti koje se pojavljuju u novom tehnološkom okruženju, poput 'fizičkog interneta', dolaze kao odgovor na to okruženje. Sve od osnovne geste i signalizacije do neuro reakcije je komunikacijski alat koji nam je dostupan u ovom prisutnom i  povezanom 'prostoru'. Kad počnemo pronalaziti nove načine izražavanja sebe, postajemo pismeniji i sposobni komunicirati složenije i zanimljive ideje na ove načine. Baš kao i kod SMS-a, mladi ljudi koji nisu uvjetovani organizacijskom strukturom instinktivno će odgovoriti na ovo novo tehnološko okruženje. Kada predstavnici industrije dolaze u naše laboratorije i eksperimentiraju s generacijom koja nije uvjetovana organizacijskom strukturom, njihove se oči otvaraju tim novim mogućnostima i vrlo su brzo sposobni reagirati na nove tehnologije novim načinima izražavanja. Vidjeli smo da se to redovito događa u našim laboratorijima.

tportal

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Tportal

Tvrtke često vjeruju da je kupnja nove tehnologije dovoljna za stvaranje održive budućnosti. Je li to dovoljno ili im je potreban sustav koji ljudima omogućava upotrebu ove tehnologije na kreativne načine?

Tehnologija je ključna, tako da ponekad jednostavno pristup novoj tehnologiji može stvoriti uvjete za održivost - no bolji je odgovor omogućiti ljudima da istraže mogućnosti tih tehnologija. Biti malo transgresivan, a ne jednostavno koristiti alat u skladu s uputama proizvođača - to je ono što smo naučili iz eksperimentalnog pristupa proizvođača i hakera koji sudjeluju u našim laboratorijima - ne 'Što bih trebao raditi s tim?' već 'Kako bih to još mogao upotrijebiti?', 'Koje druge probleme mogu riješiti s tim?' i 'S čime to mogu povezati kako bih dobio nešto novo?'.

Ono što je vama pomoglo da uspijete je razumijevanje tehnologije i IT-a. Koje su vaše ideje o tome kako privući više žena u IT? Imate li poruku za mlade djevojke koje još uvijek nisu sigurne u svoj izbor karijere ili se boje matematike, znanosti ili tehnologije općenito?

Ne vjerujem da je odgovor na ovaj problem jednostavno poticanje više djevojaka da se uključe u STEM predmete i karijere. Naravno, svatko tko pokušava obeshrabriti njihovo uključivanje ili učiniti da se djevojke osjećaju kao da ne bi trebale slijediti svoju znanstvenu radoznalost, izostavlja polovinu svjetskog talenta. Ali nije pogrešno ni izabrati umjetnost, ako je i to ono što djevojku zanima. Aktivno promoviramo STEAM, radije nego STEM - koji ravnopravno pozicionira umjetnost u više znanstvenih područja. Učenje računalnog programiranja je oblik pismenosti - sposobnost čitanja i pisanja za novu generaciju. Dodavanje kreativne umjetnosti omogućuje da novi oblici književnosti procvjetaju.

Što sudionici konferencije CORP2IN u Zagrebu u studenom mogu očekivati od vaše prezentacije?

To će biti razgovor na pozornici s Music Tech Fest direktorom Andrew Dubberom. Razmotriti ćemo neke ideje i razgovarati o načinu na koji se hrvatske tvrtke i startupovi mogu natjecati na svjetskoj sceni putem inovacija i uključivanja. Gledajući na tehnologije ne samo kao na strojeve, podatke i matematiku, nego kao na ekspresivne i kreativne medije, razvit će se novi načini komunikacije, novi poslovni modeli i novi hibridni, povezani fizički proizvodi. Ovdje želimo dati konkretne primjere, kao i strategije i metodologije za inovacije u području fizičkog interneta.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!