PAKLENA NARANČA

Senzori čitaju vaše misli dok gledate reklame

18.04.2011 u 11:45

Bionic
Reading

Korporacija Em Sense, globalni lider u tzv. kvantitativnoj neurometrici, prošli tjedan objavila je da je lansirala prvi kućni 'čitač misli' koji bi trebao pokrenuti pravu revoluciju u istraživanju tržišta

Uređaj nazvan EmBand – tehnološki sofisticirana traka sa senzorima koja se postavlja na glavu - bilježi negativne i pozitivne emocionalne reakcije gledatelja na sadržaje prikazane na televiziji ili računalu i dostavlja ih istraživačima. Kompanija iz San Francisca tvrdi da senzori na temelju aktivnosti moždanih valova mjere čak i razine pozornosti gledatelja, odnosno njihova kognitivnog angažmana.

Iako Em Sense angažira isključivo dobrovoljce, neki su kritičari već usporedili EmBand s uređajem iz kultnog filma 'Paklena naranča' iz 1971. godine.

Predsjednik korporacije Keith Winter kaže da industrija istraživanja tržišta već godinama nastoji pronaći tehniku kojom bi mjerila emocionalne reakcije potrošača na marketinške podražaje prilikom gledanja reklama, preko ambalaže do kreativnih koncepata. 'Razvoj neuroznanosti i elektronike otvorio je vrata pouzdanim mjerenjima koja koriste EEG i druge biosenzore.'

Em Sense ističe da se većina istraživanja tržišta – više od 50 posto - danas u SAD-u provodi online. Na taj način uz manje troškove mogu se provesti simultana istraživanja u brojnim regijama, gradovima i državama. Uređaj EmBand, tvrde proizvođači, također daje brže i pouzdanije rezultate od klasičnih metoda.

Dobrovoljci se preko interneta prijavljuju tvrtki koja im potom šalje opremu i angažira u testiranjima. Reakcije se mogu pratiti za cijelo vrijeme trajanja testa. Poznato je da duga ispitivanja mogu izazvati zamor, no EmBand ga pravovremeno otkriva te prekida testiranje.

Em Sense trenutno provodi ispitivanja u više od 2000 kućanstava, a do kraja godine planira proširiti projekt na čak 25.000. Dosad je uređaj isproban na oko 150.000 ljudi u različitim saveznim državama.