TEST

Renault Clio 1.5 dCi GT line

27.10.2015 u 12:09

  • +3

Renault Clio 1.5 dCi GT Line

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Bionic
Reading

Četvrta generacija Clia već se dobro primila na našem tržištu. Hrvati su objeručke prihvatili novi model i sve blagodati koje je donio. Uz povećanje dimenzija, Clio je ljepuškast, ekonomičan, ergonomičan i brz

Izvana je krojen od dinamičnih hrabrih linija koje čine lijep i većini dopadljiv automobil. S obzirom na to koliko Francuzi vole eksperimentirati, ispao je sjajno, baš u onom smjeru u kojem je dizajn trebao otići. I sad nakon nekoliko godina, još uvijek izgleda svježe.

U GT line opremi Clio je i jako bogato opremljen. Uz već odličnu osnovnu opremu, GT line donosi upravljač i ručicu mjenjača presvučene kožom, središnji naslon za ruke, multimedijski sustav s USB ulazom te tempomat i limitator brzine. Od svega nabrojenog, najviše smo se igrali s R-Link medijskim sustavom na centralnom displeju, koji se pojavljuje i u ostalim Renault modelima. Osim standardnih podataka puta, potrošnje i multimedije, na njemu možete očitavati trenutačnu zagađenost vanjskog zraka, a tu je i trener ekovožnje. Za R-Link ćete morati izdvojiti dodatnih 2.990 kuna, no svakako se isplati jer uza nj dolazi i navigacija.

Trener ekonomične vožnja nalikuje onom koji smo vidjeli kod Toyote. I ovaj sustav dijeli nagradne listiće, no kriteriji su puno jasniji. Računalo vas prati pri ubrzanjima, promjenama brzina te kod predviđanja situacija. Dovoljno je samo reći da će prosječan vozač uz ovaj sustav skinuti potrošnju za dvadesetak posto bez ikakvih problema. U svakom slučaju zgodan i potpun softver.

Ergonomija Clia odlična je. Premda bi sjedala mogla biti još naglašenijih bokova, dovoljno su udobna za gradsku vožnju. Napomenimo samo da imate mogućnost podešavanje visine za lumbalni dio kralježnice. Kako se radi o automobilu dužine četiri metra (406 cm), mjesta ima na stražnjoj klupi u izobilju. Dapače, ovo je prvi Clio koji se može pohvaliti s dovoljno mjesta za odrasle putnike. Zašto je to toliko važno? Pa upravo zato što se ovim automobilom četveročlana obitelj može zaputiti i na veće udaljenosti. Tih nekoliko centimetara do sada se lomilo upravo na stražnjoj klupi i prtljažniku.

Pod poklopcem motora nalazi se dobro poznati dizelaš 1.5 dCi snage 90 konja. Ovaj motor odlična je mjera za ovaj automobil. Sve iznad bilo bi neekonomično. Pritom auto ne vibrira, cuka ili nešto slično. Niski okretaji jednostavno mu pašu, a ekotrener će vam brzo objasniti i kako točno treba voziti. Clio ovako pokretan nije izgubio na performansama. Ubrzanje do stotke iznosi 11,3 sekunde uz maksimalnu brzinu od 177 km/h i odlična međuubrzanja.

Clio je u vožnji odličan. Iako će netko zamjeriti to što nema šestu brzinu, ona mu, ruku na srce, nije ni potrebna. Motor radi u širokom spektru okretaja pa nećete često morati posezati za ručicom mjenjača.

Ovjes je prilagođen gradskoj vožnji. U zavojima više ni ne možemo isprobati prave sposobnosti jer sigurnosni sustavi vrlo brzo polude, no na otvorenoj cesti možete uživati u svim čarima dužeg međuosovinskog razmaka od prethodnika. Automobil je u zavojima mnogo čvršći i svaki novi centimetar se itekako reflektira na osjećaju stabilnosti. Upravljač je direktan. U vožnji se osjete gume niskog profila (195/55/ R16). Gume nisu preširoke, ali su svakako preniske. Lijepo je osjetiti direktnost upravljača, no ovime je smanjena udobnost, a sve komponente ovjesa trpe mnogo više. Usto, već sada odličan osjećaj mekoće ovjesa na ležećim policajcima bio bi još potpuniji kada bi automobil imao ugrađene col manje kotače. No tržište diktira drugačije, a automobil svakako bolje izgleda s većim kotačima.

Clio GT line odličan je automobil, a ni cijena mu nije previsoka s obzirom na pokazano te kad se u obzir uzme razina opremljenosti. Ako ste u potrazi za gradskim automobilom kojim ćete obavljati i zahtjevnije dužnosti, svakako ga stavite među uži izbor kandidata.

Model: Clio 1.5 dCi
Vrsta motora: 1,5, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.461 cm3
Snaga (kW/KS): 66/90 @ 4.000 o/min.
Okretni moment (Nm): 220 @ 1.750 o/min.
Potrošnja (l/100 km): 4,3/5,8/4,9
Ubrzanje (0-100 km/h): 11,3 s
Maksimalna brzina: 177 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.062/1.732/1.448
Cijena do registracije: 131.766 kuna