RECENZIJA

Punokrvna ekskluziva skrojena za PlayStation 5 - isprobali smo izazovni Returnal

  • Autor: Damir Rukavina
  • Zadnja izmjena 11.05.2021 11:47
  • Objavljeno 11.05.2021 u 09:58
tportal

Izvor: Screenshot / Autor: Housemarque

Najnoviji Housemarqeov naslov izvrsna je demonstracija moći PlayStationa 5, a usput je i natprosječno zabavna igra

Od prvog dana kad smo ugledali PlayStation 5 i odigrali Astro's Playroom, pitali smo se postoji li ijedna igra koju ćemo moći nazvati prvom pravom ekskluzivom za PlayStation 5, a na to pitanje dobili smo i odgovor.

Housemarque je, koliko god znamo za njih, uvijek bio među prvima koji su radili igre za nove Sonyjeve platforme. Njihov najnoviji naslov Returnal stavlja vas u skafander izvidnice Selene koja slijeće na tajnoviti planet u potrazi za još tajnovitijim signalom. Returnal donekle odstupa od osnovne ideje arkadne igre i ulazi na Housemarqueu nepoznat teritorij roguelite pucačina iz trećeg lica.

Beskrajan dan s vanzemaljcima

Ovaj naslov ne staje samo na formuli roguelitea - repetitivnom gameplayu u kojem svaka smrt vraća igrače na početak (uz nekoliko postupnih poboljšanja). On u priču uspijeva ugurati objašnjenje svakog povratka iz mrtvih te u sve još nagurava zanimljivu, makar ni po čemu spektakularnu znanstvenofantastičnu priču začinjenu prepoznatljivim rojevima metaka, atmosferom i grafikom nove generacije.

Zapravo, kad malo razmislimo – nije samo stvar u grafici. Riječ je o legitimno teškoj igri koja održava izazov na granici između vizualne poslastice i adrenalinom nabijene borbe na život i smrt. Zahvaljujući iznimno fluidnim komandama i vrlo jasnom vizualnom jeziku, probijanje kroz polurazrušen vanzemaljski svijet pun krakatih užasa savršeno je izazovan i imerzivan.

Izvor: Društvene mreže / Autor: Housemarque

Returnal majstorski balansira između istraživanja fascinantnog vanzemaljskog svijeta, frenetične borbe i taktiziranja oko izbora sljedeće potencijalne nadogradnje, radilo se o novom oružju, parazitu koji igraču daje jednu prednost te to naplaćuje nekim nedostatkom ili zagađenim predmetima koji kratkoročno otežavaju igru sve dok ih igrač ne 'pročisti' ubijanjem određenog broja neprijatelja.

Izvrsna demonstracija novog hardvera i - izvrsna igra

Sve ovo nadopunjeno je iznimnom prezentacijom koja vrlo solidan gameplay unaprjeđuje nizom tehničkih koristi PlayStationa 5 – brzim učitavanjem, profinjenijim vibracijama na kontroleru (osjetili smo, primjerice, kapljice kiše koje padaju po površini odijela i mrvljenje lišća pod nogama), atraktivnim vizualima i izvrsnom glazbenom pozadinom koja do naglaska najviše dolazi ako koristite slušalice.

Što se dizajna tiče, Returnal je osmišljen kao standardni roguelite, odnosno kao serija odvojenih bioma čije se sobe rearanžiraju svaki put kad umrete. Otvoreni zapušteni svjetovi začinjeni vrlo agresivnom florom i faunom uravnoteženi su s na kapaljku dostavljanom pričom koja, kao što i samo ime nalaže, otkriva više svakom Seleninom reinkarnacijom.

Još jedna stvar koja igri daje hrpu šarma osjećaj je što ga dobijete jednom kad se naučite boriti protiv neprijatelja koji vam je donedavno stvarao probleme. Kombinacija pravog oružja i prave sekundarne paljbe nerijetko običan prohod može pretvoriti u fantastični power trip stvorivši iskustvo kojem ćete se dugo vraćati nakon što vam glave po tko zna koji put dođe jedan od Returnalovih krakatih izvanzemaljaca.

Pohvale se također nižu za dizajn nivoa koji, pored niza drugačijih neprijatelja, donosi potpuno nove izazove u obliku terena - dok se, primjerice, u prvom svijetu probijate kroz džunglom obrasle ruševine koje pružaju puno zaklona, crvena pustinja drugog svijeta ostavlja vas na otvorenom te leteći neprijatelji i udaljena artiljerija stvaraju potpuno nov asortiman izazova i prisiljavaju vas na promjenu taktike.

  • +3

Returnal - slike iz igre

Izvor: Screenshot / Autor: Housemarque

Postoje i nedostaci

Kao i sve igre, Returnal ima i nekoliko nedostataka. Igra je, kao i svaki roguelite – repetitivna. Nakon što ste na prvi prohod potrošili oko dva sata i poginuli, primjerice na drugom bossu, igra će vas vratiti na početak te će vam jedina stvar na pameti biti povratak u drugi biom i ponovni pokušaj koji, pogodili ste, također može poći po zlu.

Ovaj problem ne bi bio pretežak kamen oko vrata da prosječni prohod traje i po nekoliko sati. Zeznete li stvar – probudit ćete se ispred srušenog broda i sve (osim pobijenih bossova) morat ćete raditi ispočetka.

Izvor: Društvene mreže / Autor: Housemarque

Unatoč svemu ovome, jednostavno ne možemo prestati – Returnal je jednako težak koliko je zabavan i lijep te zbilja predstavlja ekskluzivu za PlayStation 5 koju nam je bio istinski užitak iskusiti, makar je stoti put igrali ispočetka.

  • Ime: Returnal
  • Platforma: PlayStation 5
  • Žanr: roguelite / 3PS / Bullet Hell pucačina
  • Proizvođač: Housemarque
  • Cijena: 60 eura
  • Ustupio: Sony

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!