WINDAYS 15

Od 2016. u školama više nema bubanja napamet

22.04.2015 u 20:16

Bionic
Reading

Rješavanje problema nezaposlenosti mladih najvažnija je zadaća gospodarstvenika i institucija vlasti, moglo se čuti tijekom središnje svečanosti otvaranja i drugog dana petnaestog izdanja konferencije Windays, koja traje do 24. travnja u Umagu

Istom se temom bavio i okrugli stol, u kojem su sudjelovali direktor Microsofta Hrvatska Ivan Vidaković, glavni urednik Večernjeg lista Dražen Klarić, ministar znanosti i obrazovanja Vedran Mornar, Danica Purg (IEDC Bled School of Management), Aleksandar Zemunić (Selectio) i Boris Jokić (Institut za društvena istraživanja).

Složili su se da naš obrazovni sustav trenutno ne generira ljude koji su potrebni tržištu rada. Na žalost, mladi ljudi kod nas u školama uče napamet umjesto da uče kako razmišljati, povezivati i logično zaključivati.

'Ministarstvo obrazovanja, znanosti i sporta pokrenulo je reformu kurikuluma upravo sa željom da obrazujemo ljude koji će sami stvarati radna mjesta, mlade ljudi koji će misliti i biti spremni na izazove suvremenog doba', rekao je Mornar.

Obećao je kako će informatika svakako biti u osnovnoškolskom kurikulumu - pitanje je samo u kojem obliku - a i ustvrdio je da je pokrenuta reforma korjenita te kako će učenici i učenice već 2016. ill 2017. pohađati školu koja će ih više usmjeravati na kreativnost i rješavanje problema, a manje se baviti učenjem napamet. Živi bili, pa vidjeli.


'Rješenje nije pitati poslodavce da kroje obrazovnu politiku, iako će oni kasnije zapošljavati mlade ljude, već razmišljati strateški, dugoročno, imati viziju kamo želimo ići i analizirati trenutne rezultate konkurentnosti Hrvatske u odnosu na druge zemlje. Mlade treba usmjeravati prema tehničkim i matematičkim znanostima kako bi mogli biti konkurentni za zanimanja budućnosti, a pri tome prvenstveno mislim na zanimanja u ICT sektoru', dodao je Vidaković.

'Obrazovni sustav mora biti fleksibilan te mora mlade ljude naučiti misliti, motivirati ih da se interesiraju i proučavaju. Potrebno je konceptualno promijeniti predmete, jer nije normalno to da se neki predmeti uče prema istim metodama u osnovnoj i srednjoj školi. Bilo bi svakako dobro što više povezati obrazovanje s praksom, a djeca bi trebala što više biti u kontaktu s realnim sektorom od izrade različitih projekata do sudjelovanja u praktičnoj nastavi', rekao je Boris Jokić.

Svečanost otvaranja bila je u retrospektivnom štihu - organizatori su nas glazbeno i vizualno podsjetili na važne i manje važne događaje zadnjih petnaest godina.

Andriana Boersma Rodriguez, glavna direktorica Microsofta za srednju i istočnu Europu, naglasila je važnost obrazovanja i podizanja produktivnosti te to da Microsoft treba biti disruptivan, znati se diferencirati te brzo reagirati i prilagoditi.

Okupljenima se ispred T-HT-a obratio i direktor Combisa Ivan Gabrić, istaknuvši kako su velika ulaganja HT-a u prikupljanje, pohranu i analizu podataka dala rezultate - pružila su uvid u tržišne trendove koji se dinamički mijenjaju te rezultirala stvaranjem novih usluga, kao što je Heat Maps.

Više:Windays 15