GANIMED

• Zadnja izmjena 20.12.2021 09:37
  • Objavljeno 20.12.2021 u 09:37
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: JPL/NASA / Sciencephoto / Profimedia

NASA je službeno objavila snimke koje je snimila tijekom preleta pored Jupiterovog mjeseca Ganimeda ranije ove godine

Jupiterov ledeni mjesec Ganimed ujedno je i najveći mjesec našeg Sunčevog sustava. Razumijevanje njegove prošlosti i sastava kontinuirana je misija brojnih znanstvenika koji su nedavno javnosti otkrili snimku koju je sonda Juno snimila dok je pokraj njega proletjela. Riječ je o snimci od 50 sekundi koju možete preslušati te koja je napravljena pomoću električnih i magnetskih očitanja mjesečeve magnetosfere.

Izvor: Društvene mreže

Očitanja je NASA pretvorila u snimku koja odazire sakupljene emisije i pretvara ih u slušljivu datoteku. Premda se ne radi o doslovnim zvukovima Ganimeda, snimka uz malo mašte dočarava intenzitet njegovog magnetskog polja.

Scott Bolton, glavni istražitelj u misiji Juno sa Southwest Research Institutea u San Antoniju snimku je predstavio tijekom jesenjek okupljanja American Geophysical Uniona. Podsjetnimo, letjelicu Juno smo lansirali 2011. kako bi bolje razumjeli kako divovski planeti nastaju, kao i ulogu koju vrše u stvaranju Sunčeva sustava.

POGLED U SVEMIR

[FOTO] Svemirski teleskop koji je promijenio način na koji gledamo prema zvijezdama - pročitajte deset fascinantnih stvari o Hubbleu

10

'Ova snimka je dovoljno divlja da možemo zamisliti kako letimo uz Juno dok prolazi pored Ganimeda prvi put u dva desetljeća' rekao je Bolton u NASA-inoj službenoj objavi. 'Ako pažljivo slušate, možete čuti naglu promjenu visokih frenkvencija oko sredine snimke - one predstavljaju ulazak u drugi dio Ganimedove magnetosfere'.

Junov prelet pored Ganimeda desio se tijekom 34. leta oko Jupitera - najbližeg do sad. Ganimed je, usporedbe radi, veći od Merkura. Letjelica je, zaključuje Gizmodo, pokraj mjeseca projetjela na 1038 kilometara od površine pri brzini od 67.000 kilometara na sat.

Pratite nas na društvenim mrežama: