Nastojeći uskladiti se s europskim zakonima, div društvenih mreža korisnicima u Europi nudi tri mogućnosti za nastavak korištenja njegovih popularnih platformi
Europskim korisnicima Facebooka i Instagrama počeo se pojavljivati novi skočni prozor s tri opcije.
Možete nastaviti koristiti te platforme besplatno, ali uz prikaz personaliziranih oglasa koji prate vaše podatke. Druga opcija podrazumijeva plaćanje mjesečne naknade (5,99 eura za web te 7,99 eura za mobitele) kako biste izbjegli oglase i prikupljanje vaših podataka za njih.
Ako vam ništa od dosad navedenog ne odgovara, možete preuzeti svoje podatke i reći zbogom zauvijek Facebooku i Instagramu tako što ćete deaktivirati ili obrisati svoje korisničke račune.
Pokušaj usklađivanja sa zakonom
Meta Platforms već neko vrijeme prilagođava svoj poslovni model u Europi da bi se uskladila sa strogim pravilima privatnosti. Krajem 2023. godine prvo su uveli plaćene pretplate da bi se riješili oglasa, s ciljem zadovoljavanja zahtjeva regulatornih agencija prema kojem besplatne usluge ne bi trebale ovisiti o invazivnom prikupljanju podataka.
Situacija se ponovno zahuktala 1. srpnja, kada je Europska komisija kritizirala Metu zbog potencijalnog kršenja Zakona o digitalnim tržištima.
Već idući dan Meta je na službenom blogu ustvrdila da nudi jasne opcije u skladu s onim što traži Unija, uključujući mogućnost potpunog izlaska. Istaknuli su da personalizirani oglasi pomažu u financiranju platformi i podržavaju mala poduzeća u Europi. Bez njih, upozorava Meta, kvaliteta besplatnih usluga mogla bi patiti.
Ipak, tvrtka je nagovijestila buduće prilagodbe, poput opcije 'manje personaliziranih oglasa', već dostupne korisnicima u Europi, piše Tech Issues Today.