KAO IZ MAD MAXA

Mislili ste da je BMW i8 potpuno otkačen? Pogledajte ovo

  • Autor: J.D.
  • Zadnja izmjena 07.07.2015 09:09
  • Objavljeno 07.07.2015 u 09:00
  • +3

BMW i8 prototip

Izvor: Promo fotografije / Autor: BMW

BMW je ovih dana na svom Group Innovation Days događanju otkrio nekoliko novosti - a posebno kada su u pitanju ekološki prihvatljiva vozila. Jedan od njih je nalik na BMW i8, ali u pomalo 'Mad Max' izdanju, pogonjen isključivo vodikom. Drugi model je nešto 'prizemnijeg' karaktera, BMW Series 5 GT

Prototip za sada još nema službeno ime, a BMW navodi kako je zapravo napravljen još 2012. godine. Posrijedi je jedan od prvih 'testnih modela' na kojima se razvijao i hibridni i8. Ipak, uz korištenje ugljičnih vlakana i ostalih laganih a otpornih materijala, ovaj prototip je iznutra potpuno drugačije naravi.

Središnjim dijelom mu se prostire cilindrični spremnik, koji vodik drži na 350 bara, a BMW navodi kako je domet prototipa na jednom punjenju više od 480 kilometara. U partnerstvu s Toyotom razvijen je cijeli pogonski sklop, koji razvija kakvih 268KS. Do stotke ova verzija i8 stiže za oko šest sekundi, a maksimalna brzina je 200 kilometara na sat. BMW ovu platformu koristi za demonstraciju novih tehnologija i navodi kako je punjenje spremnika s vodikom moguće za manje od pet minuta.


'Tehnologija gorivih ćelija je izvrstan dodatak postojećim BMW i modelima, baš kao i budućim serijskim modelima pod BMW oznakom. (...) ovisno o tipu, očekujemo da će domet automobila na vodik biti usporediv s uobičajenim automobilima', izjavili su u BMW-u.

tportal

Izvor: Promo fotografije / Autor: BMW

S obzirom da je ova neobična platforma napravljena 2012. godine te da ju je BMW koristio tek za rad na dometu, čini se kako će BMW i8 model pogonjen vodikom pričekati još neko vrijeme. Izgledniji za tržište je u ovom trenutku BMW 5 Series GT model s eksperimentalnim pogonom.

Značaj ovakvog razvoja tehnologija je u tom što su vozila na ovakav pogon praktički bez štetnih emisija. Vodik se iskorištava za stvaranje el.energije, a jedini nusproizvod rada vozila je vodena para. Međutim, postoji niz 'kvačica' vezanih uz skladištenje i dobivanje vodika da bi takva vozila išla u serijsku proizvodnju.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!