I TO SE DOGODILO

Klinci su više online nego pred TV-om

01.02.2016 u 08:08

Bionic
Reading

Televizija je desetljećima dominirala kao najpopularniji oblik zabave. Došlo je vrijeme, čini se, da i nju pregazi brzi razvoj tehnologije

Prema rezultatima nedavno provedenog istraživanja, djeca provode više vremena surfajući internetom nego gledajući donedavnog kralja kućne zabave, TV

Istraživačka tvrtka Childwise aktivno prati dječje ponašanje još od sredine '90-tih godina prošlog stoljeća. Otkrili su kako mladci između sedam i 16 godina starosti provode dulje od tri sata dnevno online, a tek 2,1 sat ispred televizora. TV je držao pozornost djece tri sata prije 15 godina.

I tinejdžeri stari 15 do 16 godina manje su pred TV-om, a više od 75 posto njih radije bi gledalo televizijske programe online na zahtjev nego na klasičan način. 60 posto Childwiseovog uzorka radije bi ih gledalo na mobitelu, tablet računalu ili laptopu.


Među televizijskim uslugama najomiljeniji je Netflix, koji je uspio preteći i TV kanale. Klinci najčešće gledaju emisije na mobitelima, iako je prisutan i oštar porast korištenja tablet računala. Posjeduje ih 67 posto mladih ispitanika, iPad je najpopularniji.

Na internetu djeci je najzanimljiviji YouTube: gotovo pola ispitanika koristi ga za slušanje glazbe i gledanje video zapisa. Zanimljive su im zabavne stvari, ali i upute kako nešto napraviti (recimo, kako igrati računalne igre).

Među popularnim servisima su Snapchat, Instagram, Minecraft i Facebook.

Osim TV-a, u padu je i korištenje uređaja poput CD playera. Klinci glazbu najviše slušaju na mobitelima.

Više:BBC