JOŠ STIGNETE

Jeste li uključili svoju školu u Dan sigurnijeg interneta?

  • Autor: Miroslav Wranka
  • Zadnja izmjena 02.02.2017 13:47
  • Objavljeno 02.02.2017 u 13:47
Dan sigurnijeg interneta 2016.

Dan sigurnijeg interneta 2016.

Izvor: Microsoft Hrvatska / Autor: Microsoft Hrvatska

Centar za nestalu i zlostavljanju djecu i Microsoft Hrvatska treću godinu zaredom zajednički organiziraju edukacije u hrvatskim školama povodom obilježavanja globalnog Dana sigurnijeg interneta, 7. veljače

Cilj obilježavanja Dana sigurnijeg interneta je promicanje sigurnije i odgovornije upotrebe online tehnologije i mobilnih uređaja, posebice među djecom i mladima. Ove edukativne aktivnosti provode se sklopu projekta Safer Internet Centre Croatia: Making internet a good and safe place kojega sufinancira Europska unija.

Dosad je za edukacije na Dan sigurnijeg interneta prijavljeno 115 hrvatskih škola, čime je nadmašen broj škola koje sudjelovale prošle godine (104, sa šest tisuća učenika). Prijave još uvijek traju.

Tijekom projekta će 7. veljače biti održano predavanje Skype for Business za učenike svih uključenih škola, a svaka od škola će napraviti i radionicu na lokaciji.

Edukacija o računalnoj sigurnosti za škole

Radionice su pripremljene za rad s računalima i bez njih, kako kojoj školi odgovara. U oba slučaja, razvijaju se kreativne vještine te se uspoređuju aktivnosti djece prije pojave interneta i danas.

Obzirom na iskustva prošle godine, organizatori su ove godine odlučili organizirati pripremna predavanja za učitelje putem Skype for Business, pa su tako do danas održana tri predavanja na koja se odazvalo više od 100 učitelja iz 48 škola.

Također, svim uključenim školama je podijeljen edukacijski paket koji obuhvaća razne materijale koje učitelji mogu koristiti u radu s učenicima; video uratke, upute za izvođenje radionica, prezentacije za roditelje, edukacijske knjižice i vodiče, priručnike, teme za literarne radove i drugo.

U tijeku je i kampanja na internetu i društvenim medijima, u sklopu koje roditelji i djeca će moći ispunjavati online kviz koji će 7. veljače biti objavljen ovdje, pa će moći provjeriti svoju razinu sigurnosti na digitalnim medijima.

Partneri projekta su Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Grad Osijek i Vipnet.

Djeca nemaju povjerenja u roditelje i nastavnike

Prema podacima iz istraživanja Centra za nestalu i zlostavljanu djecu, djeca osnovnoškolske dobi provode i do pet sati dnevno na internetu, 55 posto djece internetu pristupa mobitelom, a 90 posto djece ima Facebook profil.

U istraživanju je također vidljivo nedostatno povjerenje djece i mladih u roditelje te osobito djelatnike škole, u slučaju zlostavljanja na internetu pa tako 10 posto ispitanika navodi da u takvim situacijama ne traži pomoć, 20 posto se za pomoć obraća roditeljima, 34 posto prijateljima, 10 posto dečku ili djevojci, dok tek dva posto pomoć traži od djelatnika škole.

'Ove godine ciljano organiziramo edukacije jednako za djecu i za učitelje. Potaknuti prošlogodišnjim uspjesima, ove godine očekujemo još veći broj djece i roditelja te učitelja iz čak tri države', rekao je Tomislav Ramljak, predsjednik Centra za nestalu i zlostavljanu djecu.

'Microsoft Hrvatska kontinuirano radi na educiranju mladih o važnosti digitalnih tehnologija kao i na razvijanju njihovih vještina nužno potrebnih za poslove budućnosti jer smo svjesni izazova koje korištenje digitalnih tehnologija nosi pa su naše aktivnosti usmjerene i prema educiranju mladim o pravilnom korištenju interneta te sigurnosti i zaštiti privatnosti na internetu', rekao je direktor Microsofta za Hrvatsku i BiH Ivan Vidaković.

Microsoft Hrvatska i Centar za nestalu i zlostavljanu djecu nedavno proveli projekt Web detektivi koji je imao za cilj obučiti djecu u hrvatskim školama da znaju prepoznati i prijaviti neprimjereno ponašanje i sadržaj na internetu.

Tako je u pet slavonskih županija 95 osnovškolaca dobilo diplome web detektiva te pristupni kod putem kojeg mogu nadležnim službama prijavljivati neprimjereno ponašanje na internetu.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!