ODABRAO GREENPEACE

Indijci šampioni 'zelenog' računalstva

22.11.2012 u 18:58

Bionic
Reading

Prema ocjeni Greenpeacea, indijska multinacionalka Wipro trenutačno ima najbolju politiku usklađivanja poslovnih interesa i zaštite okoliša

U novom izdanju svog vodiča 'Guide to Greener Electronics' (Vodič za zeleniju elektroniku) najpoznatija svjetska organizacija za očuvanje Zemlje i njenih prirodnih izvora Greenpeace donosi pregled u kojem analizira korištenje 'čistih' tehnologija u vodećim svjetskim kompanijama potrošačke elektronike.

U današnjem svijetu tehnologija služi kako za povećanje produktivnosti tako i za zabavu te sve veći broj ljudi ovisi o njoj. Novi uređaji se sve brže pojavljuju na tržištu, ali i sve brže zastarijevaju. Oni mogu učiniti naše živote boljima ali učestalost pojave i kupovine novih te bacanje 'starih', često potpuno funkcionalnih uređaja ima ozbiljne posljedice za našu planetu.

Greenpeace u svom vodiču vrednuje kompanije u njihovom angažmanu i napretku zaštite okoliša prema sljedećim mjerilima:

• smanjivanje emisije stakleničkih plinova primjenom električne energije dobivene korištenjem izvora obnovljive energije
• izbacivanje opasnih tvari iz proizvodnog procesa i samih uređaja
• odgovoran odnos prema prihvatu starih uređaja i njihovo recikliranje
• korištenje obnovljivih materijala u uređajima i njihovom pakiranju

Vodič ne boduje pojedine proizvode neke kompanije, već njezino cjelokupno postupanje i odnos prema korištenju 'čistih' tehnologija.

Najbolji plasman ove godine ima novopridošli indijski tehnološki gigant Wipro, koji je dobio 7,1 od mogućih 10 bodova zbog svojih 'zelenih' proizvoda i upornog nastojanja da smanji zagađivanje.

Svi ostali su daleko iza njega, iako postoji lagani pomak nabolje. No, i dalje većina kompanija koristi 'prljavu' energiju, 'ugrađujući' ju u finalni proizvod kroz proizvodne i opskrbne lance koji većinom dolaze iz istočne Azije gdje su fosilna goriva još uvijek glavni energent.

Drugi je Hewlett-Packard, a treća Nokia. Apple (4,5), i inače vrlo tajanstvena kompanija, našao se na šestom mjestu zbog manjka transparentnosti (nisu željeli otkriti informacije o životnom vijeku svojih proizvoda, odnosu prema korištenju čiste energije i emisije stakleničkih plinova).

Dell (4,6) je peti zbog neizvršavanja vlastitih obećanja danih u proteklih par godina, a Lenovo (3,9) je potonuo zbog nedostatka jasne strategije prema korištenju obnovljivih materijala.

Nisu proizvođači uređaja jedini koji se trebaju pažljivije odnositi prema prirodnim resursima, krajnji korisnici također imaju veliku odgovornost.

Vršenjem pritiska na kompanije putem potražnje i kupovine 'zelenijih' uređaja može se mnogo postići. S obzirom na zabrinjavajuće stanje u kojem se nalazi Zemlja nije naodmet razmisliti treba li vam uopće novi uređaj ili sasvim zadovoljavajuće radi ovaj koji posjedujete.

Ipak, ako ste mišljenja da bez kupnje najnovijeg uređaja, kojeg ćete tako ponosno svima pokazivati, ne možete raditi bolje fotografije ili pisati pametnije postove, razmislite još jednom. Samo zato da uskoro ne bi razmišljali kolika je vaša uloga u sve češćoj pojavi čudnih vremenskih (ne)prilika, tigrastih komaraca i groznice Denga…