SEA HERO QUEST

Igra koja je objavila rat demenciji upravo je postala još bolja

29.08.2017 u 14:39

Bionic
Reading

U Berlinu je predstavljena VR varijanta popularne igre Sea Hero Quest čiju je mobilnu inačicu u godini dana skinulo gotovo tri milijuna ljudi, pruživši tako znanstvenicima vrijedne podatke o nastanku i razvoju demencije

Njena mobilna verzija preuzeta je gotovo tri milijuna puta u godini dana, a zahvaljujući ovoj popularnosti znanstvenici koji istražuju demenciju dobili su najveću bazu podataka ikad prikupljenu.

Riječ je o igri Sea Hero Quest, čija je VR nadogradanja predstavljena u utorak u Berlinu. Ovime je Sea Hero Quest, nastala inicijativom Deutche Telekoma i u suradnji sa Sveučilištem u Londonu, Sveučilištem Istočne Engleske i organizacijom Alzheimer's Research, postala prva igra u okruženju virtualne stvarnosti koja će pomagati znanstvenicima u borbi protiv demencije.

Sea Hero Quest Izvor: Promo fotografije / Autor: Michael H. Ebner

Danas od demencije u svijetu boluje gotovo 50 milijuna ljudi, a ta brojka bi se do 2050. godine mogla popeti i na 130 milijuna ljudi.

Ove brojke iznio je Stephen Brandt sa sveučilišne klinike Charite Berlin koji je istaknuo kako se VR verzijom igre mogu prikupiti još precizniji podaci.

'Preciznijim podacima moći ćemao još bolje razumjeti starenje i demenciju', istaknuo je Brandt, dodavši kako je najviše podataka prikupljeno iz SAD-a.

'Podatke prikupljene u ovoj igri možemo iskoristiti kako bismo riješili vrlo važna pitanja. To se s mobilnom verzijom igre već i dogodilo jer bi znanstvenicima trebalo oko 12.000 godina istraživanja da dobiju ono što smo prikupili u godinu dana. Zbog toga i idemo dalje', kazao je Hans-Christian Schwingen, glavni direktor za brend u Deutche Telekomu.

Preliminirani podaci, istaknuto je na konferenciji u Berlinu, već su pokazali kako nam se navigacija pogoršava  od 19 godine nadalje. Osim toga, pronađene su razlike u navigaciji koje se tiču spola.

Što se VR varijante tiče, igra se temelji na probijanju kroz labirinte otoka i ledenjaka te omogućuje da tijekom dvominutnog igranja stručnjaci svaki pokret mogu pretočiti u korisne podatke.

Broj zadataka unutar svakog izazova određen je ciljano kako bi se osiguralo da se igrači uvijek osjećaju ugodno u VR okruženju. Ti su zadaci osmišljeni za mjerenje igračeve sposobnosti prostorne navigacije. Osim zadataka, igračima se postavlja niz neobaveznih znanstvenih pitanja o spolu, dobi, broju sati spavanja…

Svaki pokret igrača bilježi se te se ti anonimni podaci prikupljaju i upotrebljavaju za istraživanje sposobnosti ljudske prostorne navigacije za sve dobne skupine, oba spola i sva državljanstva.

'Odaziv na igru pokazuje da se javnost želi uključiti u istraživanje i biti dijelom neprestanih nastojanja u borbi protiv demencije', rekao je direktor organizacije Alzheimer's Research UK Tim Parry.

Sea Hero Quest VR razvijen je za Samsung Gear VR i dostupan je besplatno na Oculosovoj mobilnoj platformi od 29. Kolovoza. Mobilna igra se pak besplatno može preuzeti iz App Storea i Google Playa.