PRIBADAČA

I mi svoj Pinterest imamo!

02.05.2012 u 10:49

Bionic
Reading

Tim sastavljen od pet mladih domaćih softveraša napravio je domaću inačicu sve popularnijeg servisa za prikupljanje i dijeljenje sadržaja online

Pribadača je pokrenuta prije mjesec dana. Razvoj je trajao oko četiri mjeseca. Od početka tim Pribadače čini pet ljudi, od kojih je troje trenutno zaduženo za održavanje sitea.

'Kada se projekt zahukta, namjeravamo taj broj povećati. Već sada imamo sve više pregovora za manje poslove', kaže Marko Blažeković, voditelj projekta.

Poput većine kolega iz sličnih domaćih projekata, nije bio voljan odgovoriti na pitanje koliko je razvoj projekta dosad koštao.

Usporedbe s Pinterestom - pa i optužbe da je riječ o običnoj kopiji - Blažekovića ne zanimaju previše. 'Želimo napraviti proizvod usmjeren na domaću publiku, koja će koristiti vlastiti jezik, pratiti što stavljaju i dijele ljudi iz Hrvatske i regije te koji se domaći proizvodi nude', kaže.

Koliko korisnika imate trenutno? Koliki broj korisnika će biti dovoljan za nadogradnju na v2.0 te početak prodaje proizvoda i usluga?

Trenutno broj jedinstvenih posjetitelja fluktuira između 500 i 1.000, što je zadovoljavajuće s obzirom na to da još nismo krenuli s marketingom.

Želimo prvo izaći iz beta verzije projekta, proučavajući ponašanje korisnika kako bi otkrili kako doživljavaju novi projekt. Temeljem testiranja usavršavamo web.

Primijetili smo da je mnogima stran sam princip Pribadače, pribadanja i kolekcioniranje podataka. Mnogi samo gledaju što se događa, a samo nešto više od 100 ljudi se registriralo. Mnogi su tek prvi put čuli i za Pinterest i za Pribadaču.

To su sve vrijedne informacije prema kojima slažemo daljnji koncept. Stoga radimo na tome da približimo samu ideju publici, kako bi shvatila što se tu događa i mogla se priključiti.

Tek kada uspijemo projekt približiti domaćoj publici, privoljeti ih da koriste servis za kolekciju slika/podataka, krenut ćemo na razvoj verzije 2.0 te prodaju proizvoda i usluga. Nema smisla se u to upuštati ako publika nije zainteresirana.

Što će biti glavni izvor prihoda? Kakav model oglašavanja namjeravate ponuditi? Je li u planu širenje u regiju?

Oglašavanje ne planiramo dok se ne razvijemo kvalitetnu verziju Pribadače koju će publika prihvatiti. I kad se to dogodi, izvor prihoda bit će postotak od prodaje proizvoda.

Oglašavanje ćemo zadržati kao opciju pivotiranja projekta. Ovisno u kojem smjeru projekt krene, kako će ga publika nositi - što će više htjeti: zabavu ili koristan servis za pronalazak proizvoda.

Vjerujemo da će biti kombinacija jednog i drugog. No, nećemo se oslanjati na pretpostavke. Sve analiziramo i temeljem toga odlučujemo što napraviti, kako kroz manje iteracija unaprijediti sustav.

Na širenje u regiji svakako računamo. Već sad imamo oko 20 posto posjeta iz inozemstva. Ljudi ovog podneblja imaju slične afinitete i interese. Ono što žele gledati i prikupljat će se preklapati.