DŽABA STE KREČILI

Hashtag je Facebooku beskoristan

05.09.2013 u 18:09

Bionic
Reading

Prema istraživanju servisa EdgeRank Checker, koji analizira najveću svjetsku društvenu mrežu, hashtagovi na njoj nemaju ama baš nikakvog učinka, ni u skretanju pozornosti na temu, niti u viralnom dosegu i proboju

Hashtagovi na društveni mrežama obično služe za naglašavanje pojedinih tema i proizvoda. Iako se tome dugo opirao, i Facebook ih je nedavno uveo. Kako mu ide?

Ne baš dobro, piše CNET. Prema istraživanju servisa EdgeRank Checker, koji analizira najveću svjetsku društvenu mrežu, hashtagovi na njoj nemaju ama baš nikakva učinka, ni u skretanju pozornosti na temu, niti u viralnom dosegu.

Štoviše, moguće je kako imaju negativan utjecaj. Naime, tvrde u tom servisu, postovi s hashtagovima imaju manje izgleda postati viralni od onih bez njih.

Kao što vjerojatno znate, oznaka koju je popularizirao Twitter omogućuje korisnicima društvenih mreža lakše praćenje tema i razgovora u realnom vremenu o događanjima, televizijskim emisijama i važnim vijestima. U idealnom slučaju, pojedine teme pretvorit će se u trendove ili se toliko proširiti da postanu viralnima.

Facebook je tu mogućnost dodao tijekom lipnja. EdgeRank je tijekom srpnja pročešljao više od 500 stranica, na kojima je bilo više od 35 tisuća postova, od kojih je više od šest tisuća imalo hashtagove. Mjerili su performanse svake promatrane stranice sa i bez hashtagova.

Bez obzira na druge varijable, poput broja obožavatelja stranice, vrijeme stavljanja postova i konzistentnosti pri korištenju hashtagova, pokazalo se kako hastagovi ne funkcioniraju.

Zbunjeni tim rezultatom, u EdgeRanku su analizirali Twitter, ne bi li ustanovili kako tamo funkcioniraju. Pokazalo se, očekivano, kako su korisni za povećavanje viralnog dosega. Štoviše, korištenje hashtaga udvostručilo bi vjerojatnost retvitanja; 70 posto brendova zabilježilo je porast retvitanja kad bi koristili hashtagove.

Zašto to Facebooku ne uspijeva? U EdgeRanku pretpostavljaju kako je to zato što malo ljudi klika na njih. A to se događa zato što ih brendovi, odnosno njihovi menadžeri zajednica (community manageri), ne koriste kako treba. Često ih koriste u promotivnim materijalima pa i kreiraju kampanje oko njih.

Kako su kampanje promotivne po prirodi, vjerojatnije je da će privući manje zanimanja, klikova, a samim time i dosega, rezoniraju u EdgeRanku.