čitanje do besvijesti

Insajderi otkrivaju: Facebook se služi trikovima kako bi potaknuo ovisnost

  • Autor: Lucija Adžić
  • Zadnja izmjena 05.07.2018 10:06
  • Objavljeno 05.07.2018 u 10:05
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Društvene mreže uspješno koriste razne strategije kako bi povećale aganžman svojih korisnika, a zatim ga pretvorile u isplativ poslovni model. Na tom putu stalno traže nove načine privlačenja pažnje, pri čemu neki mogu stvoriti ovisničko ponašanje

Insajderi iz Silicijske doline znaju čime nas to Facebook, Snapchat i Twitter drže u šaci i što sve rade ne bi li potaknuli ovisnost o društvenim mrežama. Nekoliko njih pojasnilo je za BBC kako im to polazi za rukom.

Aza Raskin, izumitelj beskonačnog skrolanja, rekao je da programeri stalno rade na tome da privuku korisnike.

'Kao da uzimaju kokain za ponašanje i samo ga posipaju po vašem sučelju. I to je ono što vas tjera da se stalno vraćate', slikovito je pojasnio Raskin.

Bivši izvršni direktor Jawbonea i Mozille izjavio je da tehnološke tvrtke stalno testiraju ljude kako bi pronašle najbolji način da ih učine ovisnima, na primjer tako što istražuju i mijenjaju boju i oblik Facebookovog 'Like' gumba.

'Iza svakog zaslona vaših telefona, obično je doslovno tisuću inženjera koji su radili na toj stvari kako bi vas učinili maksimalno ovisnima, dodao je Raskin.

'Facebook je svjestan da je zarazan'

Leah Pearlman, jedna od onih koji su izumili Facebookov 'Like' gumb, rekla je BBC-u da je i ona sama postala ovisna. 'Kada nešto trebam provjeriti, idem provjeriti na Facebook', rekla je. Dodala je da nikad nije namjeravala da 'Like' bude zarazan.

BBC je također razgovarao sa Sandyom Parakilasom, bivšim inženjerom u Facebooku, koji je tvrtku napustio 2012. Parakilas bivšeg šefa nije štedio oštrih kritika nakon skandala Cambridge Analytica. Rekao je da je div društevnih mreža u potpunosti svjestan koliko promiče ovisničko ponašanje.

'Svakako su bili svjesni činjenice da proizvod stvara navike i da je zarazan', rekao je. 'Postoji taj poslovni model koji je osmišljen kako bi vas privukao da se angažirate i trošite što više vremena na mrežu, a zatim tu pažnju prodaje oglašavačima.'

informacije su zlato

Od kupovine do pokreta mišem: Ovo su svi načini na koje nas Facebook prati

Pogledaj galeriju
10

Ovaj istup nije prvi put da bivši zaposlenici sa odgovornih pozicija Facebooka otkrivaju da postoje metode za poticanje ovisnosti. Bivši predsjednik tvrtke Sean Parker izjavio je prošle godine da je mreža fokusirana na 'iskorištavanje ranjivosti u ljudskoj psihologiji'. Rekao je da su osnivači i kreatori poput njega i Marka Zuckerberga toga svjesni, ali 'svejedno to čine'.

Ime Archibong, potpredsjednik Facebooka za partnerstva, izjavio je BBC-u da je tvrtka istraživala šteti li sučelje koje stvara ovisnost ljudima.

'Radimo s ljudima treće strane koji promatraju ponašanja koja stvaraju naviku - bilo na našoj platformi ili internetu - i pokušavamo saznati postoje li elementi za koje se vjeruje da štetno utječu na ljude', rekao je. 'Činimo to da kako bismo osigurali da naši korisnici budu sigurni.'

Facebook ipak ne poriče da korištenje društvenih medija može loše utjecati na ljude

Prošle godine Facebook je priznao da prekomjerno korištenje društvenih medija može imati štetan učinak na mentalno zdravlje ljudi.

Međutim, glasnogovornik Facebooka rekao je za Business Insider da 'navodi koji su se pojavili tijekom nastajanja emisije BBC Panorama netočni su: Facebook i Instagram bili su dizajnirani kako bi se ljudi spojili sa svojim prijateljima, obitelj i stvarima koje su im važne.'

'To se odnosi na povezivanje s voljenima koji žive daleko ili se pridruživanje zajednici ljudi koji dijele iste interese ili podržavaju akcije koje su vam važne. Ova svrha nalazi se u središtu svake odluke o dizajnu koju činimo, a ni u kojoj fazi ne želimo stvoriti ovisnike.'

I druge društvene mreže koriste slične prakse

BBC-ov dokumentarni film 'Panorama' emitira se u Velikoj Britaniji srijedom navečer. Osim Facebooka, dio filma je posvećen i sličnim ponašanjima koje koriste Snapchat i Twitter, iako to u promotivnom materijalu nije jasno naznačeno.

Snap, tvrtka koja drži Snapchat, izjavila je BBC-u da ne koristi vizualne trikove za povećanje angažmana korisnika, a Twitter je odbio komentirati, piše Business Insider.

  • +16
  • +13

Sonyjev Walkman slavi 39. rođendan

Izvor: Profimedia / Autor: NN

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!