Maya Georgieva

Dva sata učenja u klasičnoj učionici ima približno iste rezultate kao i 30 minuta VR učenja

  • Autor: Miroslav Wranka
  • Zadnja izmjena 15.06.2021 08:01
  • Objavljeno 15.06.2021 u 07:59
tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Miroslav Wranka

Futuristica Maya Georgieva je istaknula kako su glavne prednosti proširene i virtualne stvarnosti u odnosu na klasične načine obrazovanja to što nude iskustvo koje traži fizičku prisutnost i interakciju, odnosno mogućnost učenja djelovanjem...

U Inkubatoru PISMO u Novskoj od 14. do 16. lipnja traje Virtual Skills Hackaton, natjecanje izrade sadržaja za aplikacije virtualne stvarnosti.

Maya Georgieva

Maya Georgieva

Izvor: Inkubator PISMO / Autor: Inkubator PISMO

Prije početka natjecanja predavanje o korištenju tehnologija virtualne i proširene stvarnosti u edukaciji putem platforme Zoom održala je Maya Georgieva, futuristica i direktorica tvrtke Education Futures te laboratorija za inovacije HCl i suosnivačica web odredišta Digital Bodies.

Georgieva je istaknula kako su glavne prednosti proširene i virtualne stvarnosti u odnosu na klasične načine obrazovanja to što nude iskustvo koje traži fizičku prisutnost i interakciju, odnosno mogućnost učenja djelovanjem.

Zahvaljujući mogućnosti vjernog repliciranja realnog radnog okruženja - uključujući i osjetilo dodira zahvaljujući haptičkoj povratnoj sprezi - u digitalnim se okruženjima puno brže uči i uz manje rizika.

Praktična virtualna nastava

Naime, osobi koja se na taj način priprema za, recimo, rad u trgovini, skladište ili na recepciji hotela moguće je pokazati gdje se što nalazi i kako što funkcionira bez rizika koje donosi obuka te vrste u stvarnom svijetu (poput, primjerice, uništenja opreme ili inventara).

Kako je navela Georgieva, dva sata učenja u klasičnoj učionici ima približno iste rezultate kao i 45 minuta učenja online, odnosno oko 30 minuta VR učenja.

Razliku je dodatno objasnila time što je u virtualnoj stvarnosti značajno manja potreba za objašnjavanjem jer se puno toga može pokazati, opipati, isprobati...

Također, vježbu je moguće ponavljati koliko god je potrebno, izvoditi ju paralelno za više timova smještenih na međusobno fizički udaljenim lokacijama, kao i dati neposrednu povratnu informaciju osobi koja ju izvodi kako bi mogla odmah shvatiti što pogrešno radi i to popraviti.

Ali, ujedno je moguće pribavljati veliku količinu podataka korisnih za prediktivnu analitiku te daljnje usavršavanje ne samo programa za obuku, već i poslovnih procesa u tvrtci.

Georgieva je kao primjer navela američki lanac Walmart, koji je dosad obučio više od milijun zaposlenika koristeći virtualnu stvarnost.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!