ONINSTAGRAM

Domaći servis za lakše snalaženje na Instagramu

20.05.2013 u 18:21

Bionic
Reading

Domaći servis koji olakšava korištenje Instagrama u osam je mjeseci privukao 85 tisuća registriranih korisnika i svom osnivaču počeo donositi prihod

Nedavno je OnInStagram, domaći preglednik fotografija s Instagrama, dobio novu naslovnicu, koja u četiri stupca u realnom vremenu prikazuje najposjećenije fotografije, tagove, profile i lokacije.

Fotografije se i dalje prikazuju na sličan način kao i na Pinterestu. No stupci Popular Photos, Trending Tags, Profiles to Follow i Places to Visit su tu kako bi istaknuli aktualne i najpopularnije stvari te ovise izravno od aktivnosti OnInStagramovih korisnika.

Nova naslovnica je responzivna, prilagođena uvjetima prikazivanja na mobilnim uređajima, preko kojih dolazi 30 posto posjetitelja.

Prema riječima autora servisa Ivana Arara, najviše posjetitelja na OnInStagram dolazi iz SAD-a. Slijede Tajland, Velika Britanija i Brazil, a servis bilježi posjete iz ukupno 221 zemlje.

Besplatan, a donosi prihod

OnInStagram dnevno ostvari oko 20 tisuća posjeta te ima 85 tisuća registriranih korisnika. Da na tome i ostane, bio bi zadovoljan. 'Sve iznad toga je spektakularno', kazao je Arar, inače razvojni programer u tvrtci Styria Hrvatska.

Servis je trenutačno besplatan za korištenje, što bi trebao i ostati. Arar, naime, već ostvaruje prihode prodajom oglasnog prostora, putem oglasa iz mreže AdSense PPC te iz više različitih affiliate (PPE - Pay Per Action) programa.

'Ideja je došla dok sam za posao radio s Instagramovim API-jem', kazao je Arar, inače razvojni programer u tvrtci Styria Hrvatska. 'Tada sam postao svjestan astronomsko velike količine fotografija na Instagramu svih mogućih tematika. U dva dana složio sam prvu verziju stranice i objavio je 21. kolovoza prošle godine.'

Site je, kazao je, napravio sam. Pomogli su kolege i prijatelji, oko SEO-a (Ivan Đaković), ideja i detekcije bugova (Danijel Pikl), dizajna loga (Matija Tomšić) te responzivnog dizajna i mobilnog dijela (Krešimir Antolić).

Bez ulaganja u marketing

Rad na razvoju i danas, više od osam mjeseci kasnije, još traje. Svakodnevno usavršava stranicu, otklanja bugove i dodaje nove funkcionalnosti.

'Održavanje je svakodnevan i vječan posao. Svaki dan pazim da sve funkcionira, a nemali broj puta se znalo dogoditi da je ili server otkazao poslušnost ili je s Instagramove strane došlo do problema.

Razvoj je sličan održavanju jer traži dosta slobodnog vremena. Budući da ga nemam dovoljno, za realizaciju ideja ponekad treba i više od mjesec dana', kaže Arar.

Osim troškova domene i hostinga, u OnInStagram je uložio svoje vrijeme, znanje i trud. 'Ni lipe u marketing', dodao je.

Prema news siteu

Neće se zaustaviti na dosad postignutome. 'S obzirom na to da su ljudi ludi za followerima, razmišljam kako im prodati što bolji prikaz njihovih profila na stranici, tako da ih drugi posjetitelji uoče i počnu pratiti. U planu mi je cijeli servis učiniti jednostavnim za korištenje te napraviti još više mogućnosti za registrirane korisnike.'

Također, naslovnica i isticanje na njoj onoga što je popularno ostaje u fokusu, s obzirom na to da posjećenost fotografija, tagova ili profila na OnInstagramu uvijek odražava ono što je trenutačno doista aktualno budući da velik dio posjetitelja dolazi preko Googlea.'

S vremenom, servis bi se trebao pretvoriti u svojevrsnu stranicu s vijestima koji bi fotografije na Instagramu grupirao na tematskim stranicama. No to su planovi za budućnost. Prije no što ih krene realizirati, pričekat će i vidjeti kako funkcionira nova naslovnica.