NOVI MASTERPLAN

Budućnost Tesle su kamioni, autobusi i održiva energija

  • Autor: M. W.
  • Zadnja izmjena 21.07.2016 12:04
  • Objavljeno 21.07.2016 u 09:56
Elon Musk

Elon Musk

Izvor: Reuters / Autor: Rebecca Cook

Elon Musk objavio je nove smjernice razvoja svoje tvrtke koja se bavi električnom strujom kao pogonskim gorivom budućnosti. Osim novih vozila, naglasak je na solarnoj energiji, a možemo zaboraviti i na taksi, pa čak i na Uber

Muskov masterplan, sastavljen prije deset godina, sad je u finalnim fazama izvršenja. Bio je jednostavan:

- napraviti auto u maloj seriji, što će nužno biti skupo

- koristiti taj novac za razvoj auta srednje serije, čija će cijena biti niža

- koristiti taj novac za stvaranje jeftinijeg auta u velikim serijama

- postati dobavljačem solarne energije.

Prvi korak bio je nužan jer je toliko imao za razvoj temeljem zarade od PayPala, a nije htio riskirati tuđi novac. Plan je sastavio kako bi se obranio od neizbježnih napada na Teslu, optužbi kako samo žele praviti automobile za bogate ljude ili samo sportske aute. Potonje mu nije baš pošlo za rukom, ali dobro sad. Nitko nije savršen.


Bio je to dio veće slike, plana kojim Elon Musk želi ubrzati uspostavu ekonomije temeljenu na održivoj energiji jer je uvjeren kako ljudskoj civilizaciji slijedi kolaps nakon što potrošimo fosilna goriva ako ne pronađemo dostojnu alternativu.

Kamo dalje smjera ovaj tehnološki vizionar i pionir? Pa objavio je drugi dio svog masterplana, koji glasi:

- stvoriti solarne krovove integrirane s pohranom energije u baterije

- proširiti proizvodnu liniju električnih vozila na sve veće tržišne segmente

- razviti sustave za autonomnu vožnju deset puta sigurnije od tradicionalnih

- omogućiti vlasnicima zarađivanje na automobilu dok ga ne koriste.

Što to konkretno znači? Evo kako Musk to zamišlja.

Integracija proizvodnje i pohrane energije na razini domaćinstva

Musk želi stvoriti sustav koji će se sastojati od solarnog krova i baterije za pohranu. Takav sustav trebao bi zadovoljiti energetske potrebe pojedinca. Tesla ga u tom obliku planira skalirati na cijeli svijet, i to tako da su narudžba, instalacija, servis i aplikacija pod okriljem istog dobavljača.

Zasad je to neizvedivo jer su Tesla i SolarCity dvije odvojene tvrtke, a novi plan podrazumijeva njihovo spajanje kako bi plasirali Powerwall na tržište u skladu s maloprije opisanim planom.


Proširenje ponude električnih vozila na glavne oblike cestovnog prijevoza

Tesla danas ima proizvode za dva razmjerno mala tržišna segmenta: premium sedan i SUV, a Modelom 3, budućim kompaktnim SUV-om i novim kamionetom namjeravaju pokriti većinu potrošačkog tržišta. Vjerojatno će trebati razviti vozilo jeftinije od Modela 3.

Za ostvarenje ovog cilja bit će potrebno podići opseg proizvodnje što je brže moguće. Zato su se već fokusirali na osmišljavanje stroja koji proizvodi stroj, a koji bi trebao poboljšati proizvodnju Modela 3. Sadašnje izdanje treba smatrati inačicom 0.5 dok bi se verzija 1.0 trebala pojaviti 2018. godine.

Uz osobna vozila, potrebno je razviti kamione i autobuse, a oba tipa vozila su u ranim fazama razvoja. Trebali bi biti spremni za predstavljanje iduće godine te donijeti značajno smanjenje cijene prijevoza tereta i povećanu sigurnost. A bit će i zabavni za upravljanje, obećao je Musk.

S dolaskom autonomne vožnje ima smisla smanjiti veličinu autobusa, a vozače prekvalificirati u upravitelje flotama vozila. Novi autobusi imat će sjedala tamo gdje su trenutno ulazi, a u njih će stati invalidska i dječja kolica te bicikli. Naručivat ćemo ih aplikacijom i vozit će nas skroz do odredišta. Oni koji nemaju mobitel moći će se poslužiti fiksnim pozivnim dugmadima na autobusnim postajama.

Autonomnost

Tesla namjerava imati sav hardver potreban za potpuno autonomnu vožnju te sustave koji će omogućiti nastavak vožnje čak i ako zakaže neki od sustava. Usavršavanje i provjera softvera tražit će dosta vremena, upozorava Musk, a očekuje da će regulatorna tijela na globalnoj razini prihvatiti autonomna vozila kad testne vožnje dosegnu deset milijardi kilometara. Sada bilježe oko pet milijuna kilometara dnevno.


Objašnjavajući zašto Tesla već sad implementira djelomičnu autonomiju, Musk je naveo da je ona već sad značajno sigurnija od čovjeka ukoliko ju se koristi ispravno. 'Bilo bi moralno za svaku osudu kad bismo odgađali primjenu samo zbog straha od lošeg publiciteta ili kalkulacija zbog moguće kaznene odgovornosti', kaže Musk.

Dijeljenje

Kad regulatori odobre vozila koja voze sama, to će značiti da ćete svoju Teslu moći dozvati praktično gdje god se nalazili. Kad vas pokupi, moći ćete u njoj spavati, čitati, raditi što vam se svidi dok ne stignete do odredišta. Moći ćete ju iznajmiti drugima dok ste na poslu ili odmoru te time sniziti troškove vlasništva, prognozira Musk. U gradovima u kojima potražnja nadmašuje ponudu Tesla će imati vlastite flote vozila.

Više:Tesla

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!