ima ih još

Astronomi potvrdili: Ovo je najudaljeniji objekt našeg sunčevog sustava

16.02.2021 u 07:08

Farout - najudaljeniji poznati objekt našeg sustava upravo je dobio konkurenciju u vidu četiristotinjak kilometara širokog planetoida Farfarout

Najudaljeniji objekt našeg sustava Farout titulu je držao manje od dvije godine. Astronomi su, prema izvješću Inversea, potvrdili postojanje još udaljenijeg planetoida Farfarout koji oko našeg sunca kruži na ugodnoj udaljenosti od 132 astronomske jedinice (nešto manje od 20 milijardi kilometara).

Izduljena putanja tijekom jedne tisućljetne orbite oko Sunca Farfarout nosi na još udaljenijih 175 astronomskih jedinica. Uspredbe radi, najudaljeniji planet našeg sustava, Pluton, nalazi se na 34 astronomske jedinice od Sunca, što znači da je Farfarout pet puta udaljeniji.

Znanstvenici su Farfarout prvi put ugledali 2018. koristeći Subaru teleskop u Mauna Kei na Havajima. Za potvrdu orbite iskoristili su teleskope Gemini i Magellan.

Planetoid nam je trenutno, kao što se i dalo pretpostaviti, vrlo tajnovit. Ono što znamo je, prema astronomima, da se radi o patuljastom planetu promjera 401 km koji se u trenutnoj orbiti nalazi zbog interakcije s orbitom drugog udaljenog planeta - Neptuna.

Ima ih još

Farfarout bi uskoro mogao izgubiti titulu naudaljenijeg objekta u našem sustavu. Prema članu znanstvenog tima Scottu Sheppardu, ovo je tek 'vrh sante' što se udaljenih objekata tiče.

'Novi val kamera više rezoluije i većih teleskopa pomoći će nam otkriti nebeska tijela koja su nam do danas bila nevidljiva' komentirao je i dodao: 'U vanjskom dijelu našeg sustava ima puno objekata koje ćemo prepoznati zahvaljujući najnovijim tehnološkim otkrićima'.