MISTERIJI SVEMIRA

Astronomi konačno odagnali sumnje oko Oumuamue i vanzemaljaca

04.07.2019 u 09:34

Na razočaranje svih koji su se nadali da će znanstvenici zaključiti da se ipak radi o svemirskom brodu, Oumuamua skoro sigurno nije pokvarena svemirska letjelica, već 'najobičnija' svemirska stijena

Premda ni dan danas ne znamo što je zapravo bio kozmički objekt koji je projurio pored Zemlje na udaljenosti od 15 milijuna kilometara, niti zašto je ubrzavao, a kamoli zašto izgleda ovako kako izgleda, mnogi vode žustru raspravu oko međuzvjezdanog posjetitelja. Prema svemu sudeći, postoji i druga strana priče koju razvijaju znanstvenici koji nisu još spremni vjerovati da je 1.2 kilometra duga stijena zapravo pilotirana letjelica kojom upravljaju Mali zeleni.

Jedan od razloga zašto danas zapravo imamo znanstvene krugove koji zagovaraju ili poriču vanzemaljsko porijeklo Omauamue njezin je posjet koji nam je pružio vrlo ograničeno vrijeme za promatranje. Ono u što smo, doduše, sigurni je da objekt ne emitira nikakve radiosignale te da osim po izgledu ne predstavlja ništa izvanredno. Da, riječ je o prvom zabilježenom međuzvjezdanom posjetitelju našeg sustava, no činjenica je da nam tako i onako svakim danom pred nosom prolazi hrpa slabo reflektivnih asteroida i kometa bez da smo njih svjesni.

Virgin Galactic

Pogledajte kako to izgleda kad privatna raketa s ljudskom posadom stigne do ruba svemira i sretno se vrati na Zemlju

Suprotna mišljenja

Prema najnovijoj teoriji, Oumuamua je neobičan i intrigantan zbog više razloga, no niti jedan od njih nije vanzemaljski život ili tehnologija. S jedne strane zamišljenog stola sjedi astronom Matthew Knight, jedan od koautora najnovije studije o spomenutom kozmičkom tijelu, dok na drugoj strani imamo profesora s Harvarda Avija Loeba koji je s kolegama zaključio da je Omauamua kozmičko jedro kojim se vanzemaljci kreću svemirom.

Praljudi i smartfoni

Premda velik broj znanstvenih objašnjenja doprinosi ideji da fascinantni objekt nije vanzemaljski, jedna stvar koja im kontira velika je razlika u tehnološkim dosezima potencijalne vanzemlajske rase koja putuje među zvijezdama i zemljana čija nedavna astronavigacijska dostignuća uključuju lansiranje automobila u svemir. 'Usporedimo li otkriće Oumuamue s nečime sličnijem našim shvaćanjima, situacija bi bila vrlo slična kao da praljudima objašnjavate kako radi smartfon - on bi njima bio ništa više nego sjajni kamen' rekao je Loeb.

Bit će ih još

Knight s druge strane tvrdi da naša tehnološka dostignuća na polju promatranja svemira svakim danom postaju sve bolja, što znači da ćemo vrlo vjerojatno u skorašnjoj budućnosti moći prepoznati još objekata sličnih Omauamui. Ako dvadeset takvih objekata budu potpuno drukčiji od spomenutog tijela, postojat će znanstveni temelj za povratak teoriji o vanzemaljskom posjetitelju. Do tada će, tvrdi astronom, duguljasti međuzvjezdani 'glasnik' ostati još jednom putujućom stijenom krajnje neobičnog oblika.