pitali smo stručnjake

Analiziramo društvene mreže: Iduće godine trebat će pratiti što rade Instagram i TikTok

14.12.2019 u 17:35

Bionic
Reading

Još malo pa ćemo se oprostiti od 2019. i zakoračiti u 2020. godinu. Kakva je bila protekla godina za društvene mreže i što možemo očekivati u idućoj? Pitali smo domaće stručnjake

'Prošlu godinu obilježio je veliki skandal oko zaštite privatnosti korisnika na društvenim mrežama (Cambridge Analytica), čije su se posljedice osjetile i tijekom ove godine. Zbog toga je privatnost bila u trendu tijekom 2019.', istaknuo je stručnjak za komunikaciju na društvenim mrežama Željko Riha.

Osim toga, zabilježen je veliki porast prodaje putem društvenih mreža, kao i povećanje zakupa oglasa na Instagramu. 'Također tu bih skrenuo pažnju i na TikTok koji će tek pokazati što može sljedeće godine', prognozirao je Riha.

Što će biti kad ukinu lajkove na Instagramu?

Ilija Brajković, partner u agenciji za digitalni i internetski marketing Kontra, kao značajno je izdvojio, između ostalog, ukidanje prikaza broja lajkova na Instagramu.

'Još u praksi ne znamo što će to točno značiti i kako će utjecati na, recimo, influencere i njihovu suradnju s brendovima, ali je to definitivno znakovit potez Instagrama. Influencerima je stupanj angažmana možda i najvažnija metrika kojom prodaju svoj utjecaj brendovima, pa će u tom polju sigurno biti puno promjena', naglasio je Brajković.

Po njegovom mišljenju, godinu na izmaku obilježio je i Instagram Checkout, odnedavno dostupan u Sjedinjenim Državama. 'Time Instagram postaje webshop, a svi oglašivači mogu svoje proizvode dodati u sam Instagram i tako ih prodavati.

Ta funkcija će se nakon inicijalnog testiranja proširiti i na ostala tržišta i ja vjerujem da bi brendovima koji je kvalitetno iskoriste mogla povećati prodaju i otvoriti novi kanal prodaje', ustvrdio je Brajković.

Uz to, dodao je, LinkedIn se ove godine definitivno razvio kao društvena mreža. 'Kvaliteta sadržaja i komunikacije za B2B primjenu je nevjerojatna. I na svom primjeru mogu potvrditi da je LinkedIn postala obvezna mreža za sve menadžere i ljude koji se bave poslovanjem.

Organski doseg je jako velik i svi koji objavljuju kvalitetan sadržaj mogu računati na veliki doseg i stalnu komunikaciju s potencijalnim partnerima i klijentima', pojasnio je Brajković.

Stories i umjetna inteligencija u usponu

Dario Horvat iz tvrtke za digitalni marketing Arbona naglasio je porast popularnosti Storiesa, ne samo na Instagramu, već i na Facebooku.

'Zbog svoje jednostavne upotrebe, zabavnog i interaktivnog načina korištenja odličan su alat za privlačenje pozornosti korisnika. Uz različite filtre, ankete i naljepnice, Stories postali su velik trend u 2019. godini. Očekujem kako će taj trend biti nastavljen i u idućoj godini', prognozirao je Horvat.

Godinu je obilježilo i povećano ulaganje u umjetnu inteligenciju i povezivanje s korisnicima. 'Umjetna inteligencija povećava učinkovitost u digitalnom marketingu općenito, pa tako i na društvenim mrežama', naveo je Horvat.

Što možemo očekivati od godine koja će nam za koji tjedan zakucati na vrata?

Privatnost, tvrtke i brendovi sve više će razmišljati o privatnosti korisnika na društvenim mrežama, uvjeren je Riha. 'Iako zapravo nema privatnosti na društvenim mrežama, svi će se morati prilagoditi', rekao je.

Svakako treba držati na oku društvenu mrežu TikTok, a koja je iznimno brzo narasla na više od pola milijarde aktivnih korisnika mjesečno.

'Zanimljivo, TikTok ima najviše korisnika u Indiji, zatim u SAD-u, Turskoj, Rusiji i Meksiku. To znači da je sljedeće godine najveći trend stvaranje videosadržaja za društvene mreže. I to kratkog formata, 15-20 sekundi maksimalno. Što će naravno biti izazov za brendove', poručio je Riha.

pregled

Zanimljiva godina: Ovo su neka od najvećih znanstvenih otkrića u 2019.

Pogledaj galeriju

S tom se procjenom slaže i Horvat. 'Videosadržaj je i sada u vrhu što se tiče engagmenta korisnika. Smatramo da će uskoro dominirati nad svim ostalim vrstama sadržaja na društvenim mrežama', uvjeren je.

Horvat očekuje kako ćemo iduće godine biti svjedocima porasta trenda personalizacije, kako u Hrvatskoj tako i globalno.

'Na društvenim će mrežama postati izuzetno važno prilagoditi sadržaj za različite segmente publika', upozorio je. A trebat će pratiti i što će se događati nakon što Instagram sakrije broj lajkova na objavama, što će uvelike promijeniti mjerenje uspješnosti kampanja u marketingu influencera, zaključio je Horvat.