FORMULA 1

Sezona u kojoj se ništa ne može predvidjeti

  • Autor: D. K.
  • Zadnja izmjena 26.03.2009 15:51
  • Objavljeno 26.03.2009 u 08:40
Raikkonen, Hamilton i Alonso

Raikkonen, Hamilton i Alonso

Izvor: Guliver/Getty Images / Autor: -

Sve je spremno za još jedan početak sezone Formule 1. Ekipe su prošle bjesomučna testiranja i sad je vrijeme da na utrci u Australiji pokažu što su pripremile za novu sezonu. Formula 1 doživjela je neke preinake, a glavni kandidati za naslov su nepromijenjeni - Hamilton i Raikkonen

Velikom nagradom Australije 29. ožujka započinje 60. sezona Formule 1. Najskuplji, ali i izuzetno medijski praćen sport nije zaobišla svjetska recesija, uslijed koje je Honda odustala od nastupa, a odlaskom su prijetile i neke druge momčadi (prvenstveno Toyota), no na kraju su ipak uspjele prikupiti dovoljno sredstava. Što nam donosi nova sezona?

Međunarodna automobilistička federacija (FIA) uvela je nekoliko novih pravila, a najvažnije izmjene su vezane uz aerodinamiku bolida, nakon 11 godina povratak na slick gume (bez utora) te revolucionarni KERS (Kinetic Energy Recovery System), sustav zasnovan na skupljanju energije koja pomaže motoru da razvije dodatnih 70-ak konja. Zasad je to mnogim ekipama još neisplativo, pa će u Australiji to koristiti samo Renault.

Bez utrke u Sjevernoj Americi

Najveću gungulu među momčadima prouzrokovala je vijest iz FIA-e da će svjetski prvak postati onaj koji će najviše puta pobijediti. Svi, ali baš svi su se dignuli na noge i kritizirali tu odluku. Kao prvo, zato što je došla samo nekoliko tjedana pred početak sezone, a drugo, zato što se time ruši općeniti smisao bodovanja i više ne bi bilo bitno tko je treći, četvrti ili peti. Prošle sezone je Robert Kubica do pred sam kraj bio u igri za naslov prvaka. Da je bio drugačiji sustav bodovanja, Poljak ne bi imao nikakve šanse i zaista je besmisleno ne nagraditi vozače koji marljivo kroz sezonu skupljaju bodove.

Guliver / Getty Images

Guliver / Getty Images

Izvor: Guliver/Getty Images / Autor: -

Filipe Massa

Osim tih tehničkih novotarija, sezona 2009. donosi i novu Veliku nagradu. Prvi put otkada se vozi Formula 1 najbolje pilote svijeta ugostit će Abu Dhabi, gdje će se utrka voziti 1. studenoga. U predstojećoj sezoni vozit će se 17 utrka, počevši od Australije do već spomenutog Abu Dhabija, a zbog recesije iz kalendara ispala su dva nekad legendarna nadmetanja - Velika nagrada Kanade te Velika nagrada Francuske. Šok? Možda, ali poznavajući surov svijet Formule 1 u kojem nema mjesta sentimentu već samo zaradi, ovakav epilog bio je neminovan. Zanimljivo je da se prvi put nakon 1958. godine Formula 1 neće voziti u Sjevernoj Americi.

Nove noćne utrke?

Nakon prošlosezonske premijere noćne utrke u Singapuru, ove sezone ćemo gledati reprizu. U ovom trenutku to je jedina noćna utrka, no s obzirom da je dobro primljena, možda će se u doglednoj budućnosti još neka utrka voziti pod reflektorima.

Osim dviju utrka, ove sezone iz Formule 1 otpala je i jedna momčad. Zbog svjetske financijske krize Honda se povukla iz oktanskog cirkusa. Ipak, japanski čelnici mogu biti sretni jer su uspjeli prodati momčad, ni više ni manje već Rossu Brawnu, njihovom glavnom inženjeru, pa se tako nova momčad zove Brawn GP Formula One Team, a njene bolide pokretat će Mercedesovi motori. Postojala je opasnost i da Toyota napusti Formulu 1, no šef momčadi Tadashi Yamashina uspio je nagovoriti čelnike u Japanu da ne krenu Hondinim stopama.

Guliver / Getty Images

Guliver / Getty Images

Izvor: Guliver/Getty Images / Autor: -

Fernando Alonso

Deset momčadi i dvadeset pilota u novu sezonu kreću s različitim očekivanjima. Najmanje promjena se dogodilo baš među vozačima. Samo je Sebastian Vettel prešao iz Toro Rossa u Red Bull Racing, dok je Švicarac Sebastien Buemi došao na njegovo mjesto u Toro Rosso, a David Coulthard  je okončao svoju bogatu karijeru.

Ferrari ispred McLarena?

Britanac u McLarenu je prošle godine postao najmlađi svjetski prvak u Formuli 1. Njegov McLaren je u proteklih 35 godina osvojio 20 naslova. Sve upućuje na to da bi Hamilton i McLaren trebali i ove godine biti glavni favoriti. Ipak, nije tako. Veliki problemi su se pojavili u engleskoj momčadi. Dugogodišnji šef Ron Dennis povukao se, štafetnu palicu predao je Martinu Whitmarshu, koji se već na testiranjima suočio s poteškoćama. McLaren nije najbolje složio bolid, tako da će Hamilton imati lošije vozilo u odnosu na  suparnike.

Ferrari i njegovi piloti Kimi Raikkonen i Felipe Massa na predsezonskim testiranjima su imali sasvim solidne rezultate, ali zasad ih brine pouzdanost bolida. Drugi problem u Ferrariju je nedostatak prvog vozača. Prošle sezone Massa se pokazao kao ravnopravan Raikkonenu, tako da u 'propetom konjiću' pred ovu sezonu nisu htjeli postavljati prvog vozača. Kako će sezona odmicati, vjerojatno će se iskristalizirati situacija glede toga.

BMW je na papiru treća momčad po snazi. Na testiranjima u Barceloni pred početak sezone imali su vrlo dobre rezultate, što znači da bi Kubica i Heidfeld trebali biti opasniji nego protekle sezone.

Guliver / Getty Images

Guliver / Getty Images

Izvor: Guliver/Getty Images / Autor: -

Robert Kubica

Najveće iznenađenje na predsezonskim testiranjima napravila je momčad Rossa Brawna. Brawn je, za razliku od javnosti, rano znao da će se Honda povući te je cijelu prošlu sezonu iskoristio za testiranje novih bolida. Testirao ih je do besvijesti, pa su njegovi vozači bili uvjerljivo najbrži u predsezoni.

Renault je (opet) drugačiji

Renault će ove sezone biti drugačiji. Pritom ne mislimo samo na izgled, već i na činjenicu da su se oni jedini od svih momčadi odlučili koristiti već ranije opisani sustav KERS. Prema rezultatima testiranja, oni su peta momčad, a i ove sezone će sve ovisiti o fenomenalnom Fernandu Alonsu, koji je gladan uspjeha i sigurno će sve napraviti ne bi li popravio sliku od prošle sezone.

Ostale momčadi bit će osuđene na borbu za sredinu i izbjegavanje začelja, no oni koji su pratili pripreme momčadi za novu sezonu slažu se u jednom - rasplet se ne može predvidjeti. Zasad se nijedna momčad nije izdigla iznad drugih, svi nova aerodinamička i druga pravila pokušavaju što bolje ukomponirati u svoje bolide, a kako su to napravili, vidjet će se već u Melbourneu.

Momčadi i njihovi vozači
Vodafone McLaren Mercedes - Lewis Hamilton i Heikki Kovalainen
Scuderia Ferrari Marlboro - Kimi Raikkonen i Filipe Massa
BMW Sauber F1 Team - Robert Kubica i Nick Heidfeld
ING Reanult F1 Team - Fernando Alonso i Nelson Piquet
Panasonic Toyota - Jarno Trulli i Timo Glock
Scuderia Toro Rosso - Sebastian Buemi i Sebastien Bourdais
Red Bull Racing - Mark Webber i Sebastian Vettel
AT&T Wiliams - Nico Rosberg i Kazuki Nakajima
Brawn GP - Jenson Button i Rubens Barrichello
Force India F1 Team - Adrian Sutil i Giancarlo Fisichella

Lewis Hamilton, svjetski prvak


Raspored utrka
29. ožujka Velika nagrada Australije - Melbourne
5. travnja Velika nagrada Malezije - Kuala Lumpur
19. travnja Velika nagrada Kine - Šangaj
26. travnja Velika nagrada Bahreina - Sakhir, Manama
10. svibnja Velika nagrada Španjolske - Barcelona
24. svibnja Velika nagrada Monaca - Monte Carlo
7. lipnja Velika nagrada Turske - Istanbul
21. lipnja Velika nagrada Velike Britanije - Silverstone
12. srpnja Velika nagrada Njemačke - Nürburgring
26. srpnja Velika nagrada Mađarske - Budimpešta, Hungaroring
23. kolovoza Velika nagrada Europe - Valencia
30. kolovoza Velika nagrada Belgije - Spa Francorchamps
13. rujna Velika nagrada Italije - Monza
26. rujna Velika nagrada Singapura - Singapur
4. listopada Velika nagrada Japana - Suzuka
18. listopada Velika nagrada Brazila - Sao Paulo
1. studenoga Velika nagrada Abu Dhabija - Abu Dhabi

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi