riječ stručnjaka

Liječnik hrvatske reprezentacije dr. Zoran Bahtijarević poslao važno upozorenje svim sportašima; ove savjete ne bi smjeli ignorirati

  • Autor: Ivan Žurić/Hina
  • Zadnja izmjena 29.03.2020 19:37
  • Objavljeno 29.03.2020 u 19:37
tportal

Izvor: Cropix / Autor: Ronald Gorsic / CROPIX

U trenucima dok koronavirus ozbiljno ugrožava svijet sporta, a većina sportova miruje, za sportaše je bitan i način i kvaliteta prehrane dok su u karanteni...

Dugogodišnji liječnik hrvatske nogometne reprezentacije dr. Zoran Bahtijarević u videu objavljenom na stranicama HNS-a govori o prehrani sportaša i suplementima za vrijeme karantene.

'U ovo doba izazova i krize nikako ne smijemo zaboraviti na pravilnu prehranu', kazao je Bahtijarević koji gotovo tri desetljeća radi kao liječnik u HNS-u, a od 2002. godine je uz A reprezentaciju.

'Piramida prehrane ostala je ista. I dalje njezinu bazu čine ugljikohidrati, nakon toga proteini i na vrhu meso. No u ovoj situaciji ne smijemo zaboraviti da su tjelesni napori kojima naš organizam izloženi daleko manji nego što je to inače', rekao je Bahtijarević dodavši:

'Kod kuće smo, nema treninga ili je on sveden na osnovni i minimalni. Zbog smanjenih treninga treba smanjiti količinu hrane. Najbolje ćemo to napraviti ako smanjimo količinu ugljikohidrata i to za 30 posto, a treba povećati unos povrća i voća.'

Savjetovao je dr. Bahtijarević sportašima da se redovito važu i prilikom povećanja tjelesne mase smanje ili izbace jedan dio ugljikohidrata, te povećaju unos povrća i voća. Za međuobroke je preporučio tzv. 'zdrave grickalice' od mrkve, celera ili nekog drugog povrća kako bi se izbilo uzimanje nezdravih grickalica.

Naglasio je kako se ne smije zaboraviti na hidrataciju organizma.

'I dalje su potrebe našeg organizma za vodom velike. U ovakvim situacijama čovjek zaboravi uzimati vodu, a trebalo bi uzimati najmanje dvije litre vode dnevno u pravilnim razmacim', dodao je dr. Bahtijarević te istaknuo kako u situacijama kada su napori smanjeni, uzimanje suplemenata ako je pogrešno i preveliko može dovesti i do štetnih posljedica za organizam.