John Wells, poznati scenarist, producent i showrunner, iza sebe ima desetljeća uspješnih serija kao što su 'Hitna služba', 'China Beach' i 'Southland', a sada je stvorio još jedan hit – dramsku seriju 'The Pitt', smještenu u pretrpanu hitnu službu u Pittsburghu
Serija 'The Pitt' postala je jedan od najgledanijih naslova, s više od 10 milijuna pregleda po epizodi. Njezina privlačnost leži u realističnom prikazu suvremene medicine, inovativnoj strukturi te osjećaju da dolazi u pravom trenutku, a svaka epizoda prati jedan sat smjene u hitnoj službi.
Novinarka Virginia Heffernan opisuje je kao 'lijepo i subverzivno djelo' koje nudi novu organizaciju društva, egalitarnu, ali i strogo hijerarhijsku poput broda ili kuhinje. U vremenu obilježenom okrutnošću, 'The Pitt' pokazuje odgovor na bol koji nije ni nanošenje ni podnošenje, već liječenje i olakšavanje patnje.
Redatelj Wells priznaje da ga uspjeh serije iznenađuje, kao i kod 'Hitne službe'. Smatra da publika pronalazi utjehu u prikazu predanih običnih ljudi koji svakodnevno pokušavaju napraviti razliku, djelujući s 'integritetom i moralnim kompasom'.
'Živimo u kompliciranim vremenima', rekao je za IndieWire dok je pokušavao objasniti privlačnost serije. 'Ona prikazuje marljive radnike koji pokušavaju napraviti razliku, koji svakodnevno pristupaju svom poslu na određeni način, ulažući puno predanosti u vrlo teškim okolnostima, s određenim integritetom i moralnim kompasom, te govoreći: 'Gledaj, ne mogu promijeniti svijet. Mogu ovo napraviti danas. Mogu ovo napraviti u ovom jednom satu ili u ova dva sata.' Ljudi u tome nalaze utjehu. Nalaze nešto čemu se mogu diviti, a to nam treba', mišljenja je Wells.
Sličnosti s 'Hitnom službom'
Starijim gledateljima serija je bliska i zbog sličnosti s 'Hitnom službom', a iako su razmišljali o modernizaciji, zbog pravnih prepreka odlučili su krenuti novim putem. 'The Pitt' okuplja iskusne autore i glumce iz 'Hitne službe', uključujući R. Scotta Gemmilla i Noaha Wylea, ali donosi i inovacije u žanru medicinske drame.
Serija koja donosi stvarne priče i medicinske detalje
Za autentičnost je zaslužan izvršni producent, dr. Joe Sachs, liječnik hitne službe koji donosi stvarne priče i medicinske detalje. On i drugi liječnici surađuju s piscima od početne ideje do konkretnih medicinskih scena. U scenarističkoj sobi radi devet ljudi, a prije početka pisanja dizajnerica Nina Ruscio osmislila je tlocrte seta kako bi se radnja mogla precizno koreografirati.
'On je izvrstan pisac', rekao je Wells o Sachsu. 'Donosi nam priče i kontekst s pravim ljudima. Tako da u ovih 15 sati pričamo više priča nego što biste inače vidjeli u jednoj smjeni, ali to su prave priče o pravim ljudima. I on 'radi' svu medicinu. On i ostali liječnici koji rade na seriji pišu samu medicinu.'
Reflektiraju se i stvarni problemi hitnih službi
Tijekom tri mjeseca isplanirana je cijela sezona, s pričama koje se protežu kroz više epizoda. U scenarijima se reflektiraju i stvarni problemi hitnih službi: porast nasilja nakon pandemije, kriza s fentanilom, problemi s oporukama, ali i neobične situacije poput trovanja živom iz kozmetike. Svaki lik i statisti imaju detaljne dosjee i planove liječenja, a cijela ekipa, uključujući režisere i pomoćno osoblje, nosi uniforme da bi se uklopili u scenu.
'Činjenica da prikazujemo koliko je teška situacija u hitnoj pomoći u zemlji znači da ljudi kažu: 'Oh, to je istina. To je iskustvo koje sam i sam doživio i vidim da neki ljudi zaista pokušavaju napraviti razliku', rekao je Wells. 'Oni su tamo. Mogli bi raditi bilo što drugo. Svi ti liječnici mogli bi zarađivati dvostruko ili trostruko više nekom drugom specijalizacijom. A zapravo su tamo da se brinu za ljude kojima je to potrebno, obično u najtežim okolnostima ili kad jednostavno nemaju drugu zdravstvenu zaštitu.'
Mnogi statisti su medicinski radnici
Serija koristi dvije kamere, a svi na setu su u uniformama jer je on otvoren i nema skrivanja od kamere. Statisti su morali pristati na višemjesečno snimanje, a mnogi su zapravo medicinski radnici. Iako većina liječnika radi 12-satne smjene, u seriji su one produžene na 15 sati zbog zahtjeva produkcije.
Čak su i ljudi u čekaonici hitne morali pristati na sedam mjeseci rada. 'Nisu dovodili nikoga tko to ne bi prihvatio', rekao je Wells. 'Nismo mijenjali ljude svaki dan. I mnogi od njih su zapravo i medicinsko osoblje u pozadini, pa su medicinske sestre i tehničari za respirator. Svi su se morali obvezati da će biti tamo cijelu smjenu od 15 sati.'
'The Pitt' je relativno jeftin za produkciju (4-5 milijuna dolara po epizodi), dijelom zbog seta u studiju i minimalne upotrebe CGI-ja. Streaming format omogućio je znatno realističniji prikaz medicinskih zahvata nego što je to moguće na mrežnim televizijama. Wells ističe da je cilj bio dovesti gledatelje što bliže stvarnosti liječnika hitne službe – emocionalno i fizički.
'Nismo pokušavali napraviti puno CGI-ja ili slično', rekao je Wells. 'Morali smo upotrijebiti određenu količinu toga za neke rane. Nismo snimali na otvorenom okruženi s 300 metara plavog ekrana.'
Produkcija se neprekidno odvija
Svaka epizoda snima se devet dana bez pauze, a produkcija se neprekidno odvija. Glumačka postava birana je na brojnim audicijama, a među novim rezidentima su i djeca poznatih glumaca, ali Wells tvrdi da to nije znao prilikom odabira. Noah Wyle, osim što glumi, sudjeluje u pisanju i režiji te postavlja profesionalni ton na setu.
'On je sazrio otkad sam prvi put radio s njim, kad su mu bile 23 godine', rekao je Wells, 'u izuzetno talentiranog glumca koji drži ovu seriju na okupu. Ono što vidite na ekranu, da je on središnja jezgra, upravo se to događa i na setu. Svi ovise o njemu. Ostali glumci ovise o njemu i on postavlja ton za ono što će raditi te kako bi se trebali ponašati i što znači biti profesionalac.'
Prva epizoda daje naslutiti PTSP glavnog lika dr. Robbyja, inspiriran stvarnim iskustvima liječnika tijekom pandemije. Wells naglašava da je jedan od motiva za novu medicinsku seriju bio prikaz traume koju su zdravstveni radnici doživjeli tijekom pandemije, što je dovelo i do velikog odljeva osoblja.
'Jedan od glavnih razloga zbog kojih smo htjeli raditi još jednu medicinsku seriju', rekao je Wells, 'bio je razgovor o traumi kroz koju su prošli. Sada smo u fazi u kojoj svi pokušavaju zaboraviti pandemiju jer je to bilo čudno, nadrealno, užasno iskustvo za sve, s ogromnim posljedicama na ekonomiju i druge stvari, ali za ljude koji su bili tamo, kojima su pacijenti umirali lijevo i desno, koji su riskirali svoje živote, kojima su kolege umirali, ta trauma i PTSP nisu nestali. Mnogo je razloga za nedostatak medicinskih sestara, što je ozbiljno, ali najveći razlog je to što je toliko ljudi otišlo. Bili su iscrpljeni, pregorjeli su, imali PTSP, umrli, oboljeli od raznih bolesti zbog ove tragedije koja je trajala mjesecima i mjesecima. A pogled koji Robby ima u seriji, kad je potpuno prekriven zaštitnom opremom i ulazi pomoći, temelji se na fotografiji dr. Joea Sachsa iz Northridgea, koji je tako izgledao svaki dan kad je išao na posao.'
Sve je pažljivo isplanirano
Posljednje tri epizode serije bave se krizom zbog masovne pucnjave, a detalji su temeljeni na stvarnim svjedočanstvima liječnika iz Las Vegasa. Sve je pažljivo isplanirano, uključujući koreografiju kamera i kretanja na setu.
'Sve je bilo isplanirano na velikim pločama i karticama', rekao je Wells, dodavši: 'Tek kad je sve to bilo gotovo, Scott je počeo pisati. On je napisao prve tri, a Noah četvrtu epizodu. Onda su Scott i svi u sobi svakodnevno provjeravali i pazili kako se sve isprepletene priče događaju i da su pravilno obrađene, tako da ništa ne bi bilo zaboravljeno. To je bila velika grupna aktivnost.'
Druga sezona već je najavljena, a model 'jedan sat po epizodi' HBO/Max planira primijeniti i na druge žanrove, poput policijskih serija.