DEADPOOL KAO PREKRETNICA

Kako je Ryanu Reynoldsu superheroj pomogao izgraditi impresivno poslovno carstvo. 'Sklon sam zagristi puno više nego što bih mogao ili trebao sažvakati'

29.11.2021 u 06:34

Bionic
Reading

Osim u glumačkim, Ryan Reynolds vrlo dobro pliva u poduzetničkim vodama, a svoju je karizmu pred kamerama pretvorio u uspješnu marketinšku priču. Kad je nanizao nešto filmskih uloga, shvatio je što s tim filmovima nije štimalo i što treba napraviti da bi oni uspjeli, a to je filmom 'Deadpool' vrlo uspješno i dokazao

Ryan Reynolds odrastao je u Vancouveru u Britanskoj Kolumbiji, u obitelji trgovkinje u maloprodaji i umirovljenog kanadskog kraljevskog konjičkog policajca, koji je radio kao veletrgovac hranom. Humor je naučio koristiti vrlo rano, ne kako bi zabavljao društvo, već da bi smirio oca.

Glumac opisuje oca kao nagaznu minu prekrivenu kožom, s kojom nikad nisi znao kad ćeš napraviti pogrešan korak na koji će on eksplodirati. Humorom se služio i za odupiranje braći, jer kao najmlađi od njih četvorice nije imao puno šanse sa svojim bicepsima i udarcima, pa ih je 'udarao' dosjetkama.

Prvu ulogu dobio je s 12 godina u kanadskoj tinejdžerskoj dramskoj seriji 'Hillside', nakon čega je glumio u još nekoliko televizijskih serija i filmova snimljenih u Britanskoj Kolumbiji. Međutim nakon završene srednje škole njegova je primarna uloga bila noćno punjenje zaliha na policama lokalnog supermarketa.

Upisao je i koledž u Vancouveru i napustio ga nakon prvih 45 minuta predavanja na prvoj godini. Sutradan je već bio na putu za Los Angeles, uvjeren da će svojim šalama pronaći put do 'The Groundlingsa' i potpuno nesvjestan toga da je za legendarnu komičnu skupinu potrebno dugo učiti.

  • +20
Ryan Reynolds Izvor: Profimedia / Autor: Derek Storm / Everett / Profimedia

Reynolds nije imao ni novca, ni vremena, a ni status s vizom za pohađanje satova improvizacije, pa je improvizirao. Za radnu dozvolu nije mu bila dovoljna samo gostujuća, nego i glavna uloga, pa je nakon niza bezuspješnih sastanaka u jednoj agenciji za talente zauzeo drugačiji pristup. 'Ako me pošaljete na pet audicija, kunem se Bogom, dobit ću jednu', samouvjereno im je izjavio.

Na njegovo veliko iznenađenje, na jednoj je audiciji izabran za pilot-epizodu, a potom za glavnu ulogu u ABC-jevoj seriji 'Two Guys, a Girl and a Pizza Place'. Svoje najveće težnje time je premašio jer, kako kaže, visine kojima je stremio bile su samo te da bude otkačeni susjed u sitcomu.

Nakon četiri sezone serije počeo je graditi filmsku karijeru glumeći u komedijama (Van Wilder, Samo prijatelji, U tuđoj koži), akcijskim filmovima (Blade: Trojstvo, X-Men početak: Wolverine, Sigurna kuća), romantičnim komedijama (Koja je ona prava?, Prisila na brak), dramama (Živ zakopan, Žena u zlatnom, Mississippi Grind) i neobičnim nezavisnim filmovima (Konobari do daske, Ljetna avantura).

Godine 2011. Reynolds je imao neuspješan pokušaj lansiranja visokobudžetnog blockbustera 'Zelena lanterna', a taj je film o superherojima još uvijek predmet njegova ismijavanja. 'Iako sam bio privilegiran zato što sam mogao glumiti u filmovima, mnogo puta oni jednostavno nisu uspjeli. Tad sam si rekao da moram autorski sudjelovati u njima jer imam osjećaj kako to treba učiniti tako da uspiju', kazao je za Wall Street Journal.

Reynolds je od 2004. godine razvijao film temeljen na liku Marvel Comicsa – Deadpoolu, a na kraju je bio i njegov scenarist. 'Rastavili smo ga i ponovno pisali vjerojatno 600 puta', kaže, misleći na koscenariste Paula Wernicka i Rhetta Reesea. Kako je vrijeme odmicalo, Reynoldsu se povećavao osjećaj da mora hitno djelovati. 'Nije bilo opcije za neuspjeh. 'Deadpool' mu je trebao da bi radio i znao je da mu je to zadnja prilika za razvoj karijere', kaže Wernick.

Na kraju je uvjerio čelnike studija da mu dopuste snimanje nekoliko minuta probnih snimaka. Taj kratki uvid u Reynoldsovo grubo, podmuklo i prepredeno nizanje superherojskih izraza procurilo je i postalo senzacija. Reese, koji je svjedočio toj njegovoj nesputanosti i improvizaciji, nije bio nimalo iznenađen. 'Ima tu sposobnost rastezanja izvedbe u različitim smjerovima. Sjećam se da sam se naježio i pomislio da u rukama imamo tajno oružje za masovno uništenje', kaže Reese.

Uz poticaj obožavatelja studio je dao zeleno svjetlo 'Deadpoolu', ali i budžet koji je bio samo djelić onoga što dobiva većina filmova o superherojima. Izašao je 2016. godine i trenutno postao hit, kao i film R-ranga (nije za mlađe od 17 bez pratnje roditelja), te s najvećom zaradom svih vremena, rekordom koji je dvije godine kasnije prepustio filmu 'Deadpool 2'.

Neuobičajena kampanja Ryana Reynoldsa za film 'Deadpool' Izvor: Profimedia / Autor: Image Capital Pictures / Film Stills / Profimedia

''Deadpool' je bio rasadnik mnogih neprocjenjivih životnih lekcija. Prvo i najvažnije: nužda je majka izuma. Imali smo tako malo za snimanje, a još manje za plasiranje tog filma. A lik je bio toliko nekonvencionalan da je marketinški morao iskoračiti izvan svakog privida normalnosti', kaže Reynolds.

Umjesto uobičajenog objavljivanja isječaka filma, svoj je lik koristio u kulturološki poznatim situacijama, a nije mu problem bio ni parkirati kamion pred stadionom tijekom vikenda Super Bowl 50 i dijeliti chimichange, Deadpoolovu omiljenu hranu.

Reynolds je zahvaljujući 'Deadpoolu' iskusio kreativnu neovisnost pa je 2018. godine osnovao produkcijsku tvrtku Maximum Effort. Birajući čovjeka za čelnu poziciju svoje novoosnovane tvrtke, Reynolds je povukao još jedan neobičan potez, odabravši Georgea Deweyja, izvršnog direktora za marketing s kojim je surađivao u kampanji za 'Deadpool'. Kad je postao vlasnik tvrtki Aviation Gin i Mint Mobile, poslovanje Maximum Efforta proširilo se na marketing.

'Ako je Ryan cijelo vrijeme imao glavni plan, odlično je to skrio. Sve što pokušava učiniti je napraviti stvari koje unose malo radosti, zabave i neočekivanosti u ljudske živote', kaže Dewey.

Dok mnogi zaziru od toga, Reynolds umjetnost vidi i u trgovanju. 'Nije to stvar koja odgovara svima. Obožavamo pripovijedanje, a marketing je u određenoj mjeri i pripovijedanje o dijeti', kaže Reynolds. Za razliku od uobičajene prakse predstavljanja ideje klijentu, Reynolds s Maximum Effortom smisli ideju koja im se sviđa, a zatim za tu ideju traži idealnog klijenta, baš kao što to rade producentske tvrtke. Primjer toga je spot u kojem se Sotona zaljubljuje u 2020. godinu, a koji je završio kao reklama internetske stranice za upoznavanje Match.com.

Izvor: Društvene mreže / Autor: Youtube

U ovom modelu rada kreativnost ima prednost pred profitom, a Reynolds kaže da je sve što čine sklepano na brzinu. 'Brzo je, jeftino, a likovi su važniji od spektakla. Mislim da si sposoban za puno veće stvari kad koristiš manje resursa, jednostavno je tako', kaže. Brzina i razumijevanje kulture u Maximum Effortu nadmašuju vrijednost produkcije, a Reynolds naglašava da im je ideja brzo djelovati pravcem onoga o čemu ljudi pričaju.

U njihovoj blagdanskoj reklami za sobne bicikle Peleton iz 2019. godine žena neočekivano od supruga dobiva spravu za vježbanje. Reklama je zapalila Twitter, na kojem su je uglavnom okarakterizirali seksističkom, zastarjelom i zatucanom.

Izvor: Društvene mreže / Autor: Youtube

Reynoldsu i Maximum Effortu trebalo je manje od 48 sati da napišu, nađu glumce, snime i objave reklamu za njegov Aviation Gin, u kojem glumi ista žena te s prijateljicama nazdravlja 'novim počecima'.

Naziv Maximum Effort za svoju produkcijsku tvrtku i marketinšku agenciju Reynolds je pronašao u Deadpoolovoj krilatici, a koja bi mogla biti i njegova, jer se najbliži suradnici ne mogu načuditi njegovoj spremnosti na naporan rad.

'Živi u svijetu u kojem dani traju 50 sati. Projektima se posvećuje punom snagom i želi da uspiju', kaže njegov koscenarist i izvršni producent franšize 'Deadpool' Paul Wernick.

'Svemu se daje 200 posto na najnonšalantniji način', kaže Gal Gadot, s kojom glumi u filmu 'Red Notice'.

'Njegova je radna etika nesrazmjerna onome s čime bi mogao proći. Tip bez prestanka radi punom energijom', kaže Shawn Levy, redatelj filmova 'Free Guy' i 'The Adam Project' o Reynoldsu koji odbija život sa statusom superzvijezde.

'Sklon sam zagristi puno više nego što bih mogao ili trebao žvakati. Mislim da je to možda samo do mog kanadskog senzibiliteta, jer ako sam rekao da ću nešto napraviti, moram to i isporučiti. Ponekad ću to napraviti i pod cijenu vlastite dobrobiti', kaže Reynolds te je krajem svibnja, u Mjesecu svijesti o mentalnom zdravlju, s desecima milijuna pratitelja na društvenim mrežama podijelio informaciju da pati od tjeskobe.

Njegov 'dugogodišnji prijatelj', kako je nazvao tjeskobu, putuje s njim još od djetinjstva, a pritisci njegova profesionalnog života sve su to potencirali. 'Fokusiram se na stvari, a to je neka vrsta pokretača tjeskobe. Noću sam ležao budan, zamotavajući i odmotavajući svaki mogući scenarij. Spavao sam pod savršenim pravim kutom tolike godine', kaže Reynolds te aktivno radi na rješavanju svog problema meditacijom i svjesnim naporom usmjerenim na pažnju.

'Sklon sam sakriti tjeskobu poslom i, u manjoj mjeri, postignućima. Ponekad imate želju samo kvačicom označiti kućicu 'učinjeno'. Meni je ovih dana cilj biti što prisutniji, a ne samo označiti da sam to učinio. Trenutno to potpuno prihvaćam, tako živim i - nevjerojatno je', kaže Reynolds i označavajući u zraku kvačicu zaključuje: 'U redu, iskreni navod za osobni rast: provjereno.'