OBRAČUN S KRITIČARKOM

Uvrijeđena Ornela Vištica: Nisam bezlična manekenka!

09.11.2016 u 07:08

Bionic
Reading

Teatrologinja i kazališna kritičarka Nataša Govedić u svojim kritikama posljednjih dviju predstava kazališta Kerempuh, u kojima glumi i Ornela Vištica, nije imala riječi hvale za glumačku izvedbu mostarske glumice nazvavši je 'bezličnom statuom i manekenkom'. Nije česta pojava da glumci javno pokažu koliko ih je pogodila napisana negativna kritika, no Ornela se odlučila upravo za takav čin oštro odgovorivši na društvenim mrežama Nataši Govedić - otvorenim pismom

Negativne kritike dio su karijere svakog glumca, no mladoj Orneli Vištici koja je ni godinu dana stalna članica satiričkog kazališta Kerempuh jedna je takva vrlo teško pala. Naime, kazališna kritičarka Nataša Govedić u jednom dnevnom listu u dva je navrata opisala njezin nastup kao bezličan i manekenski dotjeran. Uvrijeđena glumica nije joj ostala dužna.

'Ova mala bezlična manekenka kako me vi nazivate je dobitnica deset nagrada još od predškolske dobi od ljudi koji vole umjetnost u sebi više no sebe u umjetnosti', poručila je Vištica. No to je samo djelić njezina otvorenog pisma na Facebooku.


Nataša Govedić

'Zasigurno znam da više neću odšutjeti jednoj gospođi i kritičarki da svojim površnim riječima se uopće osjeća biti pozvana pisati o meni i mom glumačkom pozivu i djelovanju. Naime nakon dvije odgledane predstave u kojima glumim, gospođa Nataša Govedić jedine riječi koje upotrebljava u svojim tekstovima za mene su: Bezlična manekenka, statua

Prvi put čitajući vašu kritiku koju ste pisali o meni za predstavu 'Zmaj' (A. Popovski), nisam reagirala, iako niste iznijeli niti jednu suvislu KRITIKU ili opasku koja bi se odnosila na moju ulogu/glumu. Primijetila sam da su u vašem tadašnjem tekstu iznesene površne rečenice i da je u najvećem fokusu bio moj izgled za koji sam shvatila da vam vrlo smeta na sceni.

Ukoliko se želite više informirati o mojim ulogama, onda slobodno razgovarajte i s mojim dragim redateljima koji su sa mnom provodili mjesece i stvarali ove dvije uloge, sigurna sam da bi onda vaše riječi za mene bile nešto maštovitije, kritičnije, bogatije. Ili recimo razgovarajte s mojim kolegama.
Ova mala bezlična manekenka kako me vi nazivate je dobitnica deset nagrada još od predškolske dobi od ljudi koji vole umjetnost u sebi vise no sebe u umjetnosti.

Gospođo Govedić, meni je uistinu žao ako vas moje iskrene i prirodne suze nisu dotaknule u 'Zmaju' (Elza)... statue ne plaču, znate?
Lijepo bi bilo da sljedeći put dok igram ispred vas se recimo bavite mojim govorom, izgovorom, mojim disanjem, rečenicom, naglaskom, o tome da li sam u trenutku ili ne, da li slušam partnera i da li je moja rečenica organska, koliko je tehnički složena, da gledate razvoj ili putanju moje uloge od početka do kraja... ili da jednostavno napišete kritiku koja se uistinu odnosi na moju glumu.

Ako se uopće ne želite baviti mojim stajanjem na sceni, onda nastavite pomalo lukavim i poltronskom opisom koji je uvijek najduži za glumca kojem ste iz nekog razloga naklonjeniji.
Osobno, obožavam kritike, posebno argumentirane i suvisle. Uostalom mogla bih vam i poslati nekoliko stotina pisama koja se uglavnom odnose na moje uloge u komercijalnim serijama, pa da pročitate kritike i opaske onih jednostavnih i običnih ljudi koji osjete srcem. Dok je GOD takvih, i naravno suvislih kritičara, pedagoga i mojih profesora, svoj poziv ću obavljati savjesno.
I nemojte više ni protiv manekenki, molim vas, ako možete toliko šarolik rječnik upotrijebiti u dva teksta za druge kolege, onda biste uistinu mogli i za mene neku treću riječ sljedeći put upotrijebiti - jer statua/manekenka (u dva teksta u trećem bi već bila passe!)'


Svoje mišljenje u komentarima ostavile su glumice Ines Bojanić i Arijana Čulina.

'Nisam Vas imala priliku gledati na daskama i nije mi poznato što je gđa Nataša napisala, ali znam koliko glumce nakon mjeseci uloženog truda pogađa kritika, često olako sročena u jednoj rečenici. Kažu da se na to moramo naviknuti i to nekako tako i bude. Važno je da vjerujete u sebe i idete naprijed i sve te kritike će ostati zaboravljene. Nije lako, ali je to jedini put. Puno uspjeha želim, a on se kod nas teško oprašta', napisala je Čulina.

Ines Bojanić imala je malo drugačiji pogled na situaciju.

'Moj prvi posao u Gorici je popljuvala, ali ne predstavu nego mene, privatno. O predstavi panegirici, a o meni koja sam tamo došla raditi i voditi Goricu, udri blatiti. Kako ništa ne valjam i da je Bulićka bila vrh itd., itd., a, pazi, to mi je bila prva premijera! Odonda ju ne zovem na predstave u Gorici jer ni ja, ni publika ni predstava nismo to zaslužili. Ima nekakav issue s lijepim ženama i nažalost to koristi u kritikama. Draga Ornela, ne zamjeri joj već šalji ljubav i oprosti jer ne zna što čini. Ima vage u životu, vjeruj mi, a ti i dalje uživaj u onom što radiš.'