KARLOVY VARY FILM FESTIVAL

Tajlandska prostitucija, dirljivi Japanci i naci-Franskenstein

  • Autor: Velimir Grgić
  • Zadnja izmjena 06.07.2013 18:16
  • Objavljeno 06.07.2013 u 18:16
Karaoke Girl

Karaoke Girl

Izvor: Ostale fotografije / Autor: http://www.kviff.com

Mračna strana prostitucije i ljubavi, slavodobitnik Cannesa i suludi nacistički monstrumi zaredali su se jučer na filmskom festivalu u Karlovym Varyma

Iako su Karlovy Vary u osnovi 'ruska kolonija' – zajedno s dvojezičnim natpisima, hodajućim izložbama plastičnih operacija i trgovinama koje nude magnete za frižider ukrašene Putinovim fotografijama – u ovo doba godine gradić je dosta sličan Tajlandu. Ne samo zbog ogromne količine salona za tajlandsku masažu, već i zbog klime, ubojite kombinacije vrućine i vlage te monsunskih pljuskova koji se istresu i nestanu jednakom brzinom kojom se u brojnim gradskim kinima, pravim i improviziranim, izmjenjuju filmovi s doslovno svih strana svijeta.

Stoga je bilo prigodno u jednom od njih pogledati i jedan 'tipični' tajlandski film – doduše, redateljica Visra Vichit Vadakan je rođena i studirala u Americi, ali s 'Karaoke Girl' odaje počast domovini svojih predaka, u kojoj je na kraju krajeva i odrastala sve do fakulteta.

'Karaoke Girl' je jedna od onih modernih mješavina dokumentarnog i igranog filma, uradak koji prati trend brisanja granice forme i žanra – Sa Sittijun 'glumi' nešto filmičniju verziju sebe, jednu od bezbroj 'barskih hostesa', mladih djevojaka koje se sa sela spuštaju na asfalt pa završavaju kao 'zabavljačice muškaraca', sponzorirajući viškom novca svoju siromašnu obitelj. U ovom slučaju dobili smo prekrasno snimljeni i ozvučeni 'igrani dokumentarac' u kojem se nažalost malo toga događa pa mu ne bi škodila makar natruha radnje, ma koliko vinjete iz života hostese koja sanja o tome da postane pjevačica imale šarma u svojoj besciljnoj nabacanosti, savršeno suptilno igrajući na empatiju gledatelja.


S druge strane, povratak japanskog festivalskog velikana Hirokazu Kore-ede tipično je japanski pedantan, strukturiran i precizan, ispoliran i nabrušen do posljednjeg detalja. Kore-eda s 'Like Father, Like Son' nastavlja sa svojom glavnom tematskom opsesijom, krizom japanske nuklearne obitelji, ovdje kroz priču o dvije obitelji koje tek kada im sinovi krenu u osnovnu školu saznaju da zapravo nisu njihovi, tj. da su im djeca zamijenjena u bolnici. Stara tema – ali jako svjež pristup.

Iako se na prvi pogled čini da će Kore-eda uspostaviti priču na klišeiziranom sukobu oca intelektualca koji ima puno novca, ali malo vremena za bavljenje djecom vs. otac šljaker koji nema love, ali ima živaca za igru, 'Like Father, Like Son' ipak se prije svega drži maestralnog istraživanja vječnog sukoba biologije i odgoja, u konačnici više emocionalno udarajući gledatelje, nego istinski tražeći odgovor na društvenu dilemu, s naglaskom na maestralno odglumljenoj transformaciji glavnih likova.

Rezultat je odlična dvosatna drama koja vješto nadilazi ograničenja nacionalne kulture i postaje univerzalnim filmom o obitelji, ljubavi i teškim odlukama. Stoga nije čudno što je upravo ovaj uradak dobio nagradu žirija u Cannesu, pod predsjedanjem Stevena Spielberga – ali bez straha, 'Like Father, Like Son' nije Hollywood.


Kilometrima daleko od Hollywooda ponosno je stao i 'Frankenstein's Army', niskobudžetni ratni horor, saga o sovjetskim vojnicima koji tijekom Drugog svjetskog rata naiđu na opakog neprijatelja – vojsku žilvernovskih naci-kiborga sastavljenih od našiljenog metala i dijelova leševa. Iza svega stoji Dr. Frankenstein, koji na istočnom frontu služi Hitleru pokušavajući stvoriti supervojsku – sve dok isto od njega ne zatraži Staljin...

Kako je 'Frankenstein's Army' nizozemskog redatelja Richarda Raaphorsta (surađivao i na produkciji remek-djela 'New Kids Nitro') završio u Karlovym Varyima, a ne na Grossmannu ili ponoćnoj projekciji Fantastic Zagreba? Vjerojatno zato što je sniman u Češkoj, no iako počinje kao najiritantniji film ikada i čini se da se ni mačetom nećete moći probiti kroz očajni rusko-engleski kojim govore svi likovi (od početka do kraja), zahvaljujući bogatoj mašti, non-stop akciji, dobrim efektima i svježem pristupu formatu found footagea, ovo je čak ispao prilično zabavan i dobar žanrovski raspašoj.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!