GLAZBENA BUDUĆNOST

Što očekivati od glazbe u 2009?

  • Autor: V.G.
  • Zadnja izmjena 20.01.2009 09:49
  • Objavljeno 20.01.2009 u 08:00
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Novi internetski servisi i novi povratci glazbenih ikona obilježit će glazbeni život 2009. godine

Najpošteniji odgovor na pitanje iz naslova bio bi – tko to zna? Grah, šalice, karte i brazde na dlanovima nisu dovoljno pouzdani izvori informacija, a futurologija je uvijek bila zeznuta disciplina, no prikupimo li sve najave na jedno mjesto i malo razmotrimo tijek trendova u posljednjih nekoliko godina, možemo otprilike naslutiti što nam ova godina planira donijeti u naše zvučnike. Ili, bolje reći, kako će to učiniti.

Tko zna što će biti novi glazbeni trend – Obama je započeo 'crni šik' i rasne granice koje su dosad razdvajale glazbene scene sve se glasnije brišu, hip hop izvođači najavljuju zaokret prema rock and rollu (Lil' Wayne), a R&B pjevači pojačanu suradnju s country scenom (T-Pain i Chris Brown). Novi albumi garantiranih zgoditaka kao što su Eminem, Dr. Dre i Bruce Springsteen daju nadu u zgrtanje milijuna barem nekim izdavačima.

Nova imena i dalje će se boriti s džunglom na internetu, pokušavajući se dočepati vrha hranidbenog lanca, ali s obzirom da samo na MySpace Music ima koji milijun demo izvođača u potrazi za ugovorom, taj zadatak, demokratičnosti medija unatoč (ili upravo zbog nje?), nije nimalo jednostavan. S druge strane, za očekivati je da će velike zvijezde nastaviti korporativne simbioze i pumpanje cijena koncertnih ulaznica, ne bi li zadržale životni stil na koji su navikle u doba najveće diskografske arogancije.

Postati soundtrackom nekog velikog brenda više nije sramota, nego nužnost – antikorporativni aktivisti slavili su P2P kao revoluciju koja će razbiti monolitnost sustava, što se dijelom i jest dogodilo, ali je u slučaju glazbenih giganata bilo samo kontraproduktivno, zbog čega nije nimalo čudno što zvijezde ne samo da plešu na TV-u, već i pjevaju pod kišobranima megakompanija, baš kao da ih je netko pozvao da rasplešu uzvanike na svadbi. Hej, na kraju krajeva, glazba je samo biznis.

www.artistopia.com

www.artistopia.com

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Blur



Biznis o koji se u 'novoj eri' pokušavaju najviše ogrebati 'novi mediji', pa se tako očekuje da će tijekom 2009. svoje mjesto pod suncem zauzeti novi servisi s novim idejama: Bapapoo.com, primjerice, mjesto je na kojem možete preprodavati rabljene MP3-ce, tj. prodati dalje svoju iTunes kupnju nakon što ste je odslušali dovoljno puta, baš kao fizički medij. Naravno da nije sigurno koliko je to uopće zakonito, kao ni to prodajete li zaista kupljeni primjerak, obzirom da je digitilizirana pjesma samo 'data', podatak koji ste mogli kopirati i 'pejstati' nebrojeno mnogo puta na nebrojeno mnogo mjesta. Ako ništa, ovaj poduzetnički pothvat samo pokazuje besmisao zastarjelih zakona o autorskim pravima u digitalnom dobu.

Tu je i Topspin Media, softverska kompanija koja pomaže postići 'bolju komunikaciju' glazbenika i fanova upravo u tom 'digitalnom dobu', a njezine su usluge već potražile veličine kao što su Brian Eno ili Paul McCartney. Također se dosta govori i o projektima kao što su Project Playlist, Sonicbids, OurStage i Tunecore, koje pokušavaju ostvariti što uspješniju sinergiju WWW-a i glazbene industrije. A o tome koliko je ona uspješna, govorit će Band Metrics, servis za mjerenje stvarnog uspjeha nekog glazbenika ili benda.

Brojni bendovi i brojna imena iz prošlosti shvatili su da je danas, kada se mlada publika okreće drugim oblicima zabave i ne plaća pretjerano spremno za glazbu, najbolje izvući lovu od njihovih roditelja, pa očekujte novu rundu nezaustavljivih ponovnih okupljanja. Primjerice, veliki revival devedesetih u Londonu predvodi Blur, koji će se na ljeto ponovo okupiti i održati veliki koncert u izvornoj postavi, prvi put nakon devet godina.

Osim njih, na turneju će i Fleetwood Mac i Phish, a očekuju se i novi albumi imena kakva su Alice In Chains, No Doubt, Stone Temple Pilots, The Mighty Mighty Bosstones... Kao da devedesete nikada nisu nestale.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi