MIRJANA MIKULEC

'Moj najveći uspjeh nije posao, nego moja obitelj'

07.01.2017 u 19:09

Bionic
Reading

Emisija o interijerima, koju uspješno vodi i uređuje dizajnerica interijera Mirjana Mikulec, prikazuje se već desetu sezonu na RTL-u. Jedna od vodećih dizajnerica interijera ispričala nam je sve o trendovima u uređenju, svojim novim poslovnim uspjesima u inozemstvu, a najavila je i novu knjigu koja uskoro izlazi

Upravo gledamo desetu sezonu emisije na RTL-u. Jeste li kad ste počinjali, zamišljali da će biti tako gledana i popularna?
Uskoro će krenuti i jedanaesta sezona! Iskreno, ni u snu nisam mogla zamisliti da će biti toliko uspješna. U Hrvatskoj tada nije bilo emisije koja se bavi interijerima i uređenjem doma na takav način, a interes se polako stvarao. Mogu reći da sam bila u pravo vrijeme na pravom mjestu, imala sreće i iskoristila priliku – to je cijela filozofija.

Postoje li trendovi kad je o uređenjima domova, stanova riječ? Da se, recimo, sad više koriste neke boje za zidove ili više preferira minimalizam i slično?
Naravno, trendovi u interijerima mijenjaju se baš kao i oni modni, no ipak znatno sporije. Posljednjih godina je vrlo popularan industrijski stil, viđamo ga gotovo posvuda, osobito u uredima i ugostiteljskim objektima – skoro svaki drugi restoran ili kafić u Zagrebu uređen je u tom stilu. Ipak, na velika vrata polako dolaze i drugačiji stilovi, osobito nešto klasičniji i oni inspirirani pariškim interijerima. Osobno sam ljubitelj upravo takvih interijera pa se ovom trendu jako veselim. Među trenutno popularnim bojama svakako su pastelne nijanse ružičaste, bogate zelene i plave, a i sivkaste nijanse su također vrlo trendi. Od materijala visoki sjaj polako izlazi iz mode, a mat i polumat površine, kao i drvo, sve su popularniji izbor.

2016. godina za nju je bila za pamćenje

Jedna ste od vodećih dizajnerica interijera u Hrvatskoj. Što danas smatrate svojim najvećim osobnim uspjehom u životu?

U poslovnom smislu, to je svakako cijela prošla godina – objavila sam novu knjigu, proslavila deset godina firme, otvorila ured u Londonu, snimila desetu sezonu emisije, tu je i In Dizajn – Festival modernog doma koji smo organizirali prvi put - 2016. godina za mene je doista bila za pamćenje. Pored toga, preselila sam se u novi stan. No, unatoč svemu tome, moj najveći uspjeh nema veze s poslom, to je definitivno moja obitelj, suprug Krešo i kćeri Matea i Mia, koji me beskompromisno podupiru u svemu. Raditi na deset različitih projekata istovremeno, biti na snimanjima i voditi tvrtku, oduzima jako puno vremena, a bez njihova razumijevanja i podrške, nikada ne bih bila tu gdje jesam.

Koje su najčešće greške pri laičkom preuređenju doma?

Inzistiranje na prevelikim komadima namještaja u premalim prostorijama. Najčešće su to goleme garniture u malim dnevnim boravcima – uvijek radije predlažem jednostavniji dvosjed u kombinaciji s foteljom ili stolicom i tabureom. Prostor će izgledati znatno ljepše i vizualno skladnije. Druga, zapravo i veća greška je kada se ljudi odlučuju na velike radove bez ikakvog konzultiranja sa stručnjakom, bio to arhitekt, dizajner interijera, statičar ili netko treći. Problemi ili šteta koja tako može nastati daleko su skuplji od angažmana stručne osobe koja zna što radi.


Jedan od prostora koje je uredila Mirjana

Postoji li dio stana koji smatrate najzahtjevnijim za uređenje?
Da, to su svakako kuhinje i kupaonice. Obično je riječ o malim prostorijama, kupaonice koje projektiramo i osmišljavamo katkad nemaju ni tri kvadrata, ali moraju biti jednako lijepe i funkcionalne kao i one trostruko veće. Isto vrijedi i za kuhinje koje su zapravo pravo srce doma i puno više od pukog mjesta za kuhanje i pranje posuđa. Obe zahtijevaju dobro planiranje, nisu nimalo jednostavne za izvedbu u dizajnerskom i građevinskom smislu, skuplje su od svih drugih prostorija, a moraju biti popuno iskorištene i apsolutno funkcionalne.

Napisali ste mnoštvo knjiga. Koje biste preporučili kao neizostavni dio biblioteke, kada je o interijerima i uređenju domova riječ?

Sve su namijenjene pojedinim fazama u procesu opremanja doma ili pak pojedinim prostorijama. Tako sam napisala seriju knjiga posvećenu prostorijama doma, a posljednja objavljena bavi se možda najvećim izazovom današnjeg stanovanja – malim prostorima. Namijenjena je svima koji muku muče sa skromnom kvadraturom i iznalaženjem najboljih rješenja za takve prostore. No ono što bih posebno preporučila svima koji tek kreću u radove je knjiga koja će tek izaći. U njoj sam se pozabavila svakim pa i najmanjim korakom u opremanju doma i sigurna sam da će biti od koristi svima koje čeka stvaranje doma od samog početka.


Mirjana bi htjela nastaviti liniju proizvoda za dom, a uskoro će lansirati nove proizvode

Ovog ljeta otvorili ste tvrtku s londonskom adresom. Kakva je situacija u Hrvatskoj u pogledu cijene uređenja, dizajna i sličnih stvari, a kakva u Europi i svijetu?
U javnosti postoji predodžba da je dizajn interijera skup sport – istina, nije među jeftinijim uslugama – no u inozemstvu su te cijene daleko veće. Naime, u Hrvatskoj je dizajn interijera još uvijek u počecima. Kad sam otvorila tvrtku, mnogi su se čudili, bilo je svakakvih komentara na račun same djelatnosti. Danas je situacija ipak bitno drugačija, no nije to još uvijek razvijeno koliko u drugim svjetskim, pa tako i europskim zemljama. No sigurna sam da će jednog dana biti.

Organizirali ste prvi sajam interijera 'In Dizajn – Festival modernog doma', kreirali nove proizvode - mirisne svijeće, posteljinu, prekrivače i kućne ogrtače - proizvode za dom s vašim potpisom... Što još u budućnosti možemo očekivati od vas?
Htjela bih nastaviti liniju proizvoda za dom, na tome upravo radimo i svakako ćemo ubrzo lansirati nove proizvode. Tu je i nova knjiga koja uskoro izlazi, kao i novo izdanje u liniji mirisa za dom. Svakako nastavljamo s Festivalom i očekujemo još veći broj izlagača i posjetitelja. Imam još puno ideja i želja koje bih voljela da se ostvare, no sve u svoje vrijeme. Ako se ostvari barem polovica onoga što namjeravam, bit ću doista sretna i ponosna!