NOVA ZVIJEZDA

Kreayshawn – 'Lady Gaga hip hopa' ili duh iz plastične boce?

21.09.2011 u 09:00

Bionic
Reading

'Senzacija YouTubea', koja je zahvaljujući 16 milijuna pregleda singla 'Gucci Gucci' dobila milijunski ugovor sa Sonyjem, primjer je nove sorte pop zvijezda, odrasle na webu i servirane sve snažnijoj globalnoj zajednici hipstera

Kad legendarni iluzionisti Penn & Teller tijekom svog večernjeg nastupa u Las Vegasu izvode svoju, 'amerikaniziranu' verziju acetabula et calculi, jednog od najpoznatijih trikova ljudske povijesti čiji korijeni kombiniranja čaša i loptica datiraju unatrag dvije tisuće godina, izvorne metalne čaše zamjenjuju plastičnima, uz objašnjenje da je plastika jedini logičan odabir američke kulture – kulture izgrađene na i od plastike, s plastikom kao jedinim pravim simbolom zemlje zvijezda i pruga.

I rade to s neizmjernim ponosom, jer plastika jest Amerika – plastika fast fooda, plastika konzumerističkog lifestylea i plastika popularne kulture, ali i plastika kao izvoz kojim su uspješno kolonizirali ostatak planeta. Iz iste te plastične kulture stigle su nam i neke od najvećih plastičnih zvijezda televizije, filma i glazbe, među kojima i one koje su doslovno mješavina organskog tkiva i dostignuća plastičnih operacija ('kirurški poboljšane' umjetne plavuše kao jedan krak te priče), ali i oni koji etikom & estetikom donose simbiozu zaigrane plastike i tehnologije u naše domove (antibarbike, ali ništa manje 'autentične' u očima tradicionalista).

Poput Lady Gage, primjerice, čiji nas uspjeh svakodnevno podsjeća na to koliko je plastika praktična i otrovna u isto vrijeme, primamljiva i korisna, koliko i nerazgradiva toksična napast koja će nas jednog dana zatrpati. Ako već nije. Osim toga, ne treba čuditi ni to što je Gagina 'plastična kultura' toliko gay friendly, s obzirom na kontroverznu upotrebu molekula BPA pri proizvodnji polikarbonatnih plastičnih rekvizita, 'ozloglašenih' zbog unosa estrogena u organizam svaki put kada obližete grlić svoje plastične boce.

Kreayshawn simbolizira sve gore pobrojano – ona je pravi primjer suvremenog glazbenog izvođača kojeg su od prvog dana prigrlile ujedinjene zajednice hipstera i raznoraznih lovaca na trendovsku svježinu. Na najboljima je učila sve o osvajanju plastičnih srca publike naoružane plastičnim maskama za iPhone i iPade, opsjednute kupovinama plastičnih brendova, ispijanjem Starbucksa i smoothieja iz plastičnih čaša pod plastičnim tendama zona za šoping osunčane Kalifornije. A za one kojima je potreban komad voajerizma, tu su i neizbježne gole fotke, iako Kreayshawn tvrdi da su na web procurile nakon što su joj hakirali Twitter te da je sve ono što su prenijeli mnogi (uključujući hrvatske) mediji zapravo dječja pornografija, s obzirom da je taj kućni 'erotski session' obavljen dok je još bila maloljetna.

Kič, materijalizam, amaterska golotinja, društvene mreže i eksploatacija? Kreayshawn je kompletan proizvod 21. stoljeća, koji itekako dobro poznaje igru, što i nije čudno ako znamo da je u njoj već neko vrijeme.

Rođena kao Natassia Gail Zolot u San Franciscu, odrasta u Oaklandu, liberalnom raju Zapadne obale čiji je istočni dio (upravo onaj u kojem živi Kreayshawn) obilježen kriminalom i bogatom poviješću hip hopa – hyphy, Too Short, Digital Underground, pa čak i MC Hammer dolaze iz istih kvartova.

'Gucci Gucci'

To 22-godišnje dijete ruskih imigranata i kći stare pankerice ulazi u glazbeni biznis kao redateljica spotova (navodno je snimila i video za novi singl RHCP-a, ali je njezina verzija odbijena), potom osniva žensku rap grupu White Girl Mob i podiže prašinu u hip hop zajednici korištenjem riječi nigga u svojim tweetovima i freestyleovima – iako je bijela kao ruski snijeg, makar se riječ našla u kontekstu parafraziranja DMX-ove ulične lirike. Prvi je reagirao The Game, koji joj je otvoreno zaprijetio metkom ako nastavi sa spomenutom praksom. Dodatnu reklamu u svijetu crnog repanja napravila si je verbalnim natezanjima s Rickom Rossom. A i fanovi Nicki Minaj sjede joj za vratom.

Ali ako je suditi po prvim singlovima koje je predstavnica White Girl Moba odaslala u svijet, smiješi joj se vedra budućnost – komentari ispod videa na YouTubeu možda i znaju biti okrutni (primjerice, najviše 'prstiju gore' dobila je pesimistična jadikovka 'Glazba je dosegla svoje dno. Žao mi je klinaca, posebno djevojaka koje danas odrastaju.'), ali brojke ispod istih tih videa puno su značajnije: više od 16 milijuna pregleda videa 'Gucci Gucci' i oko četiri milijuna pregleda njezine debitantske stvarčice 'Bumpin Bumpin'.

S jedne strane, Kreayshawn itekako fizički sliči Lady Gagi i pripada istoj eri i estetici (minus maske i šnicli umjesto haljine) – otuda vjerojatno nadimak 'Lady Gaga hip hopa'. No s druge strane, produkcijski posao, koji su Adeptus, DJ Two Stacks i itsRESOURCE obavili na savršenoj ljetnoj poskočici 'Bumpin Bumpin', zaraznoj dubstepastoj 'Gucci Gucci' i trap rap digitaliji 'Rich Whores', više je nego izuzetan, toliko očaravajuće sjajan da se čini da bi te pjesme mogle postati hitovima da ih je vokalima premazao bilo tko, makar i čitajući recepte za kuhanje pašticade uz tako zarazne beatove – kako se to inače čini u svijetu popa, iako znamo da uglavnom nije baš tako.

Internet danas stvara zvijezde pa kada je Sony čuo za tu novu 'senzaciju YouTubea', brže-bolje ju je pridružio svom katalogu – samo zahvaljujući viralnom uspjehu pjesme 'Gucci Gucci' Kreayshawn je potpisala ugovor navodno težak milijun dolara! Ne znamo kada točno izlazi prvi album, ali znamo da se nećemo čuditi ako Lady Gagu za godinu do dvije počnu nazivati 'Kreayshawn popa'. Jer duh je pušten iz boce – plastične boce – a svijet je itekako spreman na djevojku koja je u istoj rečenici sposobna izreći shit i fuck barem šest puta, objašnjavajući da joj je Shakespeare jedan od najvećih uzora. Najozbiljnije.