ALBUMI TJEDNA

Kodaline i Tom Odell - ambiciozni sinovi Coldplaya

10.07.2013 u 07:34

Bionic
Reading

Dva albuma naslonjena na naslijeđe Coldplaya, oba debitantska – mladih Iraca Kodaline i još mlađeg Engleza Toma Odella, plus drugi album kriket banda (!) The Duckworth Lewis Method…


KODALINE – IN A PERFECT WORLD

TKO/ŠTO/KAKO/KADA Nema zapravo ništa nelogično ni iznenađujuće u iznenadnoj masovnoj fascinaciji novih izvođača zvukom i stilom Coldplaya, još uvijek jednog od najvećih stadionskih bandova na svijetu, kolikogod tko mislio da je njihovo najbolje davno iza njih. Naime, otkad su početkom milenija bljesnuli, zajedno s nekolicinom manje ili više srodnih bandova (Keane, Snow Patrol, Starsailor…), sve redom dalekih potomaka komercijalne faze Radioheada, nije se pojavio niti jedan drugi dominantni (i trajniji) podžanr u rock glazbi koji bi ih učinio zastarjelima. No, tu tužnu priču o teškoj i polaganoj smrti gitarskog rocka ostavit ćemo za neku drugu priliku. Kodaline su dublinska četvorka sa stadionskim aspiracijama i zvukom koji coldplayevsku formulu obogaćuje folk i indie začinima, a kao i u većine srodnih bandova, sve se vrti oko jednog moćnog vokala, u ovom slučaju Stephena Garrigana, koji izgleda kao da je ispao iz kakvog indie boy banda, a tako otprilike i zvuči…
OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG Kodaline definitivno nisu bez talenta, ali da im fali karizme i prepoznatljivosti – fali. No, ono čega imaju na bacanje je ambicija koja se najviše očituje u potrebi da se doslovno svaka stvar, i kad treba i kad ne treba, razvije do epskih proporcija, bez obzira kako i odakle počinje – otprilike nešto kao Coldplayeva stadionska tužbalica 'Fix You'. Kodaline za takvu grandioznost svakako imaju pokrića u melodijama većim od života, ali ipak sve te njihove spektakularne himne ovako na hrpi zvuče nekako isto i pomalo bezlično…
NAJBOLJE STVARI Ponešto atipična, razigrana 'Brand New Day' odskače, a od himničnog ostatka nešto su bolje 'One Day', 'High Hopes' i 'Talk'…
DAKLE Kodaline definitivno imaju blockbusterski potencijal, ali za coldplayevske dosege ipak moraju još dosta žganaca pojesti…

OCJENA: 6,5 / 10
DATUM IZLASKA:
17. lipnja
IZDAVAČ: B-UNIQUE / RCA / MENART

TOM ODELL – LONG WAY DOWN

TKO/ŠTO/KAKO/KADA Tom Odell je dobitnik Brits Critics' Choice nagrade za 2013., što znači da se ove godine od njega očekuju velike stvari. Tako će i biti, bar što se tiče top lista i radio mužnje, jer ljepuškasti, plavokosi, naoko delikatni 22-godišnji kantautor jako dobro zna što i kako radi. I on je, naravno krenuo stopama Coldplaya,a u neminovnoj usporedbi se gore navedenim Kodalineom, Odell je nešto epski suzdržaniji, a znatno piano-centričniji i poprilično cmizdraviji. U NME-u su Odellov debi ocijenili nulom (!) što je samo po sebi već jako zabavno, iako ne baš sasvim realno…
OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG Album je pretrpan piano baladama s čime Odell i njegov 'stožer' valjda ciljaju na klinke koje se pale na tugaljive emotivce. No, kao što rekosmo, Odell, koji si sam piše i producira pjesme, i to s popriličnom dozom samouvjerenosti, pogotovo u angažiranoj 'klečim na koljenima' izvedbi, itekako zna što radi…
NAJBOLJE STVARI 'Another Love', 'Can't Pretend', 'Hold Me', 'Grow Old With Me', 'I Know', 'Till I Lost', …
DAKLE Još jedan potencijalni bestseler s minimumom šarma i maksimumom ambicije koji čeka prvi krivi potez Coldplaya…

OCJENA: 6 / 10
DATUM IZLASKA: 2
4. lipnja
IZDAVAČ: COLUMBIA / MENART

THE DUCKWORTH LEWIS METHOD – STICKY WICKETS

TKO/ŠTO/KAKO/KADA Što možemo očekivati kad se dva bizarna tipa udruže u projekt posvećen isključivo kriketu? Neil Hannon iz sjajnog orkestralnog barok pop (one-man) banda The Divine Comedy i Thomas Walsh iz irskih light pop psihodeličara Pugwash pod imenom The Duckworth Lewis Method (inače u kriketu metoda za izračunavanje rezultata u slučaju prekida uslijed kiše – štogod to značilo, dok naslov albuma označava tešku poziciju za igru na natopljenom terenu) objavili su svoj simpatični eponimni debi još 2009., a sad stiže i nastavak, koji je, treba li uopće reći, još jedno tri puta luđi od prethodnika…
OMJER DOBROG I ONOG DRUGOG Hannon & Walsh su ovdje potpuno pustili s lanca svoju fascinaciju West coast harmonijama i psihodeličnim popom '70-ih, posebice ELO-om, a album je značajno razbarušeniji i šareniji od prethodnika, sa stvarima koje variraju od kvazi hard rock i electro provokacija do kabaretskih šansona i barskih napitnica…
NAJBOLJE STVARI Sjajni vrckavi instrumental sa simfonijskim pretenzijama 'Chin Music' glavni je highlight albuma, a ističu se još i 'The Umpire', 'Out In The Middle', 'Boom Boom Afidi' i 'Third Man'…
DAKLE Kriket predznanje nije nužno za upoznavanje šarmantno blesave Duckworth Lewis metode…

OCJENA: 7,5 / 10
DATUM IZLASKA:
1. srpnja
IZDAVAČ: Divine Comedy Records