FILMSKI FESTIVAL U PULI

Izložbeni program devetog Cinemaniaca

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 16.07.2010 14:36
  • Objavljeno 16.07.2010 u 12:57
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Izložba je posvećena zaboravljenom Međuklupskom i autorskom festivalu amaterskog filma (Pula, 1965 - 1990), a realizira se kao popratni program 57. festivala igranog filma u Puli

Program Cinemaniac, koji se od 2002. godine realizira na Festivalu igranog filma u Puli, nastao je kao potreba za predstavljanjem inovacija iz svijeta umjetnosti i filma. Stvarajući novi društveni prostor izložba uvodi u javni diskurs teme koje se tiču odnosa filma i vizualnih umjetnosti, prezentira recentne produkcije umjetničkog videa, eksperimentalnog filma i multimedijalnih instalacija.

Cinemaniac bira okruženje galerije koja postaje mjesto prezentacije pokretnih slika. Slike iz projektora u galerijskom kontekstu ne mijenjaju samo izlagački prostor nego i naše iskustvo i doživljaj umjetnosti. Projekcije transformiraju zadani galerijski prostor, angažiraju arhitekturu koju zauzimaju te stvaraju ambijent audiovizualnih iluzija, umjetnosti, znanosti i tehnologije.

Deveti Cinemaniac posvećen je MAFAF-u, Međuklupskom i autorskom festivalu amaterskog filma, koji se od 1965. do 1990. odvijao u Puli neposredno prije Festivala igranog filma. Dvadeset godina nakon posljednjeg izdanja, putem dostupne dokumentacije i arhivskih materijala, pokušat će se učiniti vidljivom nevidljiva povijest MAFAF-a, kako bi se festival primjereno kontekstualizirao, valorizirala se njegova važnost te se rehabilitiralo sjećanje na ovu zanimljivu manifestaciju, koja je brojem prijavljenih filmova i prisutnih autora bila najveća manifestacija alternativnog i neprofesionalnog filmskog stvaralaštva u Jugoslaviji, odnosno barometar kretanja amaterskog filma u Jugoslaviji (Martin Bizjak), čvorišna točka u kojoj se sabiru i ocjenjuju iskustva protekle stvaralačke sezone i anticipiraju koraci budućnosti (Ranko Munitić).

Vladimir Anđelković u predgovoru publikacije iz 1990. godine kao da je anticipirao buduće događaje: dvadeset i peta godina MAFAF-a je i njegovo najveće iskušenje - video ulazi na velika vrata i sada je ravnopravan s filmom. Neka to bude stimulans i pomladi MAFAF i neka dovede mnogo novih mladih ljudi na Kaštel da gledamo njihove radove na ekranu i avione i zvijezde na pulskom nebu.

Dvanaest godina nakon Anđelkovićevog zapažanja, Cinemaniac nije donio nove radove na Kaštel, već ih je smjestio u bijelu kocku galerije, a organskom transformacijom ideja MAFAF-a u 21. stoljeću, šireći perspektive, zadržavajući interes za istraživačkim praksama u prikazivanju i radu s pokretnim slikama te internacionalizirajući događanje, ponovo je doveo u Pulu neke ranije sudionike MAFAF-a poput Toma Gotovca, Ivana Faktora, Vladislava Kneževića ili Dana Okija, kao i sasvim nove generacije vizualnih umjetnika.

Informativni program/NeVidljivi MAFAF predstavlja istraživačku platformu, projekt koji će se u etapama realizirati u nekoliko prepoznatljivih prezentacijskih formata. Cilj nije stvaranje linearne studijske historiografske rekonstrukcije podataka, već model subjektivne kritičke reinterpretacije, kao fragmentarne mape mozaika podataka, kako bi se artikulirao drugi pogled, istovremeno blizak i udaljen, privremen i nestabilan.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi