TRAŽENJE NOVOG POSLA

Znate li tražiti preporuku od šefa?

  • Autor: K.Z.
  • Zadnja izmjena 11.06.2014 11:42
  • Objavljeno 11.06.2014 u 11:42
rukovanje posao karijera

rukovanje posao karijera

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Tinkstock

Istraživanje portala Moj posao pokazuje da većina Hrvata još uvijek nije prepoznala preporuku kao instrument za traženje novoga posla, a većini je neugodno pitati šefa za preporuku

Preporuka je u inozemstvu odavno prepoznata kao važan dokument prilikom traženja posla dok je njezina popularnost u Hrvatskoj još uvijek slaba. Traže li kandidati preporuku bivšeg poslodavca, portal MojPosao istražio je u anketi provedenoj na više od 350 ispitanika.

Čak 39 posto ispitanika izjavilo je da im je neugodno tražiti preporuku ili ne znaju kako to učiniti. Kandidati koji ne znaju kako tražiti preporuku, njih 20 posto, uglavnom kao razlog ističu da se 'ne rastaju s poslodavcem uvijek u dobrim odnosima'. 'Nisam sigurna da bi poslodavac, nakon najave o odlasku, imao potrebu napisati nešto lijepo o meni', kaže jedna ispitanica.

Kandidati kojima je neugodno tražiti preporuku (19 posto) navode kako je riječ o 'delikatnom pitanju'. 'U većini slučajeva bivši poslodavac ima drugačije viđenje kako je radnik obavljao posao, bez obzira je li otkaz sporazuman ili drugačije uvjetovan', smatra jedna ispitanica.

Preporuku uvijek traži 25 posto ispitanika. Smatraju da je ona bitna za daljnje zaposlenje ili napredovanje. 'Uvijek tražim preporuku, ali ju je poslodavcima dosta teško napisati jer moraju za to odvojiti vrijeme', kaže jedan ispitanik dok drugi primjećuje kako 'ta kultura još nije zaživjela kod nas'.

Zanimljivo, 22 posto ispitanika kaže da im preporuke ne trebaju. Uglavnom navode kako je jedina preporuka u Hrvatskoj 'veza' ili smatraju da potencijalni poslodavac može sam kontaktirati s njihovim bivšim poslodavcem ako smatra da je to potrebno.

Preporuku povremeno traži 15 posto ispitanika i to onda kada znaju da će 'biti pozitivna'. 'Tražim preporuku ako je posao imao elemente koji se rijetko susreću ili se radi o renomiranoj tvrtki', objašnjava svoju praksu jedan od ispitanika.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!