ISTRAŽIVANJE RIJEŠILO MISTERIJ

Zašto češkanje dodatno intenzivira svrab?

Poznato je da češkanje kože generira povećanu bol i osjetljivost, a sada su znanstvenici dokazali i zašto

Dobar je osjećaj počešati se gdje nas svrbi, ali ubrzo nakon toga fizička senzacija se intenzivira te svrab postaje gori nego prije. Nova studija znanstvenika s medicinskog fakulteta iz St. Louisa otkriva u čemu leži tajna dodatnog svraba.

Sudeći po njihovim istraživanjima, češkanje izaziva mozak da luči serotonin koji pojačava dojam da svrab treba i dalje stimulirati. Znanstvenici smatraju da će njihove spoznaje pomoći ljudima koji pate od kroničnih problema s neurodermatitisima i povećanom osjetljivošću kože na podražaje i svrab.

'Problem nastaje kad neuroni prime signale boli odgovaraju lučenjem serotonina kako bi pomogli organizmu da kontrolira osjećaj boli. No kako se serotonin širi iz mozga u leđnu moždinu, tako otpušteni kemijski spojevi mogu preskakati tračnice prebacujući se s neurona koji djeluju na osjećaj boli do živčanih stanica koje utječu na doživljaj intenziteta svraba', kazao je doktor znanosti Zhou-Feng Chen, voditelj istraživanja.

Znanstvenici su uzgojili vrstu miševa koji nisu imali gene za proizvodnju serotonina. Kad im je ubrizgana injekcija sa supstancom koja potiče na svrbež, ta vrsta miševa nije se toliko češala kao drugi miševi promatrani tijekom studije. Međutim, kad im je naknadno ubrizgan i serotonin, češali su se u istoj mjeri kao i svi ostali miševi.

Tim istraživača uvjeren je da mogu prekinuti vezu između dotoka serotonina u živčane stanice leđne moždine koje su specijalizirane za prijenos svraba. Kad su blokirali receptor 5HT1A kod miševa, znatno su se manje češkali.