STROŽA PRAVILA

Zara u centru skandala: Dva oglasa zabranjena zbog 'nezdravo mršavih' modela

06.08.2025 u 10:03

Bionic
Reading

Modni brend Zara našao se na udaru oglasnog regulatora u Velikoj Britaniji jer su dva njihova oglasa zabranjena zbog prikaza modela koji su, prema ocjeni Povjerenstva za oglašivačke standarde (ASA), izgledali 'nezdravo mršavo'

Povjerenstvo za oglašivačke standarde (ASA ) objavilo je odluku o zabrani dvaju Zarinih oglasa koji su prethodno bili dostupni na internetskoj aplikaciji i stranici modne kuće. Regulacija je reagirala na fotografije koje su, po njihovom mišljenju, na nezdrav način isticale mršavost modela, piše BBC.

U prvom oglasu za kratku haljinu korištene su sjenke i pozicija nogu modela kako bi se dodatno naglasila njihova vitkost, pri čemu su gornji dijelovi tijela modela prikazani 'izvan proporcija'. Drugi oglas, fokusiran na košulju s niskim izrezom, naglasio je izrazito vidljive ključne kosti, čineći njihov prikaz 'središnjim elementom' reklame.

Šalje se neodgovorna poruka

ASA je procijenila da su ti oglasi poslali 'neodgovornu' poruku jer su promicali nerealne standarde ljepote koji mogu biti opasni, osobito za mlađe korisnike. Naglašeno je da ni odabir poziranja, ni osvjetljenje, ni sam kroj odjeće ne smiju biti upotrijebljeni kako bi se proizvele takve vizualne iluzije koje potencijalno mogu utjecati na percepciju tijela kao i na mentalno zdravlje potrošača.

Iako je Zara tvrdila da su oba modela pratile liječničke potvrde o dobrom zdravstvenom stanju u vrijeme fotografiranja te da su fotografije manipulirane samo vrlo blagim ispravcima osvjetljenja i boja, oglasi su odmah uklonjeni s njihovih digitalnih platforma. Modna kuća također je obećala da će ubuduće pažljivije odabirati fotografije i voditi računa o odgovornosti u promotivnim kampanjama.

Zabrana Zarinih oglasa nije jedini slučaj ove godine. Veliki britanski trgovci poput Marks & Spencera i Nexta također su se našli pod lupom ASA-e i bili prisiljeni povući svoje reklame koje su previše isticale mršavost modela, što dodatno naglašava sve strože kriterije prema kojima regulatori ocjenjuju modne kampanje.