naglasak na održivosti

Traženi modni dodaci: 'It' torbe novog doba donose velike promjene u svijet mode

21.04.2021 u 14:33

Bionic
Reading

Održivost i ekološka osviještenost riječi su koje se sve češće čujuu modnom svijetu, a torbice su prve na kojima se ova promjena vidljivo odrazila. Mijenjaju se i želje kupaca koji postaju znatno zahtjevniji i zainteresiraniji za proizvod koji kupuju. Ako se pitate kakva mora biti 'it' torbica 2020-ih, modni stručnjaci jednoglasno će reći - ekološki održiva

Prije skoro deset godina, točnije 2009. godine Mulberry je predstavio torbu Alexa, mekanu kožnu torbu srednje veličine nadahnutom stilom Alexe Chung britanske ikone stila, modela, TV voditeljice i dizajnerice. Bila je to, jednostavno rečeno, 'it' torba za 'it' djevojku, a žene diljem svijeta priželjkivale su je imati u svom ormaru. Torba, čija cijena iznosi 750 funti, bila je toliko uspješna i tražena da ih je izvukla u vrijeme recesije.

Tijekom godina Alexa torbi je počela opadati popularnost uslijed promjene modnih trendova koji su diktirali elegantnije torbe, a 2016. godine Alexa se prestala proizvoditi. Međutim, nove modne sezone u trend vraćaju sve popularnije 'pillow' torbe, odnosno one čiji oblik podsjeća na jastuk te mekane, pomalo vrećaste torbe. U skladu s novim trendovima Mulberry je krajem studenog 2020. godine odlučio vratiti Alexu u novoj, poboljšanoj verziji.

Izdanje nove verzije Alexa torbe za 2020. godinu djelomično je bilo tempirano za 50. godišnjicu modnog brenda. Nova Alexa dolazi u poboljšanoj verziji – korištena koža je proizvedena prema zlatnim standardima od strane ekološki osviještenih kožara koji ne koriste štetne kemikalije poput kroma, a ručno je izrađena u tvornicama u Ujedinjenom Kraljevstvu.

'Još uvijek možete imati 'it' torbu, no ona mora odgovarati onome što kupci traže,' kaže Thierry Andretta, generalna direktorica Mulberryja te dodaje kako su upravo mladi kupci Mulberryja u Kini pokazuju poseban interes za kožne procese izrade torbe te održive podatke brenda. 'Doista je došlo do promjene,' ističe Andretta.

Tijekom 2010-ih torbica je prvenstveno bila statusni simbol, modni dodatak koji je pojedinca izjednačavao s određenim brendom ili slavnom osobom, vrlo često ukrašena upečatljivim dodatkom ili uzorkom te bi joj rok trajanja bio svega sezonu ili dvije nakon čega bi bila zamijenjena novom. Sada takav način potrošnje gubi na popularnosti, a potrošači žele znati točno što kupuju i kako to utječe na svijet oko njih.

Mulberry ide u korak s vremenom, a to pokazuje i svojim novim manifestom 'Made to Last' kojim iznosi rigorozne planove za sljedećih devet godina (budući da se 2030. godina smatra godinom kada klimatske promjene postaju nepovratne). Nove odluke znatno će utjecati na proizvodnju, ali i na okoliš. Na popisu obveza je procjenjivanje Mulberryjevih programa popravaka i otkupa; postizanje neto nulte emisije ugljika do 2035; uspostavljanje lanca opskrbe 'hiper-lokalno, od farme do gotovog proizvoda' s britanskim farmerima i europskim kožarima te ulaganje u regenerativne poljoprivredne postupke. U Mulberryju su svjesni kako u narednim sezonama Alexu možda neće biti lako održati 'održivom', no svjesni su pozitivnog utjecaja.

Mulberryjev manifest otvara pitanje: 'Može li torba spasiti svijet?'Možda ne, ali mogla bi spasiti modu. Luksuzne modne kuće na torbe gledaju kao idealnu priliku za eksperimentiranje s održivim materijalima i najavljivanje modne budućnosti –prisjetimo se samo Hermesove torbe od veganske kože nastale u suradnji s s MycoWorksom ili reciklirane kožne torbe iz Balenciagine kolekcije za jesen 2021. Stella McCartney i Kering (vlasnica Guccija, Bottege Venete i Balenciage, između ostalih) rade s MycoWorksovim konkurentom, Bolt Threadsom, na vlastitoj micelijskoj koži i vjerojatno će ove godine lansirati torbe od veganske kože.

U budućnost, smatraju stručnjaci, 'it' torbe i dalje će biti predmetom žudnje zaljubljenika i vjernih pratitelja mode, no prilikom izbora sigurno će vrijediti drugačiji kriteriji.